Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Oj bara 14v. kvar! Har bara varit fokuserad på hur lång tid som gått. Fast man länhtar ju som en tok :)

• LadyGrace
    bumbie81 skrev 2014-03-19 14:29:02 följande:
    14 v? Beräknade i slutet av juni då? Ja är beräknad 4/7 å har 15 v å 3dgr kvar

Nä 3/7 men eftersom de är två när jag är i v.38+0 så görs en förlossningplan upp för jag får inte gå över tiden. Så ca 14v då.
  • LadyGrace
    millan1980 skrev 2014-03-20 09:44:18 följande:
    Har varit hos barnmorskan nu på morgonen . Var så häftigt att få höra hjärtat för första gången, lät verkligen som en galopperande häst och jag hade en livlig krabat i magen . SF-måttet var 23 och jag har gått upp cirka 5,5 kg sedan inskrivningen i slutet på december. Blodsockervärdet var 5,7, vilket är bra. Blodtrycket hade gått upp lite, men det var ingen fara. Blodvärdet var 110, så det var bra och järndepåerna vid inskrivningen var 122, så har jag tur så behöver jag inte äta järntabletter. Sambon var med vid besöket och tyckte den här barnmorskan var 1000 gånger bättre än den vi hade vid inskrivningen. Jag själv tyckte också det kändes mycket mycket bättre, är så nöjd att jag tog beslutet att byta barnmorska. Nästa besök blir om 4 veckor, på skärtorsdagen .

Vad härligt att allt var bra och att även din nya BM var bättre. Känns så mycket skönare att ha en bm som man trivs med tycker jag :)
  • LadyGrace

Är det nån här som tänkt gå till fotografen för att ta gravid bilder? I vilken vecka i så fall?

• LadyGrace
    LååångVägDit skrev 2014-03-21 12:53:41 följande:
    Ja jag tänkte de! I slutet av maj kanske. Typ v 33-35 nånting, inte senare än v 35 iaf för då kanske man inte hinner!

Jag vet inte hur länge jag vågar vänta. En medel tvillinggraviditet går ju inte längre än v.34-37. Men samtidigt vill man ju inte ta för tidigt. Hm snacka ilands problem ;).

Vi skulle dock fota lite själva till helgen, kanske får vi till bra bilder själva.
  • LadyGrace

Jag tyckte kronans babybox var bäst. Den var fylld med bra skötselgrejer och några vettiga rabatter. Baby to be boxen från apoteksgruppen hade några nappar och nappflaska och en pysventil som var bra annars mycket reklam där med. Sämst tyckte jag babyproffsen/libero-boxen var. Precis som ni säger mest massa reklam.

Om ni kan ta er till barnmässan i Göteborg och anmäl er till loppis påse (föranmälan på nätet). Den var bra med lite allt möjligt i. Jag hämtade ut på barnmässan i Karlstad förra helgen (eller det var mamma som fick åka då jag inte kan röra mig så länge). Sen kan man ju passa på att titta på mässan, lyssna på föreläsningar mm :).

• LadyGrace
    bumbie81 skrev 2014-03-26 08:51:30 följande:
    Har ni funderat något över hur ni vill ha eran förlossning? Min mamma berättade att hon födde mig med spegel vilket hon tyckte va bra för när hon såg att ja va på väg ut så fick hon extra kraft att hjälpa till. Min sambo tycker de låter konstigt.. Han har en dotter sen innan och när hon föddes så rekommenderade dom han starkt att inte ens titta där nere när bebisen kom.. Tydligen hade dom till och med skynke för. Ja tror inte ja vill ha de så, men ja vet inte heller om ja vill att han ska se...
    Jag tänker mycket på min förlossning.
    Har haft ångest innan jag ens blev gravid. Har pratat med min läkare och ska få prata med en aurorabarnmorska. Det värst är att jag inte liksom vet om jag hellre vill ha kejsarsnitt. Skulle vilja föda vaginalt men är samtidigt rädd för komplikationer på mig och barnen. Sen kanske det ger sig ändå och jag inte får välja, för om de inte ligger rätt (tvilling ett ska ha huvudet neråt) när det är dags så blir det KS vad jag än säger. Min sambo är dock stöttande och han frågar och hjälper mig att inte fastna i ångesten för mycket <3. 
  • LadyGrace
    Enenina skrev 2014-03-26 20:02:02 följande:
    Vad var det i den påsen då? Jag har tänkt gå på mässan i Gbg i helgen
    http://loppipåsen.se

Här kan du både anmäla dig och se vad som är i påsen :).
  • LadyGrace

Varning för gnällighet!

Haft en riktig skitvecka. Noll sömn,illamående och Foglossningarna har blivit värre och jag börjar känna mig lika smidig som en valross. Utöver detta så har jag fått reda på att pga en månad av sent CSN under mina fyra år av studier så är mitt SGI borta och jag kommer bara få lägsta ersättningen under sjukskrivning och sen Föräldraledigheten :(. Hade kollat detta innan jag slutade med p-pillren och då sa de att jag hade skyddat mitt SGI så länge jag studerat...inget om CSN. Går inte att hitta info om det på FK heller. Utöver detta så försvann min nya telefon ihop med bank- och körkort så det har blivit många tårar denna vecka.

Förlåt för gnälligheten.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014