• Anonym (C)

Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?

Igår var jag och min pojkvän bjudna på lite mys hos en kompis. När vi kommer in så ser min väninna som bor där jätte konstigt på min pojkvän? Jag bryr mig inte så mycket och vi båda sätter oss i soffan. Min vän säger att jag ska komma lite in till köket då frågar hon om verkligen detta är en bra kille. Jag frågar då varför hon frågar en sådan fråga? Då pekar hon på sin hals och kommenterar hans halstatuering? Hon säger inte mer och sen blir det ruskigt konstig stämning. Jag förstår inte? Vad betyder halstatuering? Vill inte leka dum bland mina vänner därför frågade jag inte henne. Någon som vet? :( för jag älskar min pojkvän.

• Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?
  • Petrol
    Ernst Hugo skrev 2013-10-14 16:46:20 följande:
    Jag anser mig förhållandevis liberal, men tatuering på halsen passerar gränsen för vad som är ok. Varför på halsen undrar man fridfullt?
    Jag kan bara tala för mig själv här.

Men jag tycker helt enkelt att hur man vill se ut är upp till en själv, och jag sätter en viss stolthet i att bemöta alla lika på den punkten. Och med det som utgångspunkt så blir en tatuering på halsen bara en tatuering precis som vilken som helst helt enkelt.
  • Spartacus
    Anonym (!) skrev 2013-10-14 13:58:58 följande:
    Hade du skrivit precis sådär så hade det förmodligen stämt in på er båda = )

och? för mig skulle folk gärna få hävda att jag både är WT och annat därtill. 
    det är för mig inget negativt begrepp...

det absolut mest pinsamma är väl människor som ser sig förmer än andra,
    det tycker jag tyder både ohyfs och brist på självinsikt.

idag är det som sagt fler än EN typ som är tatuerade, men det har kanske gått dig förbi?   

• Anonym (Handels)

Pluggat på Handels (civ eko). Har ett välbetalt "status" jobb och är tatuerad
    Tänker göra fler och även ta en examen till. Väljer dock områden på kroppen
    som går att dölja med t.ex. T-shirt. Tatuering på halsen kan vara snyggt men
    jag personligen skulle aldrig ha en själv. Varför? En hel del anledningar som
    tagits upp i tråden. Ps: Har vänner som är jurister, läkare, tandläkare, företagare,
    högt uppsatta i näringslivet osv som har tatueringar.

Fred och harmoni

• Anonym (x)
    Anonym (intelligens) skrev 2013-10-14 15:10:11 följande:
    Min sambo är inne på sin tredje högskoleutbildning. Hon har läst ekonomi 5½ år sjuksköterska i 3 år och just nu så är hon inne på 10 terminen på läkarutbildningen. Jag själv har två högskoleutbildningar + att jag just nu läser en fortsättningsutbildning på tre år för att bli master inom mitt yrke. Jag har sex tatueringar varav en synlig. Min sambo har även hon en tatuering även den synlig. Så din teori med att tatueringar skulle vara för de lågutbildade eller vad du väljer att kalla dem stämmer inte riktigt in. Din teori innebär att om man har tatueringar så har man mindre intelligens? så att med ditt resonemang så sitter intelligensen i tatueringen eller frånvaron av en ? Har jag förstått ditt resonemang rätt??
    Att säga att det är FLER lågutbildade som har tatueringar innebär INTE att man måste vara lågutbildad för att ha tatueringar. Givetvis.
  • talulah gosh

Jag känner väldigt många läkare, art directors och journalister - bland annat - som har synliga tatueringar. Tror de i tråden som anser att tatueringar är ett bevis på låg bildning eller brist på utbildning har bott under en sten några år för länge.

• Anonym (Spela roll?!)

Din väninna lever väl kvar i forna tider då personer med tatueringar ansågs vara antingen sjömän eller kåkfarare...
    Hon har bväl inte riktigt förstått att nuförtiden är tatueringar mer en fråga om smak än ett bevis på dålig karaktär.
    Kort och gott, skit i henne. Det spelar väl ingen roll vad hon tycker? Speciellt inte om du älskar din kille….. 

• Spartacus
    talulah gosh skrev 2013-10-14 19:57:58 följande:
    Jag känner väldigt många läkare, art directors och journalister - bland annat - som har synliga tatueringar. Tror de i tråden som anser att tatueringar är ett bevis på låg bildning eller brist på utbildning har bott under en sten några år för länge.
    och utöver detta, ts: VAR tatueringen sitter säger inte lika mycket som VAD tatueringen föreställer... är det ett hakkors över hela halsen? spring?  själv springer jag ifrån tribaler och kinatecken, även små färgglada djur på axeln  
  • liv
    Anonym (j) skrev 2013-10-14 10:03:25 följande:
    Är det ett hakkors??

och jag måste fråga eftersom detta är fl, vad menar du att ni var bjudna över på lite mys? 
    Haha! Det undrade jag också. Bland allt plussande och ägglossning finns det inte mycket tid över för mys! Och med tre personer dessutom Flört
  • nejmen

Min man har också en tatuering på halsen. Jag tycker den är sexig :)
    Han är egenföretagare inom industrin, världens bästa och pappa till våra två barn.

En oerhört ambitiös man. Men med en tatuering på halsen.
    Jag tänker inte ens på den, men tydligen gör andra det?!

Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?