• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • bullenochgrisen

Hihi ja hoppas sommaren går fort så vi kan börja någon gång! Man längtar ju ihjäl sig. Så spännande och så nytt! Jag gjorde en testcykel för jag har ingen vanlig mens. Då fick jag ta 3 st Progynon tabletter om dagen och efter 14 dagar så gjorde de ett vaginalt ultraljud och såg att slemhinnan hade växt till sig perfekt. Så då fick jag ta Provera 1 tablett i tio dagar för att framkalla en mens, vilket det gjorde precis på 10e dagen i kuren ☺ så då är det antagligen dessa läkemedlen jag ska ta sen när det börjar närma sig eftersom att de fungerade så bra på mig. Det jag är lite rädd för är svamp som ovanför skrev. Jag har senaste dagarna känt mig helt blöt där nere utav klara flytningar. Har aldrig problem utav flytningar. Kan d3t vara utav progynon tablett3rna? Efter testcykeln så bestämde läkaren att jag skulle ta en tablett progynon om dagen i 20 dagar och sedan provera i tio. För att få i mig hormoner. Mitt andra hormonpreparat sedan tidigare var Estalis plåster men de ville jag inte använda längre pga fula märken och att de lätt glider av på sommaren osv. Kan de ökade klara flytningarna vara tecken på svamp eller är det av hormonbytet?

Minnah77 skrev 2014-05-27 22:26:02 följande:
    Redan47.. Är du också igång... 2mg vaginalt? Vilken medicin är det?. men ni gör i Riga va? Gjorde min vul förra veckan slemhinnan var då 2-3 mm.. Så trycker i mig prednisolon 10 mg, estradotplåster, gravidpiller. Nu väntas bara vul 3 juni för o se om den e tjock.. Var på cellprov häromdan, då säger hon att jag har svamp, hur kan man ha det utan någon symtom. Tyvärr är det från kortisonet.. Fick ju avbryta min förra behandling pga ett utav mitt ägg som började växa.. Men ,men nu kör vi igen... Bullenochgrisen......Vad spännande resa ni har framför er!! . Hoppas sommaren går fort för er, sen smäller det till o du e igång med medicineringen. Vilka mediciner har du fått?

• Redan47

Östrogen tillskott ökar flytningar. Klara.

Svamp: finns ju ett superpiller, ta det. Och jag dricker citronvatten varje morgon. Minus mjölkprodukter ich minskat rött kött????. Mer grönt. När syra basen bli obalans risk för svamp. Utöver det äter jag mjölksyra piller. Ingen tvål i underlivet !

Kul att fler är oå gång!

• villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-05-28 16:02:59 följande:
    Okej så då har jag kanske inte svamp pga ökade klara flytningar. Bara pga. Östrogenet. Fy

Klara flytningar är helt ofarliga och mer ett tecken på att "fertiliteten" ökar dvs ökad dos östrogen. Om du har lätt att få svamp, minska på sockret. Det är framför allt det som är en bov i att fel bakterier växer till. Kram
  • Jojjo77

Hej! Var ett tag sen jag tittade in här. Vill bara sprida lite hopp för alla som sliter. Vi testade positivt för nästan en vecka sen. ÄD nummer ett. Nu hoppas jag att det går hela vägen. Kram!

• lelle75

Grattis Jojjo77!!!

Jag har bara tagit östrogen vaginalt och det har funkat utmärkt alla gånger, perfekt slemhinna. Tog 2 mg två ggr om dagen, morgon och kväll. Min klinik säger att tas upp bättre vaginalt, sorten jag tog heter estrofem och finns inte i sverige.

• bullenochgrisen

Nej jag har aldrig haft svamp. Men trodde jag hade det nu pga ökade flytningar. Men då vet jag att det är pga Progynon tabletterna hihi. Tack för svar!

villsågärna38 skrev 2014-05-28 16:13:20 följande:
    Klara flytningar är helt ofarliga och mer ett tecken på att "fertiliteten" ökar dvs ökad dos östrogen. Om du har lätt att få svamp, minska på sockret. Det är framför allt det som är en bov i att fel bakterier växer till. Kram

• bullenochgrisen

Woohoo!!!!! Grattis grattis grattis! Du ger mig hopp. Håller tummar och tår för dig!

Jojjo77 skrev 2014-05-28 16:20:42 följande:
    Hej! Var ett tag sen jag tittade in här. Vill bara sprida lite hopp för alla som sliter. Vi testade positivt för nästan en vecka sen. ÄD nummer ett. Nu hoppas jag att det går hela vägen. Kram!

• villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-05-28 16:53:21 följande:
    Grattis Jojjo77!!! Jag har bara tagit östrogen vaginalt och det har funkat utmärkt alla gånger, perfekt slemhinna. Tog 2 mg två ggr om dagen, morgon och kväll. Min klinik säger att tas upp bättre vaginalt, sorten jag tog heter estrofem och finns inte i sverige.

Oh, stort grattis Kram
  • Redan47
    Jojjo77 skrev 2014-05-28 16:20:42 följande:

Vad roligt! Vilken känsla med ett plus , grattis
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014