Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Ja det var dig jag frågade :) härligt att vara igång! Nu är det nära :)
Det går bra för mig, i think! Gick in i vecka 6 i måndags, skrev in mig hos mödravården då också och ska på inskrivnings samtal den 18 december, veckan efter ul på RMC. Om ul ser bra ut den 11 december på Huddinge så lämnar de över till mödravården :)
Har inte så jätte problem med symtomen/ biverkningarna av graviditete än så länge ( kanske kommer senare, hoppas inte)
Har växtvärk i livmodern lite då och då, ömma bröst och en enorm trötthet. Känner mig lite uppblåst i magen och öftare hungrig. Har alltid haft svårt att äta på morgonen och brukar inte bli hungrig förens närmare lunch, men nu som gravid vaknar jag med en enorm hunger. Går in i ny vecka på måndagar så på måndag går jag in i vecka 7!! Känns jätte konstigt. Längtar så mycket till ultraljudet den 11 december. Då kanske det blir mer verkligt när man får se det lilla hjärtat ticka.
Machmu: vi har gjort 6 misslyckade äggdonationsförsäk på just IREMA en liten klinik i spanien som i och för sig har en svensktalande kordinator men inte några garantier o stor sårbarhet i hela processen. De är billigare men i slutändan har det för vår del blivit betydligt dyrare än för många andra utan att vi fått varken barn eller någon kompensation. Känns själklart bittert o ledsamt. Nu i efterhand skulle vi självkart valt en klinik med större säkerhet eller garantier. Att få pengarna tillbaka hade inte kännt så dumt även o det viktigaste självklart är att till slut lyckas. Men pengarna behövs ju också på vägen dit.
Machmu: vi har gjort 6 misslyckade äggdonationsförsäk på just IREMA en liten klinik i spanien som i och för sig har en svensktalande kordinator men inte några garantier o stor sårbarhet i hela processen. De är billigare men i slutändan har det för vår del blivit betydligt dyrare än för många andra utan att vi fått varken barn eller någon kompensation. Känns själklart bittert o ledsamt. Nu i efterhand skulle vi självkart valt en klinik med större säkerhet eller garantier. Att få pengarna tillbaka hade inte kännt så dumt även o det viktigaste självklart är att till slut lyckas. Men pengarna behövs ju också på vägen dit.
Snabba ryck och lite smått panik här hemma när vi fick veta att ET blir redan nästa lördag! Äggblåsorna har vuxit snabbt,men de var nöjda. Blev inte fulla dosen Gonapeptyl,blir Ovitrelle imorron istället. Oj,oj,nu börjar det kännas spännande! 65% chans,det måste gå vägen!
Machmu: förstår att alla gör sina egna val o dina erfarenheter låter också jobbiga :( men vore jag er skulle jag nog ta IB som både är spansk klinik, hör sucess o garantier. Men vet inte om du gör något annat ( minidonation....? Vet inte vad det är) än det vi gjorde äggdonation men mannens spermier. Kanske blir det på annat sätt då. Vi har inga kända problem med mig eller mannen mer än min ålder då. Har tre barn sedan tidigare men önskade ytterligare ett barn för några år sedan men då fick jag veta att mitt AMH var lågt alltså äggreserven höll på att ta slut. Allt annat har sett bra ut och min slemhinna har växt på sig fint efter behandling. Svårt att inte tänka att alla misslyckandena handlar om äggkvaliten vilket också framgår av studier o litteratur om äggdonation. Kliniken säger också att detta är ett lotteri men ett väldigt jobbigt o dyrt lotteri. Men som sagt är detta mina erfarenheter o inget som behöver gälla dig.
Den klinik som kallar ÄD som ett lotteri , skulle jag välja bort. Oseriöst. Otryggt.
Som Redan säger skulle jag välja bort en klinik. Jag ångrar mig att vi fortsatt i 3 år och 4 försök på en klinik som sa att vi behöver tur (lotteri) att bli gravida. Idag vet jag att jag har fel i min kropp som behöver mycket mer stöd från en kunnig läkare och klinik. Spendera inte tid eller pengar på fel klinik, tiden går och man måste ha tillit på sin klinik.
Redan47 sade något klokt tidigare; har du inga problem annat än äggreserv går det bra att välja någon av klinikerna i Riga - enkelt, praktiskt, det verkar hugget som stucket mellan dem och priserna tror jag är närmast identiska. Har du dock problem med immunförsvar eller annat som inte verkar fungera, tycks ju Serum i Aten ligga längre fram vad gäller att både vilja och kunna hjälpa lite mer problematiska patienter.