• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-16 21:37:40 följande:
    Måste in till Gyn-akuten nu ;( väldans ont endast på höger sida, ingen blödning men de sa utan tvekan - åk in! Så ah.. Hoppas på de bästa!!!!!!

Fy va läskigt!! :( Hoppas att det inte är nåt farligt!! Kram till dig!
  • mmod

Fick plötsligt as ont i venusberget :/ är så fruktansvärt rädd för missfall och kollar forum konstant verkligen om symptom osv...ska till bm på onsdag så ska se om jag inte kan få göra ett tidigare ultraljud.....men det kommer och går den smärtan så antar det är växtvärk men klart man är nojig när det är första barnet och jag blev gravid så snabbt :/ jag som sa till sambon när jag slutade med mina piller "det lär ta upp till ett år innan vi blir gravida så ta det lugnt" vipps blev jag gravid vid första äl bara veckor efter jag slutat med mina piller....

• Turvion

Åh redan hemma igen :) glada besked, var en liiiten gravid-cysta helt ofarlig och såg lilla plutten på vul, den rörde sig och hjärtat pickade jättefort :)

• loppanojag

Jag är 25 år och har haft längtan efter barn sedan jag var 15.

jag har aldrig gått på preventivmedel och trots det inte blivit gravid.

Även om jag haft samlag på ägglossning.

började en utredning 2010 men avbröts pga dåvarande killen gjorde slut.

mot alla odds fick jag plus på stickan den 14 november och måste vara ett mirakel ?

Jag hoppas loppan vill stanna nu. Är så orolig för missfall :(

Är det mer vanligt med första graviditeten?

• Nicka

Fick mitt efterlängtade plus i tisdags efter en ivf,vågar knappt tro att de är sant. Tänkte kolla om de finns nån mer än jag som har sk nidations blödning? Nu ikväll va de mer blod än va de varit innan i veckan och orolig över detta..

• LååångVägDit

Usch vilken natt jag haft. Mådde jätte illa igår

när jag la mig, låg i sängen ca 5 sek sen fick ja springa ner o kräkas. La mig igen o lyckades somna. Vaknade vid 01.30 o mådde såååå illa. Satt vid toan länge för de kändes som jag skulle kräkas när som helst. Till slut vid kanske 03 somnade jag halvt sittandes i sängen med morgonrocken på under täcket, kunde knappt röra mig för jag mådde så illa. Min kropp är så trött nu.

• Bibbo

Hej!
    Har ögnat igenom denna tråd men inte vågat skriva nått förns idag då jag äntligen plussade!
    Enligt min uträkning på denna sida så är BF 26/7 .
    Första barnet , hoppas det är ok att jag också blir med i tråden :)

Grattis till alla blivande mammor!     

• Mijon79

Hej alla och grattis.
    Nu vågar jag nog gå med här. Plussade i onsdags och först nu börjar det gå in.
    Bf 25:e juli.

• malin1985

Grattis alla nya! :) skriv gärna in er i bf-listan (länk finns i ts)

• malin1985
    Turvion skrev 2013-11-17 00:02:35 följande:
    Åh redan hemma igen :) glada besked, var en liiiten gravid-cysta helt ofarlig och såg lilla plutten på vul, den rörde sig och hjärtat pickade jättefort :)

Å va skönt :) o va härligt att få se hjärtat slå :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014