• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    mmod skrev 2013-11-16 23:54:54 följande:
    Fick plötsligt as ont i venusberget :/ är så fruktansvärt rädd för missfall och kollar forum konstant verkligen om symptom osv...ska till bm på onsdag så ska se om jag inte kan få göra ett tidigare ultraljud.....men det kommer och går den smärtan så antar det är växtvärk men klart man är nojig när det är första barnet och jag blev gravid så snabbt :/ jag som sa till sambon när jag slutade med mina piller "det lär ta upp till ett år innan vi blir gravida så ta det lugnt" vipps blev jag gravid vid första äl bara veckor efter jag slutat med mina piller....

Ta det lugnt :) alla oroar sig för missfall men sålänge du inte blöder eller får jätteont så har du egentligen ingen anledning att oroa dig.
  • malin1985
    Nicka skrev 2013-11-17 00:40:14 följande:
    Fick mitt efterlängtade plus i tisdags efter en ivf,vågar knappt tro att de är sant. Tänkte kolla om de finns nån mer än jag som har sk nidations blödning? Nu ikväll va de mer blod än va de varit innan i veckan och orolig över detta..

Jag vill inte oroa dig men nid blödning har man när ägget fäster dvs runt 5-10 dagar efter äl och det brukar vara en ganska liten mängd så om du har plussat och blöder efter det så är det ingen nid blödning. Det behöver dock inte vara en dålig blödning, det finns en massa olika anledningar till att man blöder i början av graviditeten. Är blodet rött (färskt) eller brunt (gammalt)? Blöder du sparsamt eller rikligt (som en vanlig mens)? Är det klumpar/hinnor också eller bara blod? Har du ont?
  • Asjak

Vad roligt att det blivit så många nu :)

Grattis och välkomna alla nya!

Min make spanar på barnvagnar och ny bil, vilket värmer i hjärtat att han är så insatt.

Han klappar på magen varje dag, är lite förvånad då min make verkligen är en riktig karlakarl!

Vilka ska ta reda på könet?

Vi tänker inte ta reda på det, känns ju som en av dom stora delarna man får uppleva vid förlossningen :)

• snabelkabel

Jag fick "mens" då ja skulle haft det egentligen från början, lite klarrött blod som kanske varade 1-3 dagar. Men har varit på Vul efter det, sett ett fint pickande hjärta:) har känsliga slemhinnor också så kan blöda litegrann ibland, t ex efter sex, men det är bara lite ljusrosa då. Men är då inte ens orolig.. Har ju gjort en konisering (tagit bort en liten del av livmodertappen pga cellförändringar i somras) så har varit mer lätt blödande efter det. Ska be att få mäta livmodertappen kring v12

Är de någon annan som gjort en konisering här? Hur tänker ni med tätare kontroller isf? Finns ju en risk att föda tidigare då..

• malin1985
    Asjak skrev 2013-11-17 11:15:43 följande:
    Vad roligt att det blivit så många nu :)

Grattis och välkomna alla nya!

Min make spanar på barnvagnar och ny bil, vilket värmer i hjärtat att han är så insatt.

Han klappar på magen varje dag, är lite förvånad då min make verkligen är en riktig karlakarl!

Vilka ska ta reda på könet?

Vi tänker inte ta reda på det, känns ju som en av dom stora delarna man får uppleva vid förlossningen :)

Mysigt :) min kille brukar pussa på magen ibland :)

Vi ska ta reda på könet tänkte vi :)
  • mmod

Min kille är också jätte go med magen och mig :) jag får vara försiktig säger han så jag inte skadar bebisen...jag sa att nu slår det ett litet hjärta och då la han sig med huvudet för att lyssna på magen om han kände hjärtat ;)

Vi har också sagt att vi vill ta reda på könet :) känns lite roligare att kunna ställa in sig på vad man ska köpa för kläder för jag tycker neutrala kläder är svårt :)

• Smurfensmamma

Har smyläst tråden läääänge nu, men det är dags att själv bli lite delaktig =)

Plussade på BIM-1, och har BF 22/7. Dock har jag två missfall i bagaget så lite smått orolig när vissa symtom bara försvunnit. Testade därför igen igår med Clearblue digital och fick Gravid 2-3 veckor. Blev lite lugnare av det, och idag har illamåendet och luktkänsligheten tilltagit!

Jag kan inte göra så mycket om det slutar i MF, måste försöka tänka positivt och inte stress upp mig. Alla graviditeter är olika, och symtomen kan komma och gå..men ändå svårt att släppa tanken på MF.  

Jag försöker ta det som det kommer..            

• Turvion

Malin1985: ah när jag såg plutten igår och doktorn sa att plutten var i rätt längd och bra hjärtslag så ah, de va obeskrivligt :)

• Melmoh

Tänkte hoppa in här då jag plussade för en vecka sen och har BF 13/7 enligt min gravidapp :) ( är i v.6 )

• soetnoes

Gick in i vecka 7 idag. Ska ringa mvc imorgon. Har inte blivit av då jag jobbat natt. Och telefon tiderna är på förmiddagen.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014