• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Redan47

Känner inte till de prover du nämner , jag har tagit i Sverige men minns ej vilka plus tsh och antikropps prov . Mina visar inget speciellt, men jag är ocå en som aldrig är sjuk.

Genom kortison o blodförtunnande trycks immun ner något. Det är det jag tar. 10-15mg och 4000antixa klexane, motsv fragmin 5000ie. Trombyl. Ev antibiotika ixå igen. Så det är det plus då IL som "enklast" hjälpmedel.

I mitt fall tror jag ändå slemhinnan är den största fel faktorn. Ich koagulering.

• Redan47

Nina c, fick svar fr peny. Nedreglerar mig typ idag eller imorgon. Prel start östrogen 10/8. Prel Aten 1 v i sept.

Förstår det är viktigt med avgiftning för dig innan start är möjligt. Har du boosta med folsyra nu!!! Magnesium B vitaminer D vitamin .

Jag har köpt en detox kur jag ska göra oxå nu. Plus köpt q10 och E vitamin.

• NinaCamilla

Oij Redan, ska du redan nedregleras? Har du haft mens? Jag har för mig att man skulle ta arvecap-spruta (motsvara procren depot 3,75 här) vid första mensen. Då hinner jag inte i början av september. I för sig för mig passar det bättre i slutet av september jobbmässigt. Jag fick från kompis en vitamintillskott från USA som har allt och lite till - mycket multivitamin with dha. Jag är inte så ivrig med alla vitamintillskott, brukar må illa efteråt även om jag tar dem med maten men nu måste jag nog.

Jag kollade nu att jag hade sist 7 dagar innan ET 7 mm slemhinna och 3-sikt. Penny sa inte hur tjock var det vid ET men klagade inte så att jag tror att det var tillräcklig tjock. Jag hade tunnast utan nedreglering när jag körde östrogen direkt utan att få min mens i mellan.

Frk Röd: Jag tog clexane 4000 samma som Redan. Jag fick  doxycyline (antibiotika) för ureaplasma som jag testade positivt, valtrex som var anti-virus och celebrex anti-inflammatoriska som jag äter mot endometrios.  Valtrex och Celebrex slutade jag dagen innan ET. Jag tog också 20 mg prednisolon per dag långt innan ET för förebyggande syfte och ökade det vid ET. Jag fick också pregnyl-sprutor varje annan dag från ET  ( 3st).  Det var väldigt mycket mediciner och jag mådde inte alls bra men jag plussade första gången så att jag får ta det helt enkelt.

Jag vet flera som har bytt från Dr D till Serum eller tvärtom, lite beror på vad har man problem med. Penny är bättre på IVF /ÄD - tycker jag men definitivt Dr D har bästa prover via Chicago och mer uppföljning. Själv testade jag först Penny eftersom hon har en fantastisk endometrios kirurg som har räddat mig efter all skit i Sverige.  

• Redan47

Nina: ja, det blir typ dag21 efter mens. Det går att starta nedreglering både i början ich mot slutet. Sedan väntar jag blödning.... Jag har ju liksom avbrutit min behandling dag15, men då tagit över cykeln m gestagen/ p-piller na mot slutet av cykel. För att min slemhinna ska bli ordentlig och blöda ut innan start.

• NinaCamilla

Redan: Jag fick email fr Penny och jag ska göra mock cykeln. Helt främma begrepp men jag googlade lite och det är en "test period" för att min kropp reagerar på mediciner med rätt mängd etc. Efter 10 dagar ska jag ta VUL på slemhinnan och ge det till Penny. Det verkar så att min mediciner kommer förändras. Skönt att hon testar allt. FET är planerat i slutet av september.

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-07-18 20:32:39 följande:

Redan: Jag fick email fr Penny och jag ska göra mock cykeln. Helt främma begrepp men jag googlade lite och det är en "test period" för att min kropp reagerar på mediciner med rätt mängd etc. Efter 10 dagar ska jag ta VUL på slemhinnan och ge det till Penny. Det verkar så att min mediciner kommer förändras. Skönt att hon testar allt. FET är planerat i slutet av september.

Vad härligt med besked. Hon är bara sååå bra. Hon rusar inte in i något. Visst känns det väl ändå förtroende ingivande. Hon vill verkligen vi ska lyckas! Jätte kram till dig, vad tiden ändå gott fort - på gott och ont .
  • Frk Röd

Tummen upp för Serum och deras snabba svar. Spelar ingen roll om man skickar mail på lördag kväll, några timmar senare har man fått svar. Som det ser ut nu så byter jag klinik till Serum. Snart 2 veckor har gått sedan jag meddelat läkaren på Embio om mitt misslyckande, men fortfarande ingen återkoppling från honom (bara kort beklagande från koordinatorn) hur vi kan gå vidare nu för att öka möjligheterna till graviditet vid nästa behandling.

NinaCamilla och Redan, om man utgår ifrån Syntagma torget, var ligger Serum kliniken då?

• Redan47

Metro station ambeliokipi. Sedan gå 7-8mn. Nåt sånt. Men , gå in på googles Map, lägg in deras adress, från var du vill , till serums address. Ja, de svarar alltid fort, och beroende på var vi är så svaras ännu fortare eller inom Max 2dygn men då är det oxå icke brådskande. Det tycker jag känns förtroende ingivande just att det finns hänsyn till ärende.

• NinaCamilla

Frk röd: Megaro musikis är närmast t-bana. Vi bodde på Stratos Vasilikos hotellet och det är bara gångavstånd från kliniken. Lite dyr men nära om man har tur kan man hitta okej priser på hotellet. Jag fick svar från Penny att mock cykeln vill hon veta att mediciner funkar och att min kropp förberedds till ev graviditet. Vi börjar mock period den 17 aug efter min semester. Jag vill inte stressa något så att FET blir i början av oktober, lite beror på vad VUL säger

• Frk Röd

Tack för era svar. Oerhört praktiskt att ha gångavstånd till kliniken. Nina, vet du några fler hotel som ligger inom gångavstånd?

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014