Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Måste få berätta för er goa människor här inne. Nämnde ju tidigare att det krånglade med FK och att jag antagligen bara skulle få lägsta ersättning.

Men det finns visst några bra människor även på FK. De fick in arbetsgivareintyg från säsongsjobb och extrajobb från förra året och det resulterade i att jag nu får ett SGI och ersättning på strax över 400kr/dag!

Som någon sa; Det löser sig :).

• LadyGrace

Idag har jag 82dagar kvar till Bf , fast om de behagar att stanna så länge som det är tänkt så kommer de att komma om ca 75 dagar.

Idag har sambon, jag och hundarna myst ute i solen och naturen med att fota magen.

Är nu nerbäddad i sängen då det tog alla mina krafter, men det var det värt :).

• LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-04-13 21:40:17 följande:
    Nu är snart min födelsedag slut, den har varit mysig, men fram till 17 ungefär så har jag varit väldigt dålig pga blodtrycket. Yr, huvudvärk och allmänt dålig , inte kunnat göra något alls :( varit bättre efter det men inte orkat göra något ändå. :p varit för trött ;p ingen av oss är nervösa inför förlossningen :)

Grattis!
  • LadyGrace

Det här med humöret känner jag igen lite. Min sambo tycker jag har tappat en del av min humor. Vi kunde förut ge varandra kärleksfulla pikar men ger han mig såna nu så tänder jag till. Annars tycker jag nog att han tänker sig för och visar stor förståelse. Förutom humor grejen tycker han att han inte märker så mycket på mig. Men jag försöker oxå hela tiden att tänka på att inte skenaciväg och brusa upp.

Var på akupunktur i förrgår för foglossningen. Känner ingen skillnad än tyvärr.

Tror jag ska sluta väga mig. Kollade igår och jag har gått upp ca 18kg. Visst det är 2 och bm sa att runt 30kg är ok och normalt, men det kändes inte bra ändå.

• LadyGrace

Inga problem för mig att få det godkänt men jag har ju sammandragningar oxå å med tvillingar är det mer regel än undantag att bli sjukskriven.

En fråga till er alla: Gör alla glukosbelastningar? Trodde man bara gjorde det om man låg i nån riskzon.

• LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-04-17 13:31:04 följande:
    Jag ska med göra en andra glykosbelastning för att min pappa har diabetes. Så dom kollar extra på de som ligger i riskzonen. Men annars tar alla en glykosbelastning i v 28 (runt v 28 iaf) det är standardregler för alla, så vad konstigt att din bm inte sagt något om den till dig esperanza80. Alla ni andra har väl fått veta om era? Eller?

Jag går in i v30 imorgon men min bm har inte pratat nåt om nån glukosbelastning alls. Ska träffa henne på onsdag tror jag det var får se om hon säger nåt då.
  • LadyGrace

En sak om läkarintyget. Min läkare kunde skicka det direkt till FK så jag behövde inte tänka på annat än att göra min sjukanmälan och ansökan (jag är ju arbetslös så därför fick jag göra sjukanmälan direkt till FK, vet inte hur det är om man har jobb)

• LadyGrace

Haft en underbar påskafton! Efter en påskäggs jakt med påskägg fyllda av kärleksförklaringar och den stora frågan sist av alla kommer vi gifta oss 2015. Då har vi varit tillsammans 10år! Jag var supernervös även om jag trodde han skulle säga ja. Vi har varit förlovade 7år så nu tyckte jag det var dags att ta tag i det hela

• LadyGrace

Tusen tack för alla grattis!

Det med sparkar mot revbenen har jag känt ett par veckor nu, men sen så ligger det en lilla busfröt precis med sitt syskon undrr sig så det är ju inte så konstigt.

Håller med dig, MiniV. Man känner sig supersexig med stödstrumpor, foglossnings bälte . Lägg gärna till de supersköna men osexiga mammatrosorna med stödgördel och linnet med extra stöd för bröst och mage så känns det som om man aldrig mer kommer få sig nåt .

• LadyGrace
    MiniV skrev 2014-04-21 20:25:29 följande:
    Jag mådde sämst i början, och när jag hör hur andra har det känns det som att jag haft en väldigt enkel graviditet. Jag skrev ett väldigt positivt inlägg för någon vecka sedan.

Idag har jag dock fått ont väldigt långt ner, nästan i mitt privata område. Ytterst obekvämt. Någon som kan ha en aning om vad detta kan vara?

Skulle kunna vara foglossning. Jag mer eller mindre konstant ont i blygdbenet och speciellt om jag tex ska putta bort något med benet så jag måste ta i. Eller när jag ska ta mig ur sängen mm.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014