• Anonym (C)

Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?

Igår var jag och min pojkvän bjudna på lite mys hos en kompis. När vi kommer in så ser min väninna som bor där jätte konstigt på min pojkvän? Jag bryr mig inte så mycket och vi båda sätter oss i soffan. Min vän säger att jag ska komma lite in till köket då frågar hon om verkligen detta är en bra kille. Jag frågar då varför hon frågar en sådan fråga? Då pekar hon på sin hals och kommenterar hans halstatuering? Hon säger inte mer och sen blir det ruskigt konstig stämning. Jag förstår inte? Vad betyder halstatuering? Vill inte leka dum bland mina vänner därför frågade jag inte henne. Någon som vet? :( för jag älskar min pojkvän.

• Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?
  • asfaltsbarn
    straw2008 skrev 2013-10-14 10:21:39 följande:
    För mig klingar halstatuering eller synlig tatuering över huvud taget men brist på högre utb. dålig kontakt med sina föräldrar samt lågstatusyrken typ lager lastbil osv. Dvs ingen som haft vett att lära en något, inspirerat en till något typ. Har aldrig träffat någon med tatueringar i ansikte eller hals på en seriös arbetsposition som krävt utb.
    Det krävs utbildning för att få köra lastbil om du inte visste det..

• PrinceSSS
    Anonym (jess) skrev 2013-10-14 12:03:58 följande:
    har även pluggat till uska så jag ska kunna jobba med det jag älskar, just piercing! 
    Underskoterska ar val knappast nagot man "pluggar till"?
  • PrinceSSS

Nar man sager "utbildad" sa menar man inte yrkesutbildningar dar man lar sig att gora EN sak, typ rormokeri. Det raknas inte som att man ar "utbildad" eller "har pluggat". Verkar vara lite forvirring har.

• Helia

Det kan vara fint med tatueringar på halsen men oftast inte, det är så individuellt.

Jag tillhör tyvärr en av dem som det inte ser fint ut på och jag kommer ångra mig hela livet tror jag.

Men en oseriös tatuerare gjorde det på mig när jag var 17 år och tyckte det var tufft.

Kan bara hoppas att det inte kommer påverka min framtida karriär om jag kommer in på ssk-utbildningen. I övrigt har jag väldigt många tatueringar och tycker det är fint men det är den på halsen som stör.

Vill även påpeka att man är inte automatiskt kriminell bara för att man är tatuerad utan kriminell är man trotts sina tatueringar.

TS: Fråga bara din vän vad det är hon stör sig på. Hon kanske tror att han är kriminell när tatueringen sitter där den gör.

• Anonym (hållermed)
    PrinceSSS skrev 2013-10-14 14:10:56 följande:
    Nar man sager "utbildad" sa menar man inte yrkesutbildningar dar man lar sig att gora EN sak, typ rormokeri. Det raknas inte som att man ar "utbildad" eller "har pluggat". Verkar vara lite forvirring har.
    Lite snobbigt men får lov att hålla med. Yrkesutbildningar är vad det heter, yrkesutbildningar, man är inte "högutbildad" då. Dock kan det vara kanon att ha gått dom, kan leda till ett bra jobb med möjligheter för rätt person.
  • Jesper f

Äh, det där är bara gammeldags beteende, bara inse att jag och min "dinsoarie" generation begriper oss inte på sånt därnt modernt - vi har totalt tappat kollen på både mode, design och musik nån gång i början av 90-talet, sen hamna vi i lövhögen - men det gör inte ungdommarna av idag "sämmre" för den sakens skull.

Kärlek ser med själen, inte med ögonen, brukade min mormor alltid säga, och det tror jag benhårt på. Så är din pojkvän rätt för dig, håller du i honom, oavsett vad din vän/väninna tycker om ev. tatuering. En människas personlighet sitter faktiskt lika lite i en tatueringe, som i hudfärg. Tycker jag!.

Lycka till!

• lille Birger

Säg att du själv har en tatuering på venusberget, så får du se hur hon reagerar.

• Knall

För att det var det ställe han valde att tatuera sig på? Vad är det för motiv? Fråga din pojkvän istället.. Ingen av oss kan svara på varför han har en där..

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Petrol

Ang utbildning och tatueringar så skulle jag vilja lägga till en lite generell grej. Om vi lämnar status åt sidan eftersom det är väldigt uppenbart att vad som är statusfyllt varierar mellan människor och istället fokuserar oss enbart på utbildning som sådan.

Majoriteten av tatuerade har mindre utbildning än otatuerade, så kanske det är, jag vet ärligt  talat inte, och bryr mig egentligen inte heller om jag ska vara riktigt ärlig. Men det finns en grupp till som det av någon anledning inte pratas så mkt om, och det är dem som är väldigt tatuerade och som en följd av detta har blivit tvugna att vara jäkligt mycket bättre på vad de gör för att överbygga den fördom som tatueringar helt uppenbart kan innebära.

Jag vet iallafall minst 2 personer som har suttit på arbetsintervjuer för arbeten som inte bara kräver utbildning (det kan väl vem som helst skaffa sig om vi ska hårddra det) utan även en helhjärtad dedikation till vad de gör, och de får varje gång höra något sånt  här: Om man är så jävla bra på vad man gör och visar en sådan glöd som du gör, då får man fan se ut hur som helst. det tycker jag är tänkvärt.

Nu är den gruppen givetvis inte lika stor, men om man har något intresse över att reflektera över vilka mekanismer som kan tänkas ligga bakom valet att tatuera sig, vilka konsekvenser det får och vilket värde det har för den som gör det och inte bara vill konstatera att man tycker det är fult och därför är det dåligt. Då tycker jag att man ska öppna ögonen, och exempelvis titta på exempelvis den gruppen, det kan vara nyttigt.

givetvis får man ju tycka att tatueringar är både det ena och det andra, det står alla fritt, men jag vill bara säga att om man har ett ärligt intresse för att förstå och lära sig om hur andra människor tänker och värderar saker så bör man kanske försöka utmana sina föreställningar om tatuerade istället för att söka bekräftelse för dem? Ja, om man verkligen vill utveckla var man står, annars får man stå kvar, men jag tror många skulle tjäna på att tänka så på många områden, inte bara tatueringar och tatuerade.

Allt från mig:)

• Oscarsmamma84
    PrinceSSS skrev 2013-10-14 14:08:55 följande:
    Underskoterska ar val knappast nagot man "pluggar till"?

O där visar det din intelligensnivå. Klart man måste plugga till det. Det e en utbildning som alla andra som man kan läsa på gymnasiet eller komvux
Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?