• Anonym (C)

Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?

Igår var jag och min pojkvän bjudna på lite mys hos en kompis. När vi kommer in så ser min väninna som bor där jätte konstigt på min pojkvän? Jag bryr mig inte så mycket och vi båda sätter oss i soffan. Min vän säger att jag ska komma lite in till köket då frågar hon om verkligen detta är en bra kille. Jag frågar då varför hon frågar en sådan fråga? Då pekar hon på sin hals och kommenterar hans halstatuering? Hon säger inte mer och sen blir det ruskigt konstig stämning. Jag förstår inte? Vad betyder halstatuering? Vill inte leka dum bland mina vänner därför frågade jag inte henne. Någon som vet? :( för jag älskar min pojkvän.

• Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?
  • Furtuna

Själv tatuerad men det syns inte utan det är dolda platser.. Att tatuera hals eller ansikte är varken vackert eller ger ett tryggt intryck.. Jag har en vän som är tatuerad i hela ansiktet o tänker inte lägga ut hans historia men han va ingen bra kille o e väl fortfarande "udda" men inte längre på så negativt vis utan nu e han hur go som helst men kan säkert vända om man kommer på kant med honom.. Så hade jag valt sådan pojkvän? Nej.. Men de e nog mer en diskussion du får ha med din pojkvän om hans förflutna alt hans nu än o diskutera.o spekulera här.. Kan ju va så oskyldigt att han tyckte de va en häftig idé när han va ung o dum..

• Anonym (...)

Håller med de som skrivit tidigare, halsen är en plats där (om du inte råkar vara tatuerare själv, där finns de som även tatuerar halsen) annars är det något som väldigt kraftigt förknippas med tungt kriminellt belastade personer och narkomaner.

Är själv tatuerad men varken jag eller killen skulle ens tänka tanken på att ha något på halsen.

• Petrol

Har inte läst hela tråden, men här kommer min snabba tanke om det hela.

Hon har någon hang up på tatuerade, eller synligt tatuerade, det är ju inte helt ovanligt kort och gott. Och det får hon väl ha.

Är hon en någorlunda vettig människa så nöjer hon sig med att konstatera att hon tycker det var opassande på något sätt och att hon inte skulle ha en partner med en tatuering på halsen och sen är det bra med det.

• Spartacus

WTF?

är väldigt förvänad över att det 2013 fortfarande haglar så mycket fördomar gällande tatueringar... det är liksom ganska vanligt förekommande och det är ju långt ifrån EN typ av person som har dom?

för 30 år sen var det kanske mest kriminella som gaddade sig i fängelse, och för 100 år sedan var det väl sjömän...

jag är en 30-årig 3-barnmamma som inte ens är särskilt extraordinärt klädd, har ingen kriminell bakgrund och har inga märkvärdiga åsikter och jag är då tatuerad på stora delar av kroppen, och mer ska det bli...  

• Oscarsmamma84

Hon verkar bara fördomsfull din väninna och du känner ju din pojkvän o kan bedöma om han e bra för dig eller ej.

Är man psykopat så e man det oavsett tatuering eller ej

• Anonym (!)
    vitruviandude skrev 2013-10-14 13:03:30 följande:
    Min uppfattning rent generellt är att gemene man (och kvinna) som väljer att pierca/tatuera sig gör det i ett försök att kompensera för någon (ibland inbillad) brist i sin personlighet. Kanske tror man att andra uppfattar en som tråkig och vill framstå som intressant och spännande, eller så vill man bara ha mer uppmärksamhet från omgivningen. Jag är alltid misstänksam mot en individ som väljer den här typen av extrema kroppsutsmyckningar för jag anser att det i värsta fall kan vara tecken på en narcissistisk läggning hos personen i fråga och i bästa fall handlar det om bristande självinsikt, avsaknad omdömesförmåga eller dålig impulskontroll. Sedan finns det ju alltid undantag från varje regel men hittills har jag inte haft anledning att ändra uppfattning.
    Det kan nog stämma ganska bra. Det är ju inte för inte den typen av tatueringar kallas "Mark of the Moron".
  • Anonym (!)
    Spartacus skrev 2013-10-14 13:47:50 följande:
    WT..  

Hade du skrivit precis sådär så hade det förmodligen stämt in på er båda = )
  • Oscarsmamma84

Hon verkar bara fördomsfull din väninna och du känner ju din pojkvän o kan bedöma om han e bra för dig eller ej.

Är man psykopat så e man det oavsett tatuering eller ej

Känner förresten en kille som är tatuerad på halsen o han tjänar bra med pengar o 2 barnsförälder o tar bra hand om sin bonusdotter. Han har aldrig använt droger eller nåt sånt.

En intressant tanke e om ni träffar mig med mina tatueringar dolda o ni får ett jätte bra intryck förändras det om ni ser mig nästa gång med tatueringarna fullt synliga? Lite OT

• Nymphaea
    Afterlife skrev 2013-10-14 08:53:10 följande:
    Min första tanke när jag läste det var om en tråd här för något år sedan. En tjej skrev om en kille som hade ett speciellt ord tatuerat på halsen. Han var "känd" i sin stad och var mycket våldsam, bland annat dömd för våldtäkt. Det gick riktigt, riktigt illa för den tjejen.

Sannolikheten för att det här ska vara samma kille är väl liten. Annars tänker jag som de andra, kanske det är gängsymboler eller något? Googla lite och se om du kan hitta om det finns någon speciell innebörd av tatueringen som din kompis kan ha känt till!
    Annars är det väl inte helt ovanligt att folk reagerar lite negativt på väldigt synliga tatueringar.    
    Vilken tråd var det?
  • Anonym (fördommar)

Herregud... jag har en tatuering på halsen, vid örat, ganska stor. (å några till på kroppen) Har aldrig varit och kommer aldrig bli varken kriminell eller knarkare. Rynkar på näsan Jag är 35 år, mamma till en 7-åring och flickvän till en som inte har en enda tatuering på kroppen.

Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?