Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Frk röd: Riktigt trist att nu har inte fått feedback än! Vilken klinik har ni? Men det är inte ovanlig med flera försök.
Jag / vi överlämnade det åt penny, hon hade en donator på ingång som hon menade skulle passa oss, just med gott utfall. Vi gjorde ju ET inom loppet av 14dgr typ då min cykel passade bra med denna kvinna. Utseende är och har aldrig varit så viktigt flr oss, kaukasiskt utseende räcker.. Mina barn är så olika mig så det kvittar mig . Jag vill ha barn och en familj tillsammans m min man! Jag är en anhängare av epigenitik! Det sociala arvets betydelse. Alla donatorer även serum genomgår hälso undersökning det räcker flr mig. Serum har en personlig relation m sina donatorer, det är viktigt flr mig, att de blir sedda och omvårdade. Liksom en familjär stämning i hela processen, det där löpande bandet blir liksom lite mer överskuggat.
Villsågärna, din historia är ju verkligen makalös, stort grattis! Jag undrar om du fick någon relevant förklaring till dina misslyckade IVF och ÄD? Vad ändrade ni för att lyckas till slut? Eller var det bara "slumpen"? Kanske har du skrivit ngt i din presentation, ursäkta i så fall - sitter i stugan m mobilen och vet inte hur man kommer åt presentationer i telefonen...
Spännande att höra, villsågärna! Tog du några immunmediciner när du blev gravid nu? Det är rörande att höra dig tala så varmt om din dotter och häftigt att ni nu blir en familj med både ÄD- och genetiska barn. Vi har ju två skolbarn men längtar intensivt efter en liten till och kanske blir det ÄD, känns bra att höra att du inte alls tycks oroa dig för denna kombination. Kram och grattis igen!!
Förresten, vsg, jag har fragmin som blodförtunnande - vet du om innohep är bättre ur immunperspektiv?
Förresten, vsg, jag har fragmin som blodförtunnande - vet du om innohep är bättre ur immunperspektiv?
Frk Röd: felet låg på skiljevägg i livmoder och inflammerad äggstock pga.endo. Operation var nödvändigt för mig. Jag har också mykoplasma hominis som inte har undersökts i Sverige alls. Serum såg till attvi fick en bra donator som har haft bra skörd innan samt en back-up donator för att lyckas. De gjorde DNA-fragmentering på mannen simmare. Första gången nånsin fick vi 11 ägg varav 7 st blev blasto. Jag åt antibiotika anti-inflammatoriska innan ET och bokade akupunktur vid insättning. Hoppas på att min hysto med implantationsnitt håller till september.
NinaCamilla, tack för att du delar med dig. Min donator fick också 11 ägg men bara 3 blev blasto :( Känner att jag kommer allt närmre en behandling på Serum. Håller tummarna för att din hysto håller till september, det har väl säkert Serum koll på.
Spännande att höra, villsågärna! Tog du några immunmediciner när du blev gravid nu? Det är rörande att höra dig tala så varmt om din dotter och häftigt att ni nu blir en familj med både ÄD- och genetiska barn. Vi har ju två skolbarn men längtar intensivt efter en liten till och kanske blir det ÄD, känns bra att höra att du inte alls tycks oroa dig för denna kombination. Kram och grattis igen!!