• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985

Usch fick blodtrycksfall idag tror jag, började kallsvettas och blev yr och mådde verkligen jättedåligt. La mig ner på sängen o bara andades ett tag och sen vart det lite bättre. Nån som känner igen detta?

• Turvion

Malin1985: nja de känner jag igen, som om man antingen ska svimma eller spy ;( mår sååå dåligt idag, kräktes upp hela frukosten sen åkte vi till svärmor och jag frågade om hon hade någon smörgås jag fick äta så åt jag två stycken sen tog jag ett knäckebröd för så länge jag tuggar på något hårt mår jag inte illa och då säger min sambo högt: Ah här tar du för dig haha fatty! Så himla taskigt, sen satt han och småhinta sen sa han: ah ska vi prata om något roligare eller. *tystnad* 'mittnamn' är gravid :D haha inte så jag hade velat berätta men ah nu är de sagt ;)

• malin1985
    Turvion skrev 2013-11-17 16:09:13 följande:
    Malin1985: nja de känner jag igen, som om man antingen ska svimma eller spy ;( mår sååå dåligt idag, kräktes upp hela frukosten sen åkte vi till svärmor och jag frågade om hon hade någon smörgås jag fick äta så åt jag två stycken sen tog jag ett knäckebröd för så länge jag tuggar på något hårt mår jag inte illa och då säger min sambo högt: Ah här tar du för dig haha fatty! Så himla taskigt, sen satt han och småhinta sen sa han: ah ska vi prata om något roligare eller. *tystnad* 'mittnamn' är gravid :D haha inte så jag hade velat berätta men ah nu är de sagt ;)

Haha gulligt :)
  • Mia 80
    malin1985 skrev 2013-11-17 14:51:33 följande:
    Usch fick blodtrycksfall idag tror jag, började kallsvettas och blev yr och mådde verkligen jättedåligt. La mig ner på sängen o bara andades ett tag och sen vart det lite bättre. Nån som känner igen detta?
    För mig svartnar det när jag ska resa mig upp ur sängen eller soffan nästan hela tiden. Men hade även såhär när jag var i tonåren.
  • LååångVägDit
    Mia 80 skrev 2013-11-17 16:40:43 följande:
    För mig svartnar det när jag ska resa mig upp ur sängen eller soffan nästan hela tiden. Men hade även såhär när jag var i tonåren.
    Så blir de för mig oxå! Har lågt BT i vanliga fall o lär väl va ännu lägre nu när jag bara ligger ner o knappt äter.
  • Liljekonvaljebladet

Jag måste nog ta mig i kragen snart och ringa MVC, har inte gjort det än. Är i v. 6. Har ni andra ringt? I vilken vecka? Vad säger man? Haha.....

• BebisPåGång2014

Ååååh!! Hemkommen från Vul:et och allt såg kanon ut! Vi såg vårt lilla pyre och det "pulserade" fint! Känns så mycket verkligare nu och oron är rätt långt borta nu när man fått bekräftat att allt är som det ska :)

• malin1985
    Liljekonvaljebladet skrev 2013-11-17 18:19:46 följande:
    Jag måste nog ta mig i kragen snart och ringa MVC, har inte gjort det än. Är i v. 6. Har ni andra ringt? I vilken vecka? Vad säger man? Haha.....

Säg att du är gravid och vill skriva in dig bara så frågar dom om allt dom vill veta :)
  • malin1985
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-17 18:38:40 följande:
    Ååååh!! Hemkommen från Vul:et och allt såg kanon ut! Vi såg vårt lilla pyre och det "pulserade" fint! Känns så mycket verkligare nu och oron är rätt långt borta nu när man fått bekräftat att allt är som det ska :)

Åå va härligt! :D
  • Turvion

Bebispågång2014: ååh vet hur de känns!!:) även om när jag fick se plutten igår i högst 15sek då det är rätt stressigt på akuten.. Så var de helt otroligt skönt :) Fick ni någon bild?:)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014