• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • effe
    Trasan87 skrev 2013-11-18 13:22:45 följande:
    Nu får jag äntligen hoppa in här, fick ett plus i morse
    Är i vecka 5 (4+3), det känns så spännande! Någon mer som bor i Skåne? 
    grattis =) jag bor i skåne =) i malmö..
  • FridaA
    Stjernfelt skrev 2013-11-18 13:23:07 följande:
    Men du blöder inte? och har inte ont? Det är vad jag fick höra av barnmorskan idag då jag faktiskt blödde i lördes o blev orolig för missfall. Hon sa såhär

" Missfall brukar visa sig som så att man har jätteont och så blöder man otroligt mycket, och man känner liksom på sig att nu är det kört. Man kan ha många ofarliga blödningar under en graviditet och man ska inte oroa sig i onödan"  Hon lugnade mig iallafall. :)

Nä ha ej haft blödningar men är bara i vecka 5 så långt kvar tills man känner sig säker. skönt att barnmorskan lugnade dig :)
  • effe
    såjävlaneggo skrev 2013-11-18 13:25:50 följande:
    Ät lakrits i mindre mängder bara, har hört att det inte är så bra för bebisen!
    ojdå.. varför är det inte bra? ja får tänka på det då.. :) käkar en massa extra lakrits tuggummi hehe för  att dämpa röksuget ! 
  • Stjernfelt
    FridaA skrev 2013-11-18 13:29:22 följande:
    Nä ha ej haft blödningar men är bara i vecka 5 så långt kvar tills man känner sig säker. skönt att barnmorskan lugnade dig :)
    Ja men tiden går snabbt :) Ja det är skönt, men får veta säkert på fredag :) Det finns ju många som pratar om att dom ska göra ett tidigt ultraljud för att se om hjärtat slår, och gör det det så sägs det vara mindre risk för missfall längre fram. Så om du fortfarande är väldigt orolig så kanske du kan ringa och boka ett sånt i v 6-7. (då det inte syns innan) 
  • Stjernfelt
    Trasan87 skrev 2013-11-18 13:22:45 följande:
    Nu får jag äntligen hoppa in här, fick ett plus i morse
    Är i vecka 5 (4+3), det känns så spännande! Någon mer som bor i Skåne? 
    Grattis! Jag bor också i Skåne :) 
  • FridaA
    Stjernfelt skrev 2013-11-18 13:34:26 följande:
    Ja men tiden går snabbt :) Ja det är skönt, men får veta säkert på fredag :) Det finns ju många som pratar om att dom ska göra ett tidigt ultraljud för att se om hjärtat slår, och gör det det så sägs det vara mindre risk för missfall längre fram. Så om du fortfarande är väldigt orolig så kanske du kan ringa och boka ett sånt i v 6-7. (då det inte syns innan) 
    Ja :) ska nog på vul i vecka 7 tror jag :)

• Stjernfelt
    FridaA skrev 2013-11-18 13:38:14 följande:
    Ja :) ska nog på vul i vecka 7 tror jag :)

Kanon :) Jag håller tummarna :)
  • Asjak

Idag är jag också lite under vädret, känner mig slö och sjuk, vill bara ligga i sängen för ja orkar ingenting idag.

Ni som är så dåliga och kräks hela tiden tänk på att inte bli för uttorkade utan ta er till sjukhuset så ni i värsta fall får dropp, min svägerska fick ligga inne i omgångar och få dropp under sin första graviditet.

• FridaA
    Stjernfelt skrev 2013-11-18 13:39:13 följande:
    Kanon :) Jag håller tummarna :)
    tack detsamma :)
  • Turvion

Lååångvägdit och såjävlaneggo: ah de här är de värsta jag varit med om. Lyckades sova strax efter jag skrev inlägget men vaknade nu av att jag vände mig om och fick springa och 'kräkas' men finns inget att kräkas. Så satt bara och hulkade och grät ;( ska till doktorn imorgon och de måste sjukskriva mig för har vart hemma en vecka imorgon. Tar Lergigan comp 3-4 gånger om dagen.. Bm rekommenderade proviva juice med sked, en matsked var 15e minut, de här är som om att ha vinterkräkan från helvetet dygnet runt i flera veckor som aldrig tar slut :o

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014