• Anonym (C)

Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?

Igår var jag och min pojkvän bjudna på lite mys hos en kompis. När vi kommer in så ser min väninna som bor där jätte konstigt på min pojkvän? Jag bryr mig inte så mycket och vi båda sätter oss i soffan. Min vän säger att jag ska komma lite in till köket då frågar hon om verkligen detta är en bra kille. Jag frågar då varför hon frågar en sådan fråga? Då pekar hon på sin hals och kommenterar hans halstatuering? Hon säger inte mer och sen blir det ruskigt konstig stämning. Jag förstår inte? Vad betyder halstatuering? Vill inte leka dum bland mina vänner därför frågade jag inte henne. Någon som vet? :( för jag älskar min pojkvän.

• Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?
  • Anonym (att du inte)

Att du inte

1) Frågar din kompis vad hon menade. Hon kanske känner igen symbolen och kan berätta för dig?

2) Frågar din kille vad tatueringen betyder.

3) Båda ovanstående alternativen. Din kille kanske inte svarar helt ärligt om han har något att dölja. 

• Eterisk
    Anonym (C) skrev 2013-10-14 09:57:01 följande:
    Typ något kinestäcken tror jag. Ser lite ut som något annat språk? Svart ganska stor.
    Jag tror att du kanske menar kinesiskt tecken
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (C) skrev 2013-10-14 09:57:01 följande:
    Typ något kinestäcken tror jag. Ser lite ut som något annat språk? Svart ganska stor.

Ah, en rismatta alltså
  • straw2008

För mig klingar halstatuering eller synlig tatuering över huvud taget men brist på högre utb. dålig kontakt med sina föräldrar samt lågstatusyrken typ lager lastbil osv. Dvs ingen som haft vett att lära en något, inspirerat en till något typ. Har aldrig träffat någon med tatueringar i ansikte eller hals på en seriös arbetsposition som krävt utb.

I kinamockaskogen.....
  • högavisan

Jag tror att din kompis bara har en släng av gamla fördomar faktiskt. Jättevanlig åkomma, botas enbart genom att bli överbevisad. Solig

• Anonym (m)
    oktoberbarn2012 skrev 2013-10-14 09:00:56 följande:
    Dem flesta har väl tatueringar snart? Och många har halstatueringar, min man har det och han är inte kriminell! :)

Fast halstatueringar är väl ändå inte så vanligt? Jag skulle bli förvånad om jag träffade någon med en så pass synlig tatuering, även om jag kanske inte skulle reagera som ts kompis gjorde.
  • Anonym (Me)
    straw2008 skrev 2013-10-14 10:21:39 följande:
    För mig klingar halstatuering eller synlig tatuering över huvud taget men brist på högre utb. dålig kontakt med sina föräldrar samt lågstatusyrken typ lager lastbil osv. Dvs ingen som haft vett att lära en något, inspirerat en till något typ. Har aldrig träffat någon med tatueringar i ansikte eller hals på en seriös arbetsposition som krävt utb.
    I kinamockaskogen.....

Jag har en liten synlig tatuering på handleden. Jag har också fem års universitetsutbildning och jobbar som chef idag. Fin relation till mina föräldrar har jag också. ;)
  • Anonym (tjej till gaddad)

Min kille har en stor på varje sida av halsen, han är världens snällaste och håller inte på med något kriminellt eller liknande. Det behöver inte betyda något, men kan lika gärna vara en "gängtatuering" Rihanna har ju stjärnor från örat och ner på halsen och inte fan är hon kriminell  (vad jag vet) :)

• straw2008
    Anonym (Me) skrev 2013-10-14 10:29:24 följande:
    Jag har en liten synlig tatuering på handleden. Jag har också fem års universitetsutbildning och jobbar som chef idag. Fin relation till mina föräldrar har jag också. ;)

Fast det är skillnad. Jag menade större blaffigare.
    I kinamockaskogen.....
  • LillGris
    straw2008 skrev 2013-10-14 10:21:39 följande:

fast vet du? Nån ska göra de jobben också. Alla vill inte utbilda sig till något skrivbordsjobb, och det tror jag vi alla ska vara glada för. Jag har ingen akademisk utbildning men är verkligen inte obildad. Eller outbildad för den delen. Tvärtom, jag har fem års lärlingsutbildning i ryggen.
Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?