Konsekvenser
Hej!
jag undrar vad ni har för konsekvenser för era barn när de inte gör det dem skall eller beteer sig dåligt. OM ni har några vill säga. Jag undrar också vilka slags beteende/handling ni ger konsekvenser för.
Hej!
jag undrar vad ni har för konsekvenser för era barn när de inte gör det dem skall eller beteer sig dåligt. OM ni har några vill säga. Jag undrar också vilka slags beteende/handling ni ger konsekvenser för.
Tja, kastar han rn leksak plockar jag bort den, hoppar han i soffan får han inte vara där osv.
Ibland får min dotter ingen godnattsaga, eller så blir hon utan godis på lördagen.
Förstår inte riktigt frågan. Om 9-åringen inte gör läxan, så blir det pinsamt på skolan när fröken ser det. Om hon inte klär sig ordentligt, så fryser hon. Typ så ...
Jag undra nog om både straff och konsekvenser tror jag. VI kan kalla det åtgärder för att transformera barns/ungdomars oönskade beteende/handling istället. Så slipper det bli onödiga diskussioner :)
Okej, ett exempel. Om din dotter ogjorda läxa är ett återkommande problem. Vad gör du för att få bukt med det så att hon inser allvaret i det? OM man nu anser att det är allvarligt.
Detta är en tråd för att prata om olika metoder. Inte för att specifikt FRÅGA. Jag har mina metoder redan. Men det är intressant att se hur andra gör.