Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

MiniV skrev 2014-04-22 11:30:09 följande:
    LadyGrace, ja det kanske är foglossning. Ska träffa bm på torsdag, så jag ska prata med henne då. Hade ont i höften imorse, så det lutar väl åt att det blir värre nu... Är ju trots allt i vecka 30, kanske dags att få krämpor nu? ;)

Hoppas det inte blir värre för dig! Önskar att man slapp foglossningen. Hatar verkligen att inte kunna röra på sig som man vill.
  • LadyGrace
    såjävlaneggo skrev 2014-04-22 16:05:53 följande:
    Har två rum över i vår lägenhet, funderar på att göra i ordning ett av dom till bebisen. Har trängt ihop allt i vårt sovrum för att det blir "enklast" så, men väldigt trångt. Rummen ligger bredvid varandra så det är ju nära ändå till bebisens alla prylar. Vaggan är ju väldigt lätt så den kan man bara flytta på beroende på vad bebisen vill. Vad tycker ni? :)

Vi har gjort iordning vårt lilla extra rum som ligger precis brevid sovrummet. Har bara dusch/toa i mellan. Men vi kommer att ha dem i vaggan inne hos oss till att börja med men det är skönt att ha allt annat i deras egna rum.
  • LadyGrace
    Turvion skrev 2014-04-23 00:40:11 följande:
    Jag känner igen det där med illamående, har mått illa senaste 1-2 veckorna nu men inte kräkts som tur är, dock vrålhungrig dygnet runt ;)

Jag tänkte ha en babyshower som jag tänkte planera själv, om man nu kallar de för babyshower. Tänkte bjuda in vänner och bjuda på lunch och fika om några veckor och ha trevligt alla tillsammans innan plutten kommer :)

Låter som en bra idé! Mysigt att få sitta ner med vännerna en sista gång (inte negativt menat) innan livet ändras helt .
  • LadyGrace

Varit hos BM idag jag också. Järnet låg lite lågt 113 men eftersom min mage redan är som den är så skulle jag försöka ändra lite i kosten till nästa besök så förhoppningsvis slipper jag tabletter. Kom ihåg att fråga sf måttet idag och det låg på 38cm. Är i v.30.

Tyvärr så strulade det med tider för våra TUL (ska ha i v.32,34 och 36). Men de skulle höra av sig imorgon. Måste ju ha dem eftersom de är två. Har inte heller fått tid till auroraBM och börjar få lite panik över det och ännu mer panik/ångest för förlossningen.

• LadyGrace

Varit hos BM idag jag också. Järnet låg lite lågt 113 men eftersom min mage redan är som den är så skulle jag försöka ändra lite i kosten till nästa besök så förhoppningsvis slipper jag tabletter. Kom ihåg att fråga sf måttet idag och det låg på 38cm. Är i v.30.

Tyvärr så strulade det med tider för våra TUL (ska ha i v.32,34 och 36). Men de skulle höra av sig imorgon. Måste ju ha dem eftersom de är två. Har inte heller fått tid till auroraBM och börjar få lite panik över det och ännu mer panik/ångest för förlossningen.

• LadyGrace
    Smalltowngal skrev 2014-04-24 08:09:36 följande:
    Ladygrace: var ditt sf mått 38 verkligen? :O

bumbie81 skrev 2014-04-24 09:02:16 följande:
    Ja hon har ju två st små där inne

Sj hade ja 28 v 29

Precis som bumbie81säger så ligger det ju två där inne och trängs. Tror hon sa att jag låg på 24-25 i vecka 25 så jag har växt rejält. Vikten har sprungit iväg oxå. Men jag är mycket svullen så hon trodde jag samlade mycket vatten nu. Ligger på +18kg (men hon sa att det var helt ok att gå upp 30kg med tvillingar).

Idag kommer svärmor hit och tar hand om mig och hundarna. Tar mig knappt till toan och det är inte att tänka på att gå ner och upp för trappen för att kunna äta. Jobbigt men detär ju bara att lyssna på kroppen.
  • LadyGrace

Härligt Passion! Önskar jag orkade ta mig ut i trädgården men ett öppet fönster med solen gassande in är ganska ok det med .

Ta det lugnt och många pauser, passion! Hoppas du får en toppen dag!

• LadyGrace
    LååångVägDit skrev 2014-04-24 16:47:33 följande:
    Var till bm idag o mätte magen, då var det under normalkurvan. Gjorde ju TUL i torsdags o bebisen väger som den ska så jag är inte orolig. Men nu måste jag mäta igen nästa vecka. Sf var 27 o jag är i v 30. Ska ju göra TUL om 3 v igen så dom har ju bra koll!

Skönt med TUL. Det är ju viktigast att det ser bra ut där
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014