• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    Helisa skrev 2014-07-24 22:12:21 följande:

Styrkekramar till er alla som kämpar på olika ställen i processen!

Själv har jag ca 1 mån kvar.

Har shoppat mig lycklig på ICA. Har köpt blöjor, nappar, tvättlappar, puder, babyolja, zinkkräm mm. Jag har inga förväntningar på att jag kommer att tycka att det är roligt att köpa blöjor varje gång, men första gången var det kul. Underbart att vi har en anledning till det.
    Och så har vi köpt en spjälsäng.
    det är nära nu med andra ord
  • Jenkis

Vet inte om det ger hopp eller om det bara är jobbigt att höra (?), men vi är flera nu som lyckats bli gravida med ÄD.

Många krokiga vägar kan tillslut leda till målet förhoppningsvis

All tur och lycka till er som kämpar så in i norden!

Hjärta

• bullenochgrisen

Tack snälla ? blev så lycklig igår när hon ringde. Nu är det nära! Oavsett om vi inte får vara med på denna donatorn eller ej så är det nära för då är vi högst upp i kön :) hur många ägg är vanligast att donatorn får ut vid plock? BM sa att hon skulle återkomma lite närmare, men att jag skulle fortsätta med Progynon 2 mg fram tills hon kontaktar mig igen. För de borde väl höja dosen till 4 mg om dagen som vid testcykeln? Då åt jag 4 mg Progynon om dagen i 10 dagar innan vul och då var slemhinnan tjock och fin.men men slutet på september skulle detta vara. 1,5 månader kvar. Längtar ju ännu mer när man fick samtalet!! Hoppas hoppas

• villsågärna38

Inte jag heller. Vill de att du ska ta östrogen i två månader innan ET? Det låter helt galet. Eller är kanske tanken att du äter en låg dos nu för att underhålla livmodern. Tar progesteron, får en blödning och sen börjar igen med östrogen 4 mg ett par veckor innan ET. Det förstår jag isf Kram och lycka till!!

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2014-08-14 12:22:48 följande:

Hur är det med dig Redan? När är det dags igen? Kram

Nedreglerad. Startat östrogen och första veckan i sept hoppas vi på fet, beroende på slemhinnan. Kommer kombi tabl och plåster. Men nu har vi även tid att åka ner innan till Aten för att boosta slemhinna intrauterin m östrogen om det skulle behövas. Sim sagt, peny är noga med att inte gå med slemhinnAn för länge även om kroppen är nedreglerad. Skönt va igång . Nu har kroppen bråkat med en lunginflammation och handleden så varit sänkt en tid. Äntligen fått remiss till handen, hoppas det går kvickt! Hoppas att detta dipp kan vara positivt ändå med immunförsvar lite svagare. kommer inte starta kortisonet än dock, väntar lite.

Du villsågärnsa räknar ner nu kan jag tro! Vad underbart. Tufft i värmen, tänkte på dig och läste era inlägg. Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-08-14 12:40:33 följande:
    Nedreglerad. Startat östrogen och första veckan i sept hoppas vi på fet, beroende på slemhinnan. Kommer kombi tabl och plåster. Men nu har vi även tid att åka ner innan till Aten för att boosta slemhinna intrauterin m östrogen om det skulle behövas. Sim sagt, peny är noga med att inte gå med slemhinnAn för länge även om kroppen är nedreglerad. Skönt va igång . Nu har kroppen bråkat med en lunginflammation och handleden så varit sänkt en tid. Äntligen fått remiss till handen, hoppas det går kvickt! Hoppas att detta dipp kan vara positivt ändå med immunförsvar lite svagare. kommer inte starta kortisonet än dock, väntar lite. Du villsågärnsa räknar ner nu kan jag tro! Vad underbart. Tufft i värmen, tänkte på dig och läste era inlägg. Kram

Usch va jobbigt du haft det!! Lunginflammation och handled. Hoppas du får hjälp snart med handen och att det blir positiva bieffekter för immunförsvaret nu när du varit sjuk. Så det iaf kommer nåt gott ur eländet. Roligt att höra att du är på gång igen och att det närmar sig. Hoppas nedregleringen gör susen för din slemhinna!! Jo nedräkning här nu. Gått in i v 33. Tiden bara rusar fram. Känns jättebra ingen foglossningsvärk heller eller direkt några krämpor än trött och kissar mkt Kram
  • NinaCamilla

Redan: det är ju snart när ni åker ner! Vi ska vänta lite till eftersom jag inte vill knapra mediciner nu under semester utan låter kroppen vila. Den fick mycket skit vid utomkveds. Lycka till nu och håll oss uppdaterad hur det går!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014