• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • loppanojag

Jag är med i vecka 4+3 idag! :)

Scsh skrev 2013-11-17 21:20:21 följande:
    När ska man skriva in sig? :) Är i v 5 (4+3) bara! 

• Scsh
    loppanojag skrev 2013-11-17 21:50:42 följande:
    Jag är med i vecka 4+3 idag! :)
    Åh.. då får vi följa varandra! =) 

Jätteskoj! Solig 
  • FridaA

Jag e i vecka 5 (4+5) och jag e så fruktansvärt orolig för missfall hela tiden, hur ska man kunna sluta oroa sig? någon som kan ge en lite råd?

• effe

Var på mitt andra vul idag och barnmorskan sa att allt såg bra ut. är i vecka 7+1 (6+1). Kändes overkligt att se det lilla hjärtat ticka. Fick även en bild av henne. Så lycklig man är nu.

• LadyGrace
    effe skrev 2013-11-18 10:29:17 följande:

Var på mitt andra vul idag och barnmorskan sa att allt såg bra ut. är i vecka 7+1 (6+1). Kändes overkligt att se det lilla hjärtat ticka. Fick även en bild av henne. Så lycklig man är nu.

Vad härligt! Jag får inte se vårt lilla underverk förrän den 20:e dec. Längtar!!
  • Stjernfelt
    Nu har jag fått tag i MVC, hon jag pratade med sa att det inte lät som missfall, hon sa att man brukar ha väldigt ont och man blöder jättemycket och mitt lät ju inte farligt tyckte hon, hon skrev upp om blödningen i min journal så skulle jag och min barnmorska prata på fredag när vi ändå skulle träffas så får vi se då. Men det lät inte på henne som att hon trodde det var missfall. Så jag får hoppas på det. Känns lite bättre men kommer ju inte kännas helt bra förrän jag får det svart på vitt :P
  • Turvion

Nu kommer jag och klagar igen men nu är detta inte kul.. Har kräkts i princip varje dag i över två veckor, är hemma sjukskriven och kan inte ens gå ut med min hund utan att spy, hittills idag har jag fått i mig en fjärdedels rostad macka, några klunkar oboy och knappt 1dl vatten. Kan inte ens röra mig fort för då kräks jag.. Har ju fått lergigan comp utskrivet och de hjälper inte, väntar nu på att VC ska ringa upp mig så jag får boka tid.. Kommer inte klara av de här längre, har ALDRIG mått såhär illa i hela mitt liv.. Får panik nästan.. Någon annan som mår såhär illa!? Och kräks oavsett tid på dygnet?

• LååångVägDit
    Turvion skrev 2013-11-18 11:23:48 följande:

Nu kommer jag och klagar igen men nu är detta inte kul.. Har kräkts i princip varje dag i över två veckor, är hemma sjukskriven och kan inte ens gå ut med min hund utan att spy, hittills idag har jag fått i mig en fjärdedels rostad macka, några klunkar oboy och knappt 1dl vatten. Kan inte ens röra mig fort för då kräks jag.. Har ju fått lergigan comp utskrivet och de hjälper inte, väntar nu på att VC ska ringa upp mig så jag får boka tid.. Kommer inte klara av de här längre, har ALDRIG mått såhär illa i hela mitt liv.. Får panik nästan.. Någon annan som mår såhär illa!? Och kräks oavsett tid på dygnet?

Förstår precis hur du känner. Sitter just nu bredvid toaletten o tänkte oxå skriva här o beklaga mig lite. Tycker inte heller det är kul. Har aldrig mått så dåligt. Ringde bm imorse o ska få komma på tors o bli sjukskriven. Förra veckan sjukskrev jag mig själv. Har inte varit utanför dörren sen i onsdags. Klarar knappt av att duscha eller gå upp för trappen här hemma.. Känner oxå att jag nästan får panik. Det är ju ett ständigt tryck över halsen.. Usch. Hur ofta tar du lergigan då? Hur ska man orka detta? Och som alla säger: "det är värt det bär bebisen kommer" ja det är det säkert men man kan tyvärr inte trösta sig med det nu... :( min syster hade så här hela graviditeten och min fasa är att jag fått som henne....
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014