• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • bullenochgrisen

Börja ta det redan nu. De brukar rekommendera en månad innan ET till och med just för att minska risken för ryggmärgsbråck på barnet sen om du blir gravid. Jag åt folsyra typ tre månader innan.

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-11-16 12:01:14 följande:

Börja ta det redan nu. De brukar rekommendera en månad innan ET till och med just för att minska risken för ryggmärgsbråck på barnet sen om du blir gravid. Jag åt folsyra typ tre månader innan.

Ahhh oki! Något mer man ska äta innan oxå?

Tack för tipsen :D
  • Jag är bara jag

Lutinus är ju fruktansvärt!! Tog den nu några dar och vilket klet!  Tacksam jag slipper den sen,blir ju sprutor istället. Har några pack kvar,får väl offra mig ifall jag blir gravid,men binda behövs ju sannerligen. Saknar progesteron,de var bra. Jag tar mina Gonapeptyl kl.6.30 på morronen och Fragmin vid 17 och allt det andra. Nedräkningen har börjat!  Drömmer

• azurea

Jag upplevde inga biverkningar från Utrogest annat än kladd, ja och trötthet förstås, men det blir du ju oavsett preparatvariant. Har använt det både vaginalt (bäst men kladdigt) och oralt (ökar tröttheten men slipper kladdet).

• dreamz

Läste på förpackningen att nässprayen kan påverka bilkörningen med fokuseringen och att man kan få yrsel..

Har ni upplevt några biverkningar av era mediciner?

• swede
    dreamz skrev 2014-11-16 20:51:16 följande:

Läste på förpackningen att nässprayen kan påverka bilkörningen med fokuseringen och att man kan få yrsel..

Har ni upplevt några biverkningar av era mediciner?

Min först behandling fick jag en fruktansvärd huvudvärk. Det dunkade något fruktansvärt. Kanske lite, lite yr någon gång när jag tar piller...men annars mår jag bra.
  • dreamz
    swede skrev 2014-11-17 10:33:37 följande:
    Min först behandling fick jag en fruktansvärd huvudvärk. Det dunkade något fruktansvärt. Kanske lite, lite yr någon gång när jag tar piller...men annars mår jag bra.
    Känner mig totalt ofokuserad, yr, lite lätt illamående i morse trött.. Blääää

Som sagt vad gör man inte för att få resultat!

Är det någon som har blivit sjukskriven för detta som vi håller på med?
  • swede

Dreamz, det finns säkert flera som fått sjukskrivningar vid behandling. Vissa jobb går till exempel inte att utföra under behandling. Hur man mår är väldigt individuellt. Har du någon att prata med? Kurator eller liknande? Kan vara skönt. Jag har en kurator som jag går till och det hjälper mig lite grann...Sen är vi ett gäng tjejer som är ofrivilligt barnlösa som brukar träffas och fika och prata om det vi går igenom. Jag vet inte var du bor i Sverige, men bor du i södra delarna är du mycket välkommen att följa med på en träff. Såklart är du välkommen var du än bor...!

Kroppen är ju inte alls van med alla mediciner som helt plötsligt invaderar oss. Så det tar också lite tid för kroppen att vänja sig. Min första behandling var jobbig med medicin och så, nu tycker jag att det går bättre.

Kram på dig

• dreamz
    swede skrev 2014-11-17 13:40:53 följande:

Dreamz, det finns säkert flera som fått sjukskrivningar vid behandling. Vissa jobb går till exempel inte att utföra under behandling. Hur man mår är väldigt individuellt. Har du någon att prata med? Kurator eller liknande? Kan vara skönt. Jag har en kurator som jag går till och det hjälper mig lite grann...Sen är vi ett gäng tjejer som är ofrivilligt barnlösa som brukar träffas och fika och prata om det vi går igenom. Jag vet inte var du bor i Sverige, men bor du i södra delarna är du mycket välkommen att följa med på en träff. Såklart är du välkommen var du än bor...!

Kroppen är ju inte alls van med alla mediciner som helt plötsligt invaderar oss. Så det tar också lite tid för kroppen att vänja sig. Min första behandling var jobbig med medicin och så, nu tycker jag att det går bättre.

Kram på dig

Vad gullig du e!

Södra som i typ Skåne?

Själv bor jag mer i mitten av Sverige :).

Nej jag har inte vågat pratat med någon av rädsla att vi inte skulle bli godkända...

Jag ska vara hemma ett tag nu å ta hand om mig själv, stressa ner å ta det lugnt så allt blir bra . Känns skönt... Väldigt skönt!

Kram!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014