Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Vi var på vår första föräldraträff igår. Den var bara för tvilling föräldrar. Spännande att träffa fler som ska ha två. Intressant info men det bästa var att vi blev visade inne på förlossningen. För mig med förlossningsrädsla så var det lugnande att veta hur det ser ut och lite kort hur man blir mottagen. Vi blev även tipsade om två föreläsningar som sjukhuset gav om förlossning och tiden efter.

• LadyGrace
    Sagapo84 skrev 2014-04-03 21:44:11 följande:
    Just den här smärtan började för ca 4-5v sedan.

Problem med foglossning har jag haft sedan v14 men just

denna smärtan har gett sig till känna på senare tid.

Det är oxå foglossning som du känner. Bäckenet går ju ihop, eller vad man ska säga,mellan benen. Har samma problem. det gör ont mer eller mindre hela tiden, värst blir det vid vissa rörelser. Jag kan inte gå längre än ett par 100m utan att det gör ont. Det kan även hugga till när jag reser mig.

Ta kontakt med en sjukgymnast om du inte redan gjort det.
  • LadyGrace

Angående andnings larm så har vi inte ens tänkt på det. Våra små kommer att sova i vagga/spjälsäng brevid vår säng. Är rädd för att jag snurrar för mycket för att våga ha dem i sängen på heltid.

Jag har tillräckligt med ångest för förlossningen så jag har inte ens tänkt på förlossningsbrev. Ska få träffa auroraBM och prata om förlossning med henne.

På FT i förrgår sa de att det var vanligt att krysta i en timme! Å för min del ska ju en till ut efter det och även om det kanske inte tar lika lång tid med tvåan så känns det som om det kan ta lång tid.

• LadyGrace

Inte sovit en blund på hela natten. Tur att man redan är sjukskriven. .

Längtar dock till dagens vattengympa. Så skönt att få röra på sig med minimal smärta.

Hoppas ni får en toppen dag!

• LadyGrace

Det är bra MiniV att du berättar att du faktiskt mår bra! Det är härligt och positivt att läsa :).

Tänkte att vi kanske skulle berätta om nån positiv effekt och/eller nån negativ om att vara gravid? För även om jag har foglossning så är en positiv effekt att jag aldrig haft så fina naglar och hår som nu. Förstår ni hur jag tänker?

• LadyGrace

Mina två bökar omkring ordentligt. Speciellt TV2 som ligger ganska högt upp. Hen sparkar på revbenen. Konstigast och roligast är de när de sparkar samtidigt åt varsitt håll :).

• LadyGrace

Anna86. Ja snälla hälsa och beklaga sorgen. Går inte att föreställa sig hur smärtsamt det måste vara för Alltime.

• LadyGrace

Var på TUL idag. Tvillingarna låg på tvären med huvudena mot varandras rumpor. Allt såg fint ut. Den ena lite större än den andra. De låg 8% över resp under förväntad vikt och det var helt normalt.

• LadyGrace
    LååångVägDit skrev 2014-04-10 18:28:56 följande:
    Har oxå tänkt på Alltime hela dagen, hälsa gärna till henne från oss! Direkt hon hade skrivit imorse tog hon bort sin profil ag tror inte heller hon läser våra kommentarer men hon vet nog att vi tänker på henne! Usch, kan inte ens föreställa mig hur dom mår just nu.. :(

Va skönt att allt såg bra ut LadyGrace! Min plutt låg +1% på kurvan för 3v sen, får se hur de ser ut på tors, då är de dags igen för UL! :) fick du bilder med dig hem?

Ja en bild på en fot. Eftersom de låg och typ kramades och knuffade runt på varandra så gick det inte att få några vettiga bilder. Den ena var väldigt livlig och ville gärna visa upp rumpan så vi fick titta bort eftersom vi inte vill veta kön :). Om 4veckor får vi se dem igen :)

Lycka till på torsdag! Alltid roligt att få se de små.
  • LadyGrace
    såjävlaneggo skrev 2014-04-11 00:47:48 följande:
    Har varit en hetsig vecka här. Sjukskrev mig i tisdags, var till bm på eftermiddagen, var till en läkare på onsdagen för att sjukskriva mig, vilket hon vägrade. Gick ut därifrån gråtandes efter att hon inte ens lyssnade på vad vi sa. Har suttit på akuten i 7 timmar idag då sambon höll på att kapa av sitt finger på jobbet. Så nu är han sjukskriven i minst en månad. Nu måste jag verkligen jobba, rätt kämpigt nu.. Har klappat extra mycket på magen idag och skänkt tusen tankar till alltime, det är nog dags att ta vara på det man har!

Skickar en styrkekram! Begär om du orkar att få träffa en annan läkare.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014