• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985

Idag har jag mått illa hela morgonen förutom den korta stunden jag åt frukost.... 

• Alltime

Jag är vrålillamående idag, och jag har ont på höger sida av magen. Lite rädd för utomkvedhavandeskap, men en snabb googling sa att det tydligen är normalt. Ska till BM idag på hälsosamtal, tänkte frågan henne då.

• Humlan26

Va spännande med hälsosamtal. Då är det på riktigt!

Mina symptom är stora blodådror på bröst och lår, dålig hy, trött och hungrig.
    Har haft mycket ont i magen men det har gett sig nu. 

Vilka symptom har ni?    

• millan1980

I morse kände jag rejält illamående. Fick bara i mig en smörgås. Sen efter frukost och fram tills nu känner jag mig illamående och lite frusen.

• malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-31 10:12:58 följande:
    Va spännande med hälsosamtal. Då är det på riktigt!

Mina symptom är stora blodådror på bröst och lår, dålig hy, trött och hungrig.
    Har haft mycket ont i magen men det har gett sig nu. 

Vilka symptom har ni?    
    jag har ömma bröst med ytliga blodårdror, illamående, trött, hungrig, molvärk då och då, kissar ofta och huvudvärk. 
  • LadyGrace

Lider med er som mår illa!

Idag känner jag inget vilket känns lite jobbigt, men jag försöker att inte oroa mig och njuta av att inte må illa istället.

Alltime: Vad spännande med hälsosamtalet. Du får berätta hur det gick sen :)

• MissUnik

Jag mår också illa, spända bröst, kissnödig jätte ofta men framför allt så kommer yrseln till och från!

Jag kon precis hem från hälsosamtalet också! :) känns ännu lite verkligare nu!

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-31 12:11:39 följande:
    Jag mår också illa, spända bröst, kissnödig jätte ofta men framför allt så kommer yrseln till och från!

Jag kon precis hem från hälsosamtalet också! :) känns ännu lite verkligare nu!
    Spännande :) Fick du reda på något intressant? Jag ska inte på hälsosamtal förrän 15/11.
  • MissUnik

Ja Malin det var spännande!
    Men vi pratade mest om kost, motion och alkoholvanor..
    Sen även om hur det kommer se ut med besök framöver och så.. :)
    Sen vart jag även framflyttad till vecka 7 istället för 6, men vet inte riktigt vad man ska tro på då jag fått fram så många olika datum.. Har alltid haft jämn mens tills för ca 4 månader sen så det hat blivit lite tokigt..

Sen pratade vi även om kub och nupp test.. Hur ställer ni andra till det? Kommer ni att göra det?
    Jag känner själv att det vore skönt, och framför allt att få göra ett tidigare ul, kommet aldrig kunna vänta till v 18!!

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-31 13:04:33 följande:
    Ja Malin det var spännande!
    Men vi pratade mest om kost, motion och alkoholvanor..
    Sen även om hur det kommer se ut med besök framöver och så.. :)
    Sen vart jag även framflyttad till vecka 7 istället för 6, men vet inte riktigt vad man ska tro på då jag fått fram så många olika datum.. Har alltid haft jämn mens tills för ca 4 månader sen så det hat blivit lite tokigt..

Sen pratade vi även om kub och nupp test.. Hur ställer ni andra till det? Kommer ni att göra det?
    Jag känner själv att det vore skönt, och framför allt att få göra ett tidigare ul, kommet aldrig kunna vänta till v 18!!
    Jasså? Vad baserade dom framflyttningen på? :) Skönt att "spara" en hel vecka bara sådär ;) Hade ju inte vart helt fel fast jag vet när jag hade ÄL så jag kommer troligtvis inte bli framflyttad, isåfall någon dag bara skulle jag tro. :)
    Jag kommer ta alla UL jag kan få ;) hehe  
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014