• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • dreamz

Tyvärr har jag dock åkt på en dunderförkylning med feber..

Swede: mitt nick e typ samma som min hotmail :)

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-11-12 16:16:01 följande:

På fredag är det ruvarag 16. Ett tvådagars. Testade som sagt negativt igår på ruvardag 13 och då magkänslan inte säger någonting längre så tippar vi på minus på fredag. Vill bara ha detta överstökat så man kan få påbörja nytt. Slippa dra ut på lidandet när jag redan vet :(

Sänder massa cyber kramar !! Till alla!

Och tänker på dig Bullen. :). Hoppas verkligen att du bara är en låghormonare!
  • dreamz

Måste bara fråga alla hur öppna var ni för omgivningen med ÄD? Berättade ni för arbetskamraterna? Släktingarna ? Kompisarna?

Jag har själv varit öppen med att vi håller på med ÄD

Så fort ägget är inne och fäster så BLIR jag den biologiska mamman. Då barnet växer i MIN livmoder. Kvinnan som donerar ÄR den genetiska DNA-t (känns dumt att skriva mamma då jag anser att mamma är något du blir när barnet växer upp hos dig i din miljö).

Lite så har jag förklarat för min omgivning.

En sak till... Nu när vi är på gång så har jag fått en stor lust att bygga ett "bo " jag grejar å fixar hemma drömmer och planerar.

Kanske låter löjligt...

• NinaCamilla

Redan: Jag har idag gjort hysto i Aten och det är som vanligt, måste rensas och hjärtformat med mellanvägg. Du nämnde om ditt fall att du måste göra hysto oxå? Gärna berätta mer. Idag är det ingen bra dag.

• bullenochgrisen

Hjälp mig! Imorgon testdag, Rövardotter 16 efter ett tvådagars. Testade negativt ruvardag 13 men ikväll kunde jag inte hålla mig. Testade med ett digitalt test där det står gravid 2 - 3 veckor. Är det tillförlitligt när man gör det på kvällen? Det står i instruktionen att står det gravid 2 - 3 veckor så är man gravid i 4 - 5 veckan. Vilket bör ju stämma. Hjälp!! Min magkänsla har ju sagt att jag inte är gravid. Kan detta stämma????? Kan det??? Jag gråter av förvirring

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-11-13 19:50:14 följande:

Hjälp mig! Imorgon testdag, Rövardotter 16 efter ett tvådagars. Testade negativt ruvardag 13 men ikväll kunde jag inte hålla mig. Testade med ett digitalt test där det står gravid 2 - 3 veckor. Är det tillförlitligt när man gör det på kvällen? Det står i instruktionen att står det gravid 2 - 3 veckor så är man gravid i 4 - 5 veckan. Vilket bör ju stämma. Hjälp!! Min magkänsla har ju sagt att jag inte är gravid. Kan detta stämma????? Kan det??? Jag gråter av förvirring

Grattis!!!!! :D :D

Det finns dom som testat negativt på morgonen och sedan testat positivt på kvällen på sin testdag så allt e möjligt!!!

Så jäkla glad för eran skull!!!! :D

När ska du ta blodprovet?
  • bullenochgrisen

Men är jag gravid? Veckorna testet visar stämmer ju. Men kan det vara sant? Vågar inte ta ut något i förskott. Kan testet stämma???!!!! Shit jag bara gapar just nu. Det är inte sant!!??

Jag hoppas jag testar positivt imorgon bitti också med det testet jag fick efter ET och jag ska ju ringa Huddinge oavsett vad resultatet visar så får vi se vad dom säger.

Jag som helt tappat hoppet och gråtit mig igenom två dagar i ett mörkt rum. Jag fick lite hopp just nu. Men kan testet visa rätt???

• swede
    bullenochgrisen skrev 2014-11-13 20:17:40 följande:

Men är jag gravid? Veckorna testet visar stämmer ju. Men kan det vara sant? Vågar inte ta ut något i förskott. Kan testet stämma???!!!! Shit jag bara gapar just nu. Det är inte sant!!??

Jag hoppas jag testar positivt imorgon bitti också med det testet jag fick efter ET och jag ska ju ringa Huddinge oavsett vad resultatet visar så får vi se vad dom säger.

Jag som helt tappat hoppet och gråtit mig igenom två dagar i ett mörkt rum. Jag fick lite hopp just nu. Men kan testet visa rätt???

Men åååååå det är ju helt fantastiskt!! Du är gravid Bullen!!! Klart det stämmer! DU ÄR GRAVID!! Jag skriver det igen...du är gravid!! Jättestort grattis vännen, så roligt! Massor med kramar till dig
  • swede

Kul att höra att det gått så bra för dig Dreamz! Har du fått din behandlingsplan än? Lycka till nu.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014