Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Stort Grattis till alla plus. Jag plussade igår (BIM+1) och enligt FL verktyget är det BF 4/7 -14 :). Super lyckliga! Vi har försökt sen jan-feb med lite strul av min menscykel/ägglossning under sommaren så jag fick pergotime (stavning?) för att få igång ägglossningen. Så på andra försöket med det så gick det äntligen :)). Är oxå lite orolig för MF men försöker glädjas mer än vad jag oroar mig.

• LadyGrace
    tildaa skrev 2013-10-27 04:05:46 följande:
    Haft en blödning nu idag. Barnmorskan hade svårt att svara på om det kunde vara mf eller inte.. Tankarna snurrar runt hur mycket som helst.

Barnmorskan sa att jag skulle ta en nytt gravtest om ca 3 veckor för att se vad det var. Känns konstigt att leva i ovissheten på om man fortfarande är gravid eller inte. :(

Är det nån mer som haft blödning???

Ånej! Håller tummen att det inte var något farligt.

Själv kan jag inte somna om efter ha vaknat vid 2. Försöker att bara tänka positivt men det finns en gnagande oro för att nåt ska gå fel.

Kram till dig tildaa
  • LadyGrace

Jag är 26 och bor utanför Linköping.

Jag har inga symptom alls än, ja förutom att mensen är sen då ;).

Fast det kanske kommer så jag ska nog njuta av att inte må illa mm.

• LadyGrace

Grattis till alla nya! :).

Idag ska jag ringa mvc och det känns så spännande och nervöst samtidigt :). Så verkligt :D

• LadyGrace
    MissUnik skrev 2013-10-28 07:33:31 följande:

LadyGrace:
    Åh vad spännande! Vilken vecka är du i? Jag tänkte också nämligen på när ringer man till mvc? Man blir väl inte inskriven för än i vecka 10 eller nått sånt där va?

Millan1980:
    Ja den är verkligen svår att sätta fingret på ;) men jag har tom hunnit längtat efter illamåendet också! ;)

Om mina uträkningar stämmer så är jag i vecka 5.

Vet inte egentlige när man ska ringa. Vill göra det för att få det gjort :). Sen kanske man inte blir inskriven förrän senare :).

I mitt län ringer de upp så klockan 8.45 blir det liksom offentligt :).

När har ni tänkt berätta för familj och vänner?

Vi tänkte nog att det får bli en julklapp :)
  • LadyGrace

Svävar på moln! Fått en första tid den 11/11 och UL den 20/12. Perfekt innan jul :).

Nu ska jag nog dansa en liten glädjedans :D

• LadyGrace
    Qhuiii skrev 2013-10-28 09:04:34 följande:

Oj jag har varken vågat tänka på varken inskrivningssamtal eller något annat. Försöker bara leva i nuet och ta oss förbi v 6 där jag fick mf sist. Tiden sniglar sig verkligen fram!

Håller tummen hårt för er!
  • LadyGrace

Vifslan: det kan du säkert göra. Om de inte går med på det så går det att ta sig till en privat klinik. Visserligen kan det ju kosta men det hade jag gjort för att lugna sina nerver.

• LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-10-28 10:45:01 följande:

Fick också första tiden 11/11!!!
    Vad kul :D
  • LadyGrace
    MissUnik skrev 2013-10-28 10:35:35 följande:

Fick en tid för hälsosamtal på torsdag jag.. :) följer er partner med på det?

Alltså detta illamående! Haha, jag brukar ha jätte svårt för frukost.. Har ätit frukost 4 ggr idag! Detta kommer inte gå!

Min sambo vill gärna följa med så han skulle ev ta en liten vitlögn om att han skulle träffa sin diabetessköterska ;).
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014