• Anonym (C)

Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?

Igår var jag och min pojkvän bjudna på lite mys hos en kompis. När vi kommer in så ser min väninna som bor där jätte konstigt på min pojkvän? Jag bryr mig inte så mycket och vi båda sätter oss i soffan. Min vän säger att jag ska komma lite in till köket då frågar hon om verkligen detta är en bra kille. Jag frågar då varför hon frågar en sådan fråga? Då pekar hon på sin hals och kommenterar hans halstatuering? Hon säger inte mer och sen blir det ruskigt konstig stämning. Jag förstår inte? Vad betyder halstatuering? Vill inte leka dum bland mina vänner därför frågade jag inte henne. Någon som vet? :( för jag älskar min pojkvän.

• Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?
  • FebruariVals

Han kanske är sjömän!

Alltså i dagens Sverige spelar det ingen roll vart man har en tatuering. För mig är det mest förknippat med killar som lyssnar på hardcore och punkmusik.

Insidan är fortfarande viktigast!! Skit i din pryda kompis

-Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
  • oktoberbarn2012

Dem flesta har väl tatueringar snart? Och många har halstatueringar, min man har det och han är inte kriminell! :)

• Julia1245

Jag vill också veta vad det är för motiv.

• Anonym (C)

Typ något kinestäcken tror jag. Ser lite ut som något annat språk? Svart ganska stor.

• Anonym
    Anonym (C) skrev 2013-10-14 09:57:01 följande:

Typ något kinestäcken tror jag. Ser lite ut som något annat språk? Svart ganska stor.

Vad betyder det då? Konstigt att du inte frågar.
  • Anonym (j)

Är det ett hakkors??

och jag måste fråga eftersom detta är fl, vad menar du att ni var bjudna över på lite mys? 

• Anonym (tattuerad)

varför skulle det vara dumt att fråga din komis vad hon egentligen menade? hur kan man döma en annan människa för att han har en tatuering, snart är det ju lika vanligt som att färga håret. kolla in alla fotbollsspelarna idag, där har ju var ich varannan tatueringar, är dom också kriminella? tycker du ska snacka lite förstånd i din fisförnäma kompis.

• LillGris
    tobbebobbe skrev 2013-10-14 08:49:57 följande:
    Nej, det sitter inte i huden, men väl i huvudet. Nån som väljer att skaffa synliga tatueringar har uppenbarligen en inställning som inte alltid går ihop med alla arbetsplatser osv.

Absolut men alla vill inte ha ett jobb där man inte får se ut som man vill. Jag är rörmokare, min chef skiter fullkomligt i om jag är tatuerad och har crazy hår t ex.
Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?