• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • MissUnik

Ja du hos bm räknar dom ju efter första dagen i senaste mensen, men då räknar dom ju också på en cykel på ca 28 dagar och en lutealfas på 14 dagar tror jag.. jag har ju haft en app för att räkna ut äl men eftersom jag inte känner min så är jag ju inte säker på när befruktningen skedde..

Ja om det stämmer så absolut! :D

Ja självklart vill man ju ta alla man kan få!!
    Men eftersom jag är under 35år så kostar ju kub testet 1500 och då är frågan om man ska göra ett privat ul istället?

• malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-31 13:16:09 följande:
    Ja du hos bm räknar dom ju efter första dagen i senaste mensen, men då räknar dom ju också på en cykel på ca 28 dagar och en lutealfas på 14 dagar tror jag.. jag har ju haft en app för att räkna ut äl men eftersom jag inte känner min så är jag ju inte säker på när befruktningen skedde..

Ja om det stämmer så absolut! :D

Ja självklart vill man ju ta alla man kan få!!
    Men eftersom jag är under 35år så kostar ju kub testet 1500 och då är frågan om man ska göra ett privat ul istället?
    Okej jag har äl på dag 18 så då kommer det inte stämma för mig med deras uträkning. :/ 
    Hmm okej får se om vi väljer att göra kub isåfall om det är så dyrt. Vad kostar ett privat UL? 
  • undrande03

Hej allihopa!
    Jag har inte fått någon + än. men hoppas såklart då bim är om 1,5vecka ungefär.
    Har sedan förmodad äl känt mig konstant kissnödig, nästan så att det känts som uvi ett par gånger..
    är detta något som någon här varit med om innan ni plussat?

Hoppas verkligen på +, men räknar med att jag bara är skenis.. 

• MissUnik

Nä visst är det konstigt Malin! Jag var bara mer förvirrad av deras uträkning eftersom man typ räknat på varje hemsida som går ;P

I vår kommun (Uppsala) är det 300 kr för kvinnor över 35 år och 1500 kr för kvinnor under men kanske i olika kommuner..
    Ang privat ultraljud vet jag inte.. Har försök googla men utan något vidare resultat.. Verkar inte som det går att göra här i uppsala så blir nog till att göra i Sthlm isf..
    Och där kostar det mellan 700-1500 vad jag har hittat!

• Humlan26

I mitt landsting får alla som vill göra kub och ul runt vecka 11 och det är gratis. jag tänker göra det.
    Känns så konstigt tat mina bröst inte är spännda eller ömma. Bara bröstvårtorna som är lite ömma om man klämmer på dem. 

• LadyGrace

Vi hade redan bestämt oss innan att vi vill göra KUB/Nupp. Det bästa var att jag inte ens behövde fråga utan när jag ringde så fråga de mig för alla gravida erbjuds det och här är det kostnadsfritt om jag förstod det rätt.

• technicolour

Hej! Jag hakar på här Precis fått bekräftat att jag är gravid med blodprov hos gyn ( hcg 38 ), Bim -3 inskrivning hos BM 11e. Hoppas det går vägen denna gång efter ett X för snart ett år sedan. BF vet jag inte än. Symptom: Bröstspänningar Yrsel, känns som bakfylla Lite illamående Trött

• MissUnik

Jasså humlan och ladygrace..? Får man fråga vilka landsting ni tillhör då?

Min bm sa att när jag kommer tillbaka i vecka 10 så får jag lämna blod då, sen i vecka 12 görs ultraljudet..
    Ja hon sa att alla erbjuds det men att det kostar mer för oss under 35 år..

• technicolour

Ursäkta, styckeindelningen försvann

technicolour skrev 2013-10-31 16:15:23 följande:
    Hej! Jag hakar på här Precis fått bekräftat att jag är gravid med blodprov hos gyn ( hcg 38 ), Bim -3 inskrivning hos BM 11e. Hoppas det går vägen denna gång efter ett X för snart ett år sedan. BF vet jag inte än. Symptom: Bröstspänningar Yrsel, känns som bakfylla Lite illamående Trött

• LadyGrace
    MissUnik skrev 2013-10-31 16:16:31 följande:

Jasså humlan och ladygrace..? Får man fråga vilka landsting ni tillhör då?

Min bm sa att när jag kommer tillbaka i vecka 10 så får jag lämna blod då, sen i vecka 12 görs ultraljudet..
    Ja hon sa att alla erbjuds det men att det kostar mer för oss under 35 år..

Jag bor i Östergötlandläns landsting.

Tråkigt att det ska behöva kosta så mycket mer där för den som är under 35.

Om det skulle kosta hos oss så tror jag nog att jag skulle ha gjort det ändå även om det är mycket pengar.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014