• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    Stjernfelt skrev 2013-11-16 17:39:52 följande:
    Nu blöder jag, som mens, klart rött, men jag har inte ont. Betyder detta missfall? :(

Det behöver absolut inte vara mf, man kan blöda av flera olika anledningar så försök ta de lugnt. Är det några klumpar eller hinnor? Är det lika rikligt som vid en vanlig mens? Om det är det bör du ringa bm. Det är dock positivt att du inte har ont. Dom flesta får ont vid mf. Jag håller en tumme för att det bara är en vanlig ofarlig blödning. Kram!!
  • malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-16 17:56:01 följande:
    Jag kommer också försöka få ett VUL, efter mf i augusti.. 

är livrädd att det ska hända igen.

är i v4+6 idag, har illamående, ömma bröst, värk, vart frusen etc.. men nu idag har jag inte känt  så mycket, så då kommer tankarna att något är fel igen.

hur tidigt kan man göra ett VUL?

Symtomen kan gå mycket upp och ner i början. De första veckorna kände jag mig som vanligt större delen av tiden men nu mår jag skit 24/7 ;)
  • BebisPåGång2014

Stjernfelt: Jag minns att jag hade grymma smärtor. Men tycker du ska ringa 1177 och/eller åka in akut om du känner dig orolig, då kanske du får ett konkret svar så tankarna lugnar sig. hoppas att allt är bra :) Tänker på dig och Lycka till!

• malin1985
    Mia 80 skrev 2013-11-16 17:16:30 följande:
    Hej,

Jag har läst här ett tag i smyg nu.

Jag är i v7 (6+3) beräknad bf 8/7.

Lite ömma bröst men annars har jag skonats från illamåendet, och jag hoppas verkligen att det fortsätter så efter era beskrivningar. 

Grattis och välkommen :)
  • malin1985
    mmod skrev 2013-11-16 15:40:16 följande:
    Jag funderar på när ni tänkt berätta för era chefer ? Själv går jag på månadsanställning tills slutet av januari och har bestämt mig för att försöka stå ut....är rädd att om jag berättar nu kommer chefen ha lång tid på sig att hitta eb ny och jag vill ju kunna arbeta ett bra tag efter januari med när bf är 11juli...men samtidigt känns de som chefen kommer bli sur att jag tackat ja till fast och sedan sagt att jag är gravid så vet inte hur jag ska göra :/ tänker även på det att de kanske sparkar mig för jag inte "skött" mig när jag egentligen bara varit gravid :( men arbetar som sagt i hemtjänsten och har ett helvete 8-10timmar om dagen med massa stress och jag vill inte att mina kollegor ska veta före våra föräldrar men chefen är jätte snäll och gullig så sätt men när borde jag berätta ???

Då min chef även är min pappa så kommer han få veta det först i jul. Om han bara varit min chef hade jag sagt det redan nu eftersom att jag känner att jag presterar sämre än jag brukar och jag vill gärna få förståelse för det eller vad man ska säga. :)
  • undrande03
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 18:09:05 följande:
    undrande03: Beklagar för mf i augusti :( Men Grattis till pluset ! :) Ja för min del tror jag att Vul:et kommer ha en lugnande effekt när man få se hjärtat slå :) Det har varit dagar jag knappt märkt av graviditeten och andra dagar har jag haft alla tänkbara symptom, men vul kan du i regel göra redan nu, dock är den lilla så minimal bara någon millimeter sen tror jag att hjärtat inte kommer gång förrens mellan v5-v6 (om jag fattade rätt på bm) så man ser inte mycket mer än att man är gravid typ :)
    tack :) jag håller med! ska komma med bm om de kan hjälpa mig att boka eller om jag får boka privat själv.. hoppas bara att allt kommer gå bra denna gången =)
  • undrande03
    malin1985 skrev 2013-11-16 18:13:56 följande:

Symtomen kan gå mycket upp och ner i början. De första veckorna kände jag mig som vanligt större delen av tiden men nu mår jag skit 24/7 ;)
    hehe okej, trodde aldrig att man skulle gå runt och hoppas på att må dåligt. men skulle vara skönt så man vet att allt är ok :)
  • malin1985
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 16:58:31 följande:
    V7 idag! :) (6+0) Nervositeten är på topp! Ska på VUL imorgon och kolla så allt "kommit igång" som det ska, efter 1 ma i v18 (grav avbröts v10 upptäckte det i v18) och tre mf så är jag livrädd att det inte kommer vara positiva besked. Men hoppas för allt ivärlden att vi får se pyrets pickande hjärta! Vi får hålla alla tummar och tår! Förövrigt har illamåendet knackat på dörrn och tröttheten är påtaglig, ständigt hungrig men går inte ner mer än en tugga sen är det stopp, Måste kissa stup i kvarten (även på natten..) och värme vallningar samt frossa som inte är från denna värld. Bara att bejaka symptomen och försöka se det som ett tecken på att allt är som det ska va :) Någon annan som har varit på VUL eller ska på vul? :)

Å vad spännande :) hoppas allt ser bra ut och att ni kan se att hjärtat slår :) jag funderade på vul men har nu bestämt mig för att invänta kub som bör ske i v12-13 nångång. Jag känner mig rätt lugn nu faktiskt även fast jag också haft mf tidigare. :)
  • undrande03

hur funkar det när man är inne på sin andra graviditet med hälsosamtal osv?
    Bm som jag pratat med har pratat  om inskrivning bara.. kan man hoppa över hälsosamtalet eftersom man redan gjort ett tidigare?

• malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-16 18:20:00 följande:
    hehe okej, trodde aldrig att man skulle gå runt och hoppas på att må dåligt. men skulle vara skönt så man vet att allt är ok :)

Ja jag ville också ha mer symtom då men nu är det inte lika skojj, man blir ju aldrig nöjd haha ;)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014