• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jag är bara jag

2 veckors paus från F.l och allt ED-planerande...  Fick ett märkligt mejl från min gamla klinik-man kan tydligen inte bli gravid alls om man mår psykiskt dåligt/är deppad!! Jaha ja,då har vi ingen chans då! Klart man är deppad när man inte kan få barn och kämpat i åratal!! Så himla dumt sagt! Och vem är inte psykiskt stressad  både före,under och efter en ED-behandling,det säger ju sig självt att man är! Tappat förtroendet för dem känner jag trots att de innan vart så tillmötesgående. Mejlat Unica,verkar ju bra med hög chans,vi får väl se. Mycket dyrare dock.

• Katt12

Hur förklarade din klinik att man inte blir gravid om man är deppad? Vore intressant att höra deras resonemang..?

• Jag är bara jag
    Katt12 skrev 2014-07-22 21:27:01 följande:
    Hur förklarade din klinik att man inte blir gravid om man är deppad? Vore intressant att höra deras resonemang..?

Man är för "stressad",ingen förklaring alls egentligen och inte har de sagt nåt om det heller förut. Haft ett långt samtal med min läkare här ang. psykisk stress och även fysisk stress och han säger att det inte spelar nån roll. Klart man inte ska tokstressa eller springa maraton kanske som ruvare,men det gör jag då inte ändå. Om man både måste må bra psykiskt och "ingenting" får göra fysiskt är det ju ett mirakel att nån ö.h.t på denna jord blir gravid...
  • NinaCamilla

Frk. Röd: Vi har stannat på holiday suites oxå. Lägenhetshotell men ligger nog samma pris och utan frukost. Jag: byt klinik. Jag har provat allt utan stress utan några maträtten utan ... Och ingen graviditet. Sist lyckades jag plussa med starkare mediciner ordentliga undersökningar. Hoppas att ni hittar bättre klinik. För oss sades att vi behövde lycka i första kliniken. Vi behövde mycket mer och helt vetenskaplig orsak varför hade vi inte lycka.

• villsågärna38
    Jag är bara jag skrev 2014-07-22 21:03:04 följande:

2 veckors paus från F.l och allt ED-planerande...  Fick ett märkligt mejl från min gamla klinik-man kan tydligen inte bli gravid alls om man mår psykiskt dåligt/är deppad!! Jaha ja,då har vi ingen chans då! Klart man är deppad när man inte kan få barn och kämpat i åratal!! Så himla dumt sagt! Och vem är inte psykiskt stressad  både före,under och efter en ED-behandling,det säger ju sig självt att man är! Tappat förtroendet för dem känner jag trots att de innan vart så tillmötesgående. Mejlat Unica,verkar ju bra med hög chans,vi får väl se. Mycket dyrare dock.

Vilken dålig ursäkt och taskigt att skuldbelägga dig!! Konstigt att man kan bli gravid i krigssituationer, vid våldtäkter osv isf?? Ren bullshit enligt mig och de läkare jag har träffat iaf. Byt klinik som NinaCamilla skriver!! Och stort lycka till nästa gång! Jag mådde inte bra alls när jag blev gravid med dottern, var def stressad men hade däremot fått mkt mer tilläggsmedicinering än tidigare plus antibiotika. Är helt säker på att det var det som avgjorde och att stressen varken gjorde till eller ifrån. Stora kramar
  • Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-07-22 21:43:23 följande:

Frk. Röd: Vi har stannat på holiday suites oxå. Lägenhetshotell men ligger nog samma pris och utan frukost.

