• Anonym (C)

Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?

Igår var jag och min pojkvän bjudna på lite mys hos en kompis. När vi kommer in så ser min väninna som bor där jätte konstigt på min pojkvän? Jag bryr mig inte så mycket och vi båda sätter oss i soffan. Min vän säger att jag ska komma lite in till köket då frågar hon om verkligen detta är en bra kille. Jag frågar då varför hon frågar en sådan fråga? Då pekar hon på sin hals och kommenterar hans halstatuering? Hon säger inte mer och sen blir det ruskigt konstig stämning. Jag förstår inte? Vad betyder halstatuering? Vill inte leka dum bland mina vänner därför frågade jag inte henne. Någon som vet? :( för jag älskar min pojkvän.

• Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?
  • liv

Jag hade inte själv blivit tillsammans med någon med en tatuering. Kan inte se någon poäng i det alls. Däremot så har jag givetvis inga synpunkter på om andra tatuerar sig. Kör på. 

• FruLiNi

Min husläkare har massa tatueringar och han är tamejfan den bästa och den mest empatiska läkare jag haft någonsin!

Det är inte längre bara sjömän och kriminella som tatuerar sig även om många fortfarande lever kvar i den dammiga fördomen.  

• Anonym (ren kropp)

Nej, det är inte längre bara trash och kriminella som tatuerar sig, även om de är överrepresenterade. Just hals- och ansiktstatueringar är f ö väldigt vanligt i de kretsarna. Kanske det väninnan reagerade på. Övriga som tatuerar sig är bara mainstream numera...

• Primmeling

Jag är så nyfiken ts! Vad säger din vän och vad säger killen om vad den skulle betyda/innebära? Så myslo reaktion även om det är fult så in i baljan med tatuering på halsen

• Ernst Hugo

Visst har tatueringar likt ex snus gjort en klassresa i allmänhet och i Sverige i synnerhet de senaste 40 åren. Jämför med snuset som gått från en manlig tillika proletär företeelse till något som numera är lika vanligt på verkstadsgolv som i styrelserum. Nyttjat av både män och kvinnor. Tatueringar finns ju dokumenterat sedan flera tusen år. Nu är är jag ingen expert, men vissa saker känner jag till. Exempelvis så har elittrupper och kriminella grupper varit tatuerade för att vara märkta för livet. Från gladiatorer via SS-soldater till japanska maffian har burit tatueringar som kännetecken och i de tyska soldaternas fall blodgrupp för snabbare behandling vid medvetslöshet. Här intar dock halstatueringar en särställning som i många kulturer signalerat mycket speciella budskap i mint 1000 år. Att ovanstående skulle raderas för att en del hipsters och en del andra grupper annamat tatueringar, det tror jag helt enkelt på!

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Spartacus
    Anonym (x) skrev 2013-10-14 19:34:21 följande:
    Att säga att det är FLER lågutbildade som har tatueringar innebär INTE att man måste vara lågutbildad för att ha tatueringar. Givetvis.
    nä givetvis. och tiderna håller ju på att förändras, det är inte så ovanligt med tatueringar numera, det tillhör inte enbart lågstatusyrken eller kriminella. finner det underligt att folk inte känner till detta.

med tanke på hur priserna ser ut hos de skickliga tatuerarna så måste man ju kunna lägga ut lite för de rejäla målningarna   om man inte känner tatueraren då kanske...  

och allt tugg om WT, utbildning och intelligens gör mig så innerligt trött. vad är det för jävla trams? det finns ingen risk att det skulle existera så mycket WT som folk slänger sig med i detta forum, det har bara blivit en rädsla, som pesten eller nåt? utbildning och yrkesval har inte nödvändigtvis ett jota med människors intelligens att göra och även om det skulle ha det, vadfan har ni emot lågintelligenta? varför är de per automatik sämre människor? även det är ett förhistoriskt tänk.

• Mickan76

Din pojkvän är säkert jättefin och bra, ts. Med rent generellt ger tatueringar på halsen mindre trevliga associationer. Typ knark, kriminalitet, ja åt det hållet.

• Anonym (n)

Halstatueringar är främst vanligt i kriminella kretsar.

• Anonym (eh)

Fast jag skulle också reagera på en halstatuering just för att ursprunget är gängrelaterat.
    Är han gångmedlem - nuvarande eller före detta - eller tycker han "bara" att det är coolt att vara det?
    Jag skulle inte döma ut honom, men jag skulle vara lite på min vakt.  

• Anonym (anonym)

Finns det något sexigare än en fullt gaddad karl? Tatuering på halsen är ju bara tok snyggt (på rätt person)

Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?