• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38

Oj, oj... Låter dramatiskt Juliette!! Så typiskt med flödet också. Hoppas det går bra i slutändan. Stora kramar

• villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-02-21 08:36:17 följande:
    Hej! Jag har precis i går fått ett ägg insatt skulle verkligen vara kul att prata med andra i samma situation

Välkommen hit!!
  • Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-21 10:42:55 följande:
    Oj, oj... Låter dramatiskt Juliette!! Så typiskt med flödet också. Hoppas det går bra i slutändan. Stora kramar
    Jag tar det faktiskt nästan som ett skämt, det misslyckade mensprovet:) SÅ typiskt mig att klanta till allting. Bättre skratta än bli arg :). Skrattande

Jag har gjort blodprover nu på tusen tester känns det som, 9 hela rör tog de på mig!! Ett från örat (??) som skulle testa koaguleringsförmågan. Hon fick sticka tre gånger i örat innan det kom något blod, men jag sa till henne att jag är så sprutvan vid det här laget (efter alla IVF:er, TSH-tester varje månad, akupunktur etc) så jag bryr mig inte. Hon var dock otroligt vänlig och hänsynsfull, och jag ska få svar på proverna på torsdag i nästa vecka.Glad
    Jag har precis gjort ett nytt mensprov som gick BRA Skrattande, flödet kommer igång så sakteligen. Har hällt i lite kokat och avsvalnat vatten i tuben och skakat om, så nu ser det bra ut :). Posten stänger inte på ett tag än, så det kommer säkert iväg idag om jag går nu. Ska packa in provet enligt alla konstens regler nu :)). Nyfken på vad Serum får fram!
    Kramar tillbaka!! {#emotions_dlg.flower}
    Irma01 skrev 2014-02-21 09:49:03 följande:
    Pyret 77, välkommen!

Juliette, herregud vad man inte ska behöva göra!
    Ja man fixar nog det mesta efter den här pärsen, känns det som. Flört 

• Irma01

Helt övertygad om att du gör det Juliette

Ibland blir man förvånad över vilka krafter man besitter när det väl visar sig. Inte för att något av detta har varit en dans på rosor, men tänk att man orkar börja om gång på gång.
    Tycker vi ger oss själva en stor applåd!
    Och jag VET att 2014 blir det lyckade året för oss alla

• Juliette F
    Irma01 skrev 2014-02-21 16:40:02 följande:
    Helt övertygad om att du gör det Juliette

Ibland blir man förvånad över vilka krafter man besitter när det väl visar sig. Inte för att något av detta har varit en dans på rosor, men tänk att man orkar börja om gång på gång.
    Tycker vi ger oss själva en stor applåd!
    Och jag VET att 2014 blir det lyckade året för oss alla

Det skålar vi för!! Skål Nu är blodprovet till Serum ivägpostat, och jag kan bara vänta på svar från dom nu, samt övriga blodprover jag tagit idag. Har mailkontakt med 2 nya IVF-kliniker som verkar intressanta, men kan ju inte planera in ett nytt ET förrän jag vet vad proverna visar, om jag behöver antibiotika, hysteroskopi eller ännu värre. Obestämd 

Är det någon som vet om ett ultraljud med 3 D -bilder ger samma information som ett aqua scan? Känns som att det hade varit lättare att köra den första biten här, och ev åka ner för hysteroskopi till Penny OM det visar sig nödvändigt.
  • villsågärna38
    Juliette F skrev 2014-02-21 14:33:02 följande:
    Jag tar det faktiskt nästan som ett skämt, det misslyckade mensprovet:) SÅ typiskt mig att klanta till allting. Bättre skratta än bli arg :).  Jag har gjort blodprover nu på tusen tester känns det som, 9 hela rör tog de på mig!! Ett från örat (??) som skulle testa koaguleringsförmågan. Hon fick sticka tre gånger i örat innan det kom något blod, men jag sa till henne att jag är så sprutvan vid det här laget (efter alla IVF:er, TSH-tester varje månad, akupunktur etc) så jag bryr mig inte. Hon var dock otroligt vänlig och hänsynsfull, och jag ska få svar på proverna på torsdag i nästa vecka. Jag har precis gjort ett nytt mensprov som gick BRA , flödet kommer igång så sakteligen. Har hällt i lite kokat och avsvalnat vatten i tuben och skakat om, så nu ser det bra ut :). Posten stänger inte på ett tag än, så det kommer säkert iväg idag om jag går nu. Ska packa in provet enligt alla konstens regler nu :)). Nyfken på vad Serum får fram! Kramar tillbaka!!
    Irma01 skrev 2014-02-21 09:49:03 följande:
    Pyret 77, välkommen! Juliette, herregud vad man inte ska behöva göra!
    Ja man fixar nog det mesta efter den här pärsen, känns det som.  

Heja, heja!! Kram
  • NinaCamilla

Det här är vår första blastocysto-behandling och jag undrar kan man känna något redan efter en vecka från ET? Jag mår väldigt konstig och säkert är det mycket mediciner som jag proppar i mig men känner att orken har försvunnit och magen är som ballong. Jag äter oxå prednisolon 20 mg som gör inte saken bättre. Grät över skadad excel-fil idag....jisses!

• Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-21 18:08:31 följande:

Heja, heja!! Kram

Tack tack! Skrattande Heja själv!! {#emotions_dlg.flower}
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-02-21 18:23:18 följande:
    Det här är vår första blastocysto-behandling och jag undrar kan man känna något redan efter en vecka från ET? Jag mår väldigt konstig och säkert är det mycket mediciner som jag proppar i mig men känner att orken har försvunnit och magen är som ballong. Jag äter oxå prednisolon 20 mg som gör inte saken bättre. Grät över skadad excel-fil idag....jisses!
    7 dagar med blastisar, då har de fäst och börjat producera hcg - i normala fall. Så ja, visst kan du börja känna saker. Men jag har känt massor av symtom under alla mina IVF och aldrig plussat, så det kan ju vara hormoner också.

Vad du kan göra - om du har en samarbetsvillig gyn - är att ta hcg-blodprover var tredje dag, och se om värdet ökar. Då slipper du vänta i två veckor - jag har precis gått igenom det och vet vilken outhärlig pärs det är... Jag blev också gråtfärdig för minsta lilla vid detta IVF - men det var mest dagen efter hcg-sprutorna... så kanske ?? FlörtSolig
  • Pyret77

Tackar :) Jag gjorde det på Huddinge så nu är det en väntan till den 8mars då jag tidigast får ta graviditetstesten . Jo hur skriver man kommentarer på se inlägg som redan finns?

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014