Tack.
    Nu är alla uppgifter skickade till Serum så nu blir det byte av klinik. Förhoppningsvis så kommer ny behandling i gång i slutet på oktober eller november. Sen får vi se om det blir en resa till Aten innan dess för i första hand aquascan och eventuellt immunprover. Väntar med spänning på mail från Penny med återkoppling på min "fertilitetshistoria" och hur hon tycker att kommande behandling bör/kan se ut.
  • NinaCamilla

Frk röd: hoppas att Penny hittar en bra behandlingsplan till dig. Inför vår FET i början av oktober vill Penny köra test runda med mediciner. Det betyder otrolig mycket för mig. Hon vill vara säkra på att min kropp fungerar med mediciner och att jag är riktig bra förberedd inför ev graviditet. Jag kan bara säga att jag och min sambo är mer än nöjda oavsett om vi lyckas med FET eller inte. Förstås kan hon inte garantera graviditet men hon kan göra din bästa att vi har bra förutsättningar och inte skyller på lycka i första hand. Otrolig hur många cash-and-go kliniker det finns och mest konstigaste är att de flesta kör ordinarie behandlingsplan utan att läsa ens journal. Kanske funkar på 50% men de andra då? Det är inte bara pengar utan allt annat omkring fysiska och psykiska. Jag är överlycklig att vi bytte klinik. Det sa t o m min gyn i Sverige som har hjälp mig under dessa år.

• Frk Röd

NinaCamilla: Ja, jag hoppas verkligen att hon ska hitta en framgångsrik behandlingsplan. Jag har haft lite kontakt med Penny då och då även vid mina tidigare behandlingar och fått uppfattningen att hon har mycket kunskap.
    Funderar på att gå över till embryoafoption. Största anledningen till det är att det är betydligt billigare än äggdonation med "egna" spermier, och behöver man ändå använda sig av donerade ägg så känns det ganska självklart att det går bra med donerade spermier också. På Serum erbjuder dom frozen embryoadoption med tre blastocyter för 2000 euro. Embryona är inte såna som blivit över från par som gjort behandling utan det är ägg och spermier från donatorer som de "parar" ihop och sedan fryser ner. Räknar man kostnaden för vanlig behandling som ligger på ca 5000 euro plus fryskostnader så kommer man ju nästan upp i 7000 euro.
    Va jättebra att hon vill köra en testrunda med mediciner så att ni ser att din kropp fungerar bra och är "återställd" efter ditt utomkveds. Håller med angående cash and go kliniker. Oseriösa människor finns inom alla branscher.

• Beccalie

Hej NinaCamilla,

Fick tips om dig i Ava Riga-tråden. 
    Har försökt att kontakta dig privat men det verkar inte gå då din profil är privat. ;)

Jag har gjort transfer av 2 embryos; ett är troligen ett missfall men det andra kan vara ett utomkveds, eller så är det något fel som gör att det hänger kvar på rätt plats men inte utvecklas som det borde och inte kan konstateras helt än trots att hinnsäcken borde ha synts för 2-3 veckor sedan (gjorde transfer av blasto 17/6).

Hur betedde sig dina HCG-värden etc.? 

• NinaCamilla

Beccalie: Jätte tråkig att höra om du har utomkveds. Jag hade det och konstaterades i vecka 7 i mars. Min Hcg utvecklades normalt efter plusset (testet varje annan dag fr TD) och jag skickade resultatet till min klinik. I vecka 6 fick jag kramper så att jag åkte till akuten och under den tiden sänktes Hcg lite från 1500 till 1000. De misstänkte missfall. Jag blödde inte då. Jag fick åka hem men fick ta Hcg kontroller nästa vecka. Vecka 7 ökade Hcg men lite lägre än normalt (borde dubbla) och ingen hinnesäck syntes i VUL. Jag började blöda kraftigt i slutet av vecka 7 och trodde att det var missfall. Det säkert var det oxå eftersom jag fick 3 st blastos. Hcg började öka igen vecka 8-9 och då gjorde de titthålsoperation för att avlägsna utomkveds från äggledaren. Högsta Hcg var i vecka 9 på 14 000 eller nått. Slutade med cellgifter eftersom den satt i buken istället. Annars hade de gjort skrapning om hinnesäck utan foster. Vad har läkarna sagt till dig?

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014