• Anonym (C)

Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?

Igår var jag och min pojkvän bjudna på lite mys hos en kompis. När vi kommer in så ser min väninna som bor där jätte konstigt på min pojkvän? Jag bryr mig inte så mycket och vi båda sätter oss i soffan. Min vän säger att jag ska komma lite in till köket då frågar hon om verkligen detta är en bra kille. Jag frågar då varför hon frågar en sådan fråga? Då pekar hon på sin hals och kommenterar hans halstatuering? Hon säger inte mer och sen blir det ruskigt konstig stämning. Jag förstår inte? Vad betyder halstatuering? Vill inte leka dum bland mina vänner därför frågade jag inte henne. Någon som vet? :( för jag älskar min pojkvän.

• Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?
  • LillGris

Hon har väl fördomar om folk med synliga tatueringar, bara. Skit i det. Om man är en bra kille eller ej sitter garanterat inte i huden.

• Petra 85
    LillGris skrev 2013-10-14 08:33:17 följande:
    Hon har väl fördomar om folk med synliga tatueringar, bara. Skit i det. Om man är en bra kille eller ej sitter garanterat inte i huden.
  • vampyria2

samtidigt så finns det tatueringar som faktiskt visar att man tillhör nått gäng eller så kan ju vara så att hon kände i gen gaddningen, så det beror väl på vad han har tatuerat på halsen.

• Anonym (Hmmm)

Vad är det för motiv?

• Anonym (Synlig tatuering)

Jag har två tatueringar - den ena på armen, väl synlig. Är lärare och en "bra" tjej. Förstår inte vad det skulle vara för fel med din pojkväns tatuering såvida det inte är ngn gäng-tatuering.

• Anonym (har)

det har ju varit så tidigre (om jag inte missminner mig) att ebdast gängmedlemmar/fängelsekunder har tatuering på halsen. Kanske var det vavd hon trodde eller så kände hon igen motivet som ett som ett visst gäng har.

• tobbebobbe
    LillGris skrev 2013-10-14 08:33:17 följande:
    Nej, det sitter inte i huden, men väl i huvudet. Nån som väljer att skaffa synliga tatueringar har uppenbarligen en inställning som inte alltid går ihop med alla arbetsplatser osv.
  • Eterisk

Halstatueringar förknippar jag med folk som är kriminellt belastade eller som jobbar på att bli det.

• Afterlife

Min första tanke när jag läste det var om en tråd här för något år sedan. En tjej skrev om en kille som hade ett speciellt ord tatuerat på halsen. Han var "känd" i sin stad och var mycket våldsam, bland annat dömd för våldtäkt. Det gick riktigt, riktigt illa för den tjejen.

Sannolikheten för att det här ska vara samma kille är väl liten. Annars tänker jag som de andra, kanske det är gängsymboler eller något? Googla lite och se om du kan hitta om det finns någon speciell innebörd av tatueringen som din kompis kan ha känt till!
    Annars är det väl inte helt ovanligt att folk reagerar lite negativt på väldigt synliga tatueringar.    

Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?