• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-16 18:22:03 följande:
    hur funkar det när man är inne på sin andra graviditet med hälsosamtal osv?

Bm som jag pratat med har pratat  om inskrivning bara.. kan man hoppa över hälsosamtalet eftersom man redan gjort ett tidigare?

Som jag förstått det behöver man bara gå på hälsosamtal första gången även om man nog får göra det fler gånger om man vill så du kan nog skippa det. Det är ju bara information.
  • undrande03
    malin1985 skrev 2013-11-16 18:22:35 följande:

Ja jag ville också ha mer symtom då men nu är det inte lika skojj, man blir ju aldrig nöjd haha ;)
    haha nej det är väl sant.. 
    hur långt gången är du nu?

• malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-16 18:25:50 följande:
    haha nej det är väl sant.. 

hur långt gången är du nu?

Jag är i v8 (7+4). :)
  • BebisPåGång2014

undrande03: Nu ver jag inte hur det är där du bor, här dock får man normalt sett inte vul med få undantag, lättast tror jag är om man bokar in hos en privatklinik dock kostar det lite, men är värt det enligt mig iallafall.Jag håller tummar&tår att allt kommer gå vägen :)

• Stjernfelt

Usch, ja man är allt lite orolig. Där är inga hinnor eller klumpar i blodet, det är som vanligt mensblod  och är lika riklig som en vanlig mens och jag känner ingenting förutom "mensvärk" men det har jag ju känt varje dag sen jag blev gravid. 

ja jag får ring bm på måndag, skulle ju haft mitt hälsosamtal på fredag. men vi får hoppas att det inte är missfall men ser ju mörkt ut :/ 

• undrande03
    malin1985 skrev 2013-11-16 18:26:57 följande:

Jag är i v8 (7+4). :)
    Härligt! Grattis!
    Då har du inte långt kvar till den magiska gränsen =)
  • BebisPåGång2014

malin1985: Ja det är grymt spännande! Tack det hoppas vi verkligen ,Lär ju inte bli mycket sömn inatt haha! Okej ja på kub får man ju veta iprincip allt och det är ju rätt betryggande men vad skönt att du inte oroar dig så! Något tips till hur man släpper dom tankarna? :)

• malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-16 18:29:13 följande:
    Härligt! Grattis!

Då har du inte långt kvar till den magiska gränsen =)

Ja just nu väntar jag bara till jul, då kommer kub vara klart och jag kommer gå in i v 14. Då ska vi berätta för alla :) dessutom brukar man må mycket bättre efter v 12 och det ska bli skönt att orka leva lite igen :)
  • malin1985
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 18:34:20 följande:
    malin1985: Ja det är grymt spännande! Tack det hoppas vi verkligen ,Lär ju inte bli mycket sömn inatt haha! Okej ja på kub får man ju veta iprincip allt och det är ju rätt betryggande men vad skönt att du inte oroar dig så! Något tips till hur man släpper dom tankarna? :)

Japp hemligheten är att man blir så trött så man orkar inte oroa sig längre, sen lite illamående på det, gå upp och kissa 4 gånger /natt och superömma bröst som känns som att dom ska trilla av. ;) ju mer besvär man har desto tryggare kan man känna sig verkar det som. :p skämt åsido. Jag försöker tänka så att det kommer alltid finnas saker att oroa sig för men när man inte har någon egentlig anledning till varför man är orolig så är det bara slöseri på energi. Så tills jag har en anledning att oroa mig så kommer jag bara ignorera dom tankarna när de dyker upp. :)
  • BebisPåGång2014

malin1985: Det låter rätt logiskt faktiskt :) Båda alternativen haha ! Tack för tipset(n) ska försöka tänka så , så kanske man slipper oron som faktiskt gör en trött och seg :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014