Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

millan1980 skrev 2014-04-25 07:15:34 följande:
    Nu är det inte långt kvar

Tänk vad tiden går fort! Jag ligger bara en dag före dig .

Det ser ut att bli ytterligare en dag i sängen för mig . Sambon bar in tvn i sovrummet så jag har nåt att slö titta på i alla fall.

ingen som vet om msn kan söka nån ersättning så att sambon skulle kunna vara hemma och ta hand om mig? Lite svårt för svärmor att alltid ställs upp.
  • LadyGrace
    Passion skrev 2014-04-25 08:17:05 följande:
    Har aldrig hört talas om att man kan få något bidrag för att vara hemma med sjuk sambo..

Så antar att det inte finns?

Nej det gör det antagligen inte.
  • LadyGrace

Varit lite frånvarande några dagar. Har det lite jobbigt just nu. Är mer eller mindre sängliggande på heltid sen i torsdags. Sambon hämtade en rullstol i fredags så om vi ska någonstans (som igår var vi på sista tvilling träffen) så kör han mig i den. Vi skulle gått på en föreläsning efter men jag orkade inte. Är lite jobbigt för redan innan glor folk och pekar för att jag är stor och nu ännu mer när jag sitter i stolen.

Jag har redan börjat packa BB-väskan men jag står ju i ett litet annat läge. Är glad över att jag har förberett det mesta redan med tanke på att jag nu har svårt att röra mig.

mina rör sig oxå annorlunda nu. Iblan är det svårt att veta hur de ligger och vem som sparkar vart . Är bäst när de rör sig samtidigt, då känns det tryggt.

Oj det blev visst långt, sorry!

• LadyGrace
    LååångVägDit skrev 2014-04-30 02:37:27 följande:
    Kände som mensvärk på kvällen innan jag la mig o nu när jag vaknade är de lite mer.. Har nån haft så? Eftersom jag har så mkt sammandragningar har dom sagt att jag ska ringa o fråga om de blir värre eller om jag får ont men man vill ju inte ringa för minsta lilla.. Tänkte om de e typ växtvärk eller nåt sånt. Bebisarna växer ju mkt nu! V 31 idag!

Jag skulle ringa. Hellre en koll för mycket än en för lite!
  • LadyGrace
    LååångVägDit skrev 2014-04-30 15:08:40 följande:
    Ringde smvc imorse, känner fortf som mensvärk men ändå bättre än inatt. Bm sa att jag kan avvakta men att jag ska ringa om de blir mer, "och dra dig inte för att ringa o fråga" sa hon. De känns skönt! Det är ju svårt att veta va de är o jag vill inte ringa för minsta lilla liksom..

Känner igen det där med att man inte vill ringa för minsta lilla, men jag tror vi får försöka gå emot den känslan när det gäller graviditeten. Tyckte oxå det var skönt när BM sa att jag skulle ringa direkt om jag undrade något.
  • LadyGrace

Haft en härlig helg med bror, hans fru och brorsdotter.

Min kropp är inte så medgörlig men jag har kunnat ta mig ut till en stol en stund/dag och halv legat i en fåtölj så jag har kunnat vara social.

På torsdag är det dags för TUL igen. Undrar vad de säger om fixering och tvillingar. Har inte hittat nån info direkt.

Angående FB. Jag har inget konto och även om jag hade det så hade jag avstått från att gå med. Så jag hoppas nån hänger kvar här på FL.

• LadyGrace

Mina 2busfrön känns som om de håller sig under höger revbenen och längst ner mot höfterna. Men det är svårt ayt veta ibland för det känns i hela magen när de sparkar och trycker. De har fått smeknamnen Vildingen och Coolingen pga hur de sparkar .

Jag vaknar alltid minst 3ggr/natt. Tar tid och gör ont att vända sig samtidigt får jag ont om jag ligger kvar på samma sida för länge.

Har oxå halsbränna=ligga med huvudet högt= nackspärr . Men men det är ju "bara" att härda ut om mindre än 60dagar är dom här.

Kan försöka glädja er som bara (förstår att det är också är jobbigt så inge illa menat ) har en i magen. Ni slipper ju en del av den vikt jag kommer gå upp. Ligger på +20kg nu och kommer nog gå upp ytterligare 10kg innan de kommer!

• LadyGrace

Jag hinner nog inte somna så djupt att jag snarkar. Har inte fått nåt klagomål än i alla fall . Förlåt men det låter roligt att ni vaknar själva av att ni snarkar . Hoppas dock att ni får somna om snabbt.

Idag ska jag försöka sätta mig på en stol i garaget och måla delarna till skötbordet så vi kan sätta upp det i helgen.

Asjak; Håller tummarna för att allt går super bra idag

• LadyGrace

Vart inget målande igår.

Min BM ringde och berättade att jag antagligen inte hinner komma till auroraBM innan de små kommer.. Remitterad dit pga förlossningsrädsla. Sa till om det i v.10 redan och har legat på hela graviditeten. Bröt ihop fullständigt (är lättknäckt redan pga foglossningarna). Min BM var dock snäll och satte undan en extra halvtimme nästa gång så jag skulle få prata med henne. Orkade inte mycket alls resten av dagen.

• LadyGrace
    MiniV skrev 2014-05-07 09:10:12 följande:
    Vad tråkigt att höra! :(

Men visst kan det vara så att tvillingfödslar ibland ändå slutar med ks eftersom det är så att de ska ligga rätt och inte alltid gjort det. Eller du kanske bara är forlossningsrädd, inte automatiskt vill ha ks?

Hoppas att det löser sig, låter som att du har en bra bm i alla fall!

Jo många tvillingar blir förlösta med KS. Men om de ligger rätt (huvud/huvud, huvud/säte hos förstföderska) så kan de komma vaginalt. Och grejen för mig är att jag inte kan "bestämma" mig för hur jag vill göra om de kan födas vaginalt. Är inte rädd för KS men ser ju oxå många fördelar för barnen att komma vaginalt även om jag är livrädd för så många saker i samband med det. Är så himla kluven. Just nu hoppas jag nästan att de ska ligga på tvären så jag inte kan "bestämma" nåt.

Ja jag är såå glad över att jag bytte BM
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014