Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Frk röd: Ni kan alltid boka telefontid med Peny och kolla vad de kan erbjuda. Kanske har hon tips vad kan vara nästa steg. Jag gillar att hon inte säljer allt utan kollar historiken först. Jag frågade om dyra blodtester men hon tyckte att de tar onödigt att spendera pengar på det utan vi har behandlingsplan som följer det pga.endo.
Förresten, vsg, jag har fragmin som blodförtunnande - vet du om innohep är bättre ur immunperspektiv?
Villsågärna: Tackar för hoppet att ni lyckades på den 6 gagn och även naturligt. Så fantastisk
Tack för input om blodförtunnande, vsg o redan! Kram på er!
Ninacamilla: när i september beräknar du fet?
Redan: Ingen aning än så länge. Penny har inte sagt nått om schemat och jag antar att allt beror på om vi gör FET med naturlig cykel eller nedreglering. Jag har dock konstiga mens nu efter utomkveds och kan inte lita på cykeln alls. Jag längtar till FET. Hur har det gått för dig?
Omvärderat vår plan. Ställer in Riga aug. Och tar serum typ första v i sept möjlighet andra veckan. Kommer satsa på detox nu och boosta kroppen. Anledning främst ekonomisk och praktisk Athen fet är ju betald, det är inte Rigas. Ich vet ixå serum kan hjälpa mig med östrogen sköljning där im inte slemhinnan svara ordentligt en gång till. Då åker jag dit ich är typ 1-1,5v.
Maila peny ich fråga .
Jag skickat mail idag, väntar besked under morgondagen på schema. Kommr ju nedreglera denna gång. Svarar din slemhinna bra? I tid?
Nina och Redan, har ni tagit följande immunprover på Serum?
1. Peripheral blood Immunophenotype
2. NK cell cytotoxicity assay
3. Th1:Th2 cytokine assay
Redan: Jag mailade Penny innan och hon ville inte ge mig schema än. Jag måste ändå vänta 3 mån efter cellgifter. De skulle vara på semester till sista augusti väl? Då tror jag nog att jag inte hinner dit innan i slutet av sept/början av oktober om jag blir nedreglerad. Kanske ska jag fråga ändå hmmh.
Vi har också 2 st frysta i Åbo men struntar det helt pga. sämre 3-dagar än i Aten och de vill inte ge mig några mediciner. Det kostar 1200 eur där och vi har redan betalat till Serum. Min slemhinna har varierat mellan 9-12 mm vid ET men sist fick jag inte veta hur det var i Serum. Penny tyckte att det såg jätte fint ut men sa inget om mm. Jag testade i Finland utan nedreglering och då var min slemhinna tunnast så att jag antar att för mig är det bäst med nedreglering.
Frk Röd: Jag har inte tagit en enda blodprov hos Serum eftersom Penny tyckte att det var inte nödvändigt utan slöseri med pengar. Jag har sköldkörtel, endo och adenomyos och min behandlingsplan är enligt att dämpa det och det funkade sist. Jag hade myckte högre dos prednisolon, clexane och antibiotika och anti-inflammatoriska som jag är vana vid. Men det funkade på mig och jag hoppas på att det funkar vid FET med. Jag hade fått IL om jag hade krävt men Penny ångrade sig i sista stund. Jag hade fått ta IL en veckan innan ET och andra vid ET och en vid plus.
Frk Röd: Jag har inte tagit en enda blodprov hos Serum eftersom Penny tyckte att det var inte nödvändigt utan slöseri med pengar. Jag har sköldkörtel, endo och adenomyos och min behandlingsplan är enligt att dämpa det och det funkade sist. Jag hade myckte högre dos prednisolon, clexane och antibiotika och anti-inflammatoriska som jag är vana vid. Men det funkade på mig och jag hoppas på att det funkar vid FET med. Jag hade fått IL om jag hade krävt men Penny ångrade sig i sista stund. Jag hade fått ta IL en veckan innan ET och andra vid ET och en vid plus.