• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • nyttliv2014
    undrande03 skrev 2013-11-16 17:50:44 följande:
    Åh vad härligt! jag ligger ca 2veckor efter dig isf.. skulle gärna vilja komma förbi v6-7, det var där de tog slut förra gången.. 
    idag har jag inte mått speciellt illa, och direkt så blir man ju nojig.. =(

gjorde ett cb digital igår och fick 2-3 , skulle vara skönt om de kunde visa 3+ snart så man vet att de går framåt :)
    Jag var i v.8-9 när jag fick mf så jag känner som dig.. vill komma förbi de veckorna, känns ju löjligt att man tänker så men det är klart man är orolig. Försöker verkligen ta en dag i taget, så länge jag inte börjar blöda kommer jag känna mig ganska lugn ändå =)

Mitt illamående har varit mycket mildare de senaste 3 dagarna. De vore ganska skönt om de fortsätter så. Är så jobbigt att må illa på jobbet där man inte kan berätta för någon. Ska nog berätta för mina närmaste kollegor någon gång i januari kanske, vore så skönt om de förstod varför man dragit ner tempot på jobbet =)

Tog det lång tid för dig att bli gravid efter mf?
  • nyttliv2014

För er som inte känner av graviditeten så mycket så vill jag bara säga att man kan faktiskt må bra hela sin graviditet. Var inte oroliga att det är något som är fel bara för att ni mår bra.

Min syster fick sin älskade förstfödda dotter den 24/10 i år. I början av graviditeten var hon piggare än vanligt, hon hade någon veckas morgonillamående under graviditeten och mådde resten av tiden tipp topp. Inga speciella cravings och dessutom gick det hur bra som helst på förlossningen. .

Ville bara dela med mig av denna lyckliga lilla historia.

Jag kan också känna mig orolig ibland när jag mår bra, att jag inte känner mig gravid. Men vi ska nog inte oroa oss för mycket. Stress är inte bra för den gravida kvinnan =)

• undrande03
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 18:28:47 följande:
    undrande03: Nu ver jag inte hur det är där du bor, här dock får man normalt sett inte vul med få undantag, lättast tror jag är om man bokar in hos en privatklinik dock kostar det lite, men är värt det enligt mig iallafall.Jag håller tummar&tår att allt kommer gå vägen :)
    Absolut det är värt varenda krona :)
    får kolla med bm här vad som gäller i uppsala. 
  • undrande03
    malin1985 skrev 2013-11-16 18:38:32 följande:

Ja just nu väntar jag bara till jul, då kommer kub vara klart och jag kommer gå in i v 14. Då ska vi berätta för alla :) dessutom brukar man må mycket bättre efter v 12 och det ska bli skönt att orka leva lite igen :)
    det förstår jag . vi kommer nog också berätta vid jul, är dock bara i v 11 då men förhoppningsvis så har jag gjort  ett vul och sett hjärtat iaf :) 
  • undrande03
    nyttliv2014 skrev 2013-11-16 19:47:22 följande:
    Jag var i v.8-9 när jag fick mf så jag känner som dig.. vill komma förbi de veckorna, känns ju löjligt att man tänker så men det är klart man är orolig. Försöker verkligen ta en dag i taget, så länge jag inte börjar blöda kommer jag känna mig ganska lugn ändå =)

Mitt illamående har varit mycket mildare de senaste 3 dagarna. De vore ganska skönt om de fortsätter så. Är så jobbigt att må illa på jobbet där man inte kan berätta för någon. Ska nog berätta för mina närmaste kollegor någon gång i januari kanske, vore så skönt om de förstod varför man dragit ner tempot på jobbet =)

Tog det lång tid för dig att bli gravid efter mf?
    jo visst känns de lite löjligt. men jag försöker intala mig att risken för att råka ut för ett mf till är väldigt liten, i snitt så har man väl kanske bara 1 mf? känner samma som dig ang. blödandet..

jobbar du med något  fysiskt? själv jobbar jag i livsmedelsbutik på golvet, så som tur är så kan jag smita iväg om det behövs. :)

jag hade mf  3 augusti iår. så lång tid tog de egentligen inte, även om det kändes jättelångt. 
    själv då, hur lång tid tog de för dig? 
  • Skärin

Hej alla, jag är gärna med här också,väntar första barnet den 3/7 nästa år. Kan någon vänlig själ förklara hur jag lägger till mig i bf-tråden?

• nyttliv2014
    undrande03 skrev 2013-11-16 20:30:09 följande:
    jo visst känns de lite löjligt. men jag försöker intala mig att risken för att råka ut för ett mf till är väldigt liten, i snitt så har man väl kanske bara 1 mf? känner samma som dig ang. blödandet..

jobbar du med något  fysiskt? själv jobbar jag i livsmedelsbutik på golvet, så som tur är så kan jag smita iväg om det behövs. :)

jag hade mf  3 augusti iår. så lång tid tog de egentligen inte, även om det kändes jättelångt. 
    själv då, hur lång tid tog de för dig? 
    Jag jobber som djurskötare på ett naturbruksgymnasium. Tar hand om mindre djur som gnagare, fåglar och reptiler. Det är inte speciellt tungt. Vi är ganska noggranna med att man inte ska lyfta och greja med tunga saker. Men jag har svårt att smita undan =)
    Det är mycket som ska göras om dagarna, som tur är har jag nästan alltid elever som hjälper till så de för göra det mesta, vilket är bra både för dem och mig =)

Jag fick mf den 13e september. Känns inte alls som de va längesen. 7 veckor efter det så började jag må illa och undrade var min mens tagit vägen =) då plussade jag 3+
  • malin1985
    Skärin skrev 2013-11-16 20:40:42 följande:
    Hej alla, jag är gärna med här också,väntar första barnet den 3/7 nästa år. Kan någon vänlig själ förklara hur jag lägger till mig i bf-tråden?

Grattis och välkommen :), länk till bf-listan finns i ts. Skriv ett inlägg där med bf datum, ålder och vart du bor så fixar jag listan från datorn sen :)
  • undrande03
    nyttliv2014 skrev 2013-11-16 21:04:47 följande:
    Jag jobber som djurskötare på ett naturbruksgymnasium. Tar hand om mindre djur som gnagare, fåglar och reptiler. Det är inte speciellt tungt. Vi är ganska noggranna med att man inte ska lyfta och greja med tunga saker. Men jag har svårt att smita undan =) 
    Det är mycket som ska göras om dagarna, som tur är har jag nästan alltid elever som hjälper till så de för göra det mesta, vilket är bra både för dem och mig =)

Jag fick mf den 13e september. Känns inte alls som de va längesen. 7 veckor efter det så började jag må illa och undrade var min mens tagit vägen =) då plussade jag 3+
    vad skönt att det gick fort fort för dig att plussa igen.  =)
    nu får vi hålla alla tummar och tår för att det går vägen denna gången :)

Skönt att du kan få hjälp med jobbet   (:
  • Turvion

Måste in till Gyn-akuten nu ;( väldans ont endast på höger sida, ingen blödning men de sa utan tvekan - åk in! Så ah.. Hoppas på de bästa!!!!!!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014