• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • mmod

Jag funderar på när ni tänkt berätta för era chefer ? Själv går jag på månadsanställning tills slutet av januari och har bestämt mig för att försöka stå ut....är rädd att om jag berättar nu kommer chefen ha lång tid på sig att hitta eb ny och jag vill ju kunna arbeta ett bra tag efter januari med när bf är 11juli...men samtidigt känns de som chefen kommer bli sur att jag tackat ja till fast och sedan sagt att jag är gravid så vet inte hur jag ska göra :/ tänker även på det att de kanske sparkar mig för jag inte "skött" mig när jag egentligen bara varit gravid :( men arbetar som sagt i hemtjänsten och har ett helvete 8-10timmar om dagen med massa stress och jag vill inte att mina kollegor ska veta före våra föräldrar men chefen är jätte snäll och gullig så sätt men när borde jag berätta ???

• BebisPåGång2014

V7 idag! :) (6+0) Nervositeten är på topp! Ska på VUL imorgon och kolla så allt "kommit igång" som det ska, efter 1 ma i v18 (grav avbröts v10 upptäckte det i v18) och tre mf så är jag livrädd att det inte kommer vara positiva besked. Men hoppas för allt ivärlden att vi får se pyrets pickande hjärta! Vi får hålla alla tummar och tår! Förövrigt har illamåendet knackat på dörrn och tröttheten är påtaglig, ständigt hungrig men går inte ner mer än en tugga sen är det stopp, Måste kissa stup i kvarten (även på natten..) och värme vallningar samt frossa som inte är från denna värld. Bara att bejaka symptomen och försöka se det som ett tecken på att allt är som det ska va :) Någon annan som har varit på VUL eller ska på vul? :)

• Mia 80

Hej,

Jag har läst här ett tag i smyg nu.
    Jag är i v7 (6+3) beräknad bf 8/7.
    Lite ömma bröst men annars har jag skonats från illamåendet, och jag hoppas verkligen att det fortsätter så efter era beskrivningar. 

• undrande03
    nyttliv2014 skrev 2013-11-15 17:31:00 följande:
    Jag är i vecka 7, snart 8 tror jag. Jag är inte helt säker eftersom jag inte hade någon senaste mens. Hann inte få någon efter mf innan jag blev gravid igen. När jag gjorde clearblue visade den 3+, så jag har försökt räkna ut själv ungefär vart jag ligger efter det =)

Äl måste varit någon gång mellan 30e sep- 12 okt
    Åh vad härligt! jag ligger ca 2veckor efter dig isf.. skulle gärna vilja komma förbi v6-7, det var där de tog slut förra gången.. 
    idag har jag inte mått speciellt illa, och direkt så blir man ju nojig.. =(

gjorde ett cb digital igår och fick 2-3 , skulle vara skönt om de kunde visa 3+ snart så man vet att de går framåt :)
  • undrande03
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 16:58:31 följande:
    V7 idag! :) (6+0) Nervositeten är på topp! Ska på VUL imorgon och kolla så allt "kommit igång" som det ska, efter 1 ma i v18 (grav avbröts v10 upptäckte det i v18) och tre mf så är jag livrädd att det inte kommer vara positiva besked. Men hoppas för allt ivärlden att vi får se pyrets pickande hjärta! Vi får hålla alla tummar och tår! Förövrigt har illamåendet knackat på dörrn och tröttheten är påtaglig, ständigt hungrig men går inte ner mer än en tugga sen är det stopp, Måste kissa stup i kvarten (även på natten..) och värme vallningar samt frossa som inte är från denna värld. Bara att bejaka symptomen och försöka se det som ett tecken på att allt är som det ska va :) Någon annan som har varit på VUL eller ska på vul? :)
    Jag kommer också försöka få ett VUL, efter mf i augusti.. 
    är livrädd att det ska hända igen.

är i v4+6 idag, har illamående, ömma bröst, värk, vart frusen etc.. men nu idag har jag inte känt  så mycket, så då kommer tankarna att något är fel igen.

hur tidigt kan man göra ett VUL?
  • LååångVägDit
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 16:58:31 följande:

Lycka till!! Vi har ju gått exakt lika långt så de ska bli spännande o höra hur de går imorn! :) håller tummarna!
  • LååångVägDit
    Stjernfelt skrev 2013-11-16 17:39:52 följande:

Nu blöder jag, som mens, klart rött, men jag har inte ont. Betyder detta missfall? :(

Har ingen erfarenhet av de men hoppas verkligen att allt är som de ska!! Kramar
  • Alltime
    Stjernfelt skrev 2013-11-16 17:39:52 följande:

Nu blöder jag, som mens, klart rött, men jag har inte ont. Betyder detta missfall? :(

Ring 1177 om du är orolig tycker jag! Kram och lycka till
  • BebisPåGång2014

undrande03: Beklagar för mf i augusti :( Men Grattis till pluset ! :) Ja för min del tror jag att Vul:et kommer ha en lugnande effekt när man få se hjärtat slå :) Det har varit dagar jag knappt märkt av graviditeten och andra dagar har jag haft alla tänkbara symptom, men vul kan du i regel göra redan nu, dock är den lilla så minimal bara någon millimeter sen tror jag att hjärtat inte kommer gång förrens mellan v5-v6 (om jag fattade rätt på bm) så man ser inte mycket mer än att man är gravid typ :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014