Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Idag kanske jag får bli utskriven och åka hem . Sovit som en kratta inatt och längtar hem till min egen säng.

Angående besök så tar vi det som det kommer. Min mamma har lovat att komma och ta hand om hus och hem så vi kan koncentrera oss på de små. Sen får vi se, det finns nämligen en stor risk att vi kommer få vara lite på neo då de tror att de kommer ännu tidigare än 38+0. Men mor och farföräldrar har företräde så att säga.

Hur gick det igår Stjernfelt?

• LadyGrace
    såjävlaneggo skrev 2014-05-19 09:32:35 följande:
    I samband med att jag plussa så flyttade jag 50 mil hemifrån.

Mina vänner är fortfarande i ungdoms stadiet och spenderar all sin tid på krogen, hemma fester och shopping. Vilket inte alls är fel, men jag är inte kvar där. Så tyvärr klickar inte vi längre så bra..

och jag jobbar nästan bara med killar. Inte för att det är fel men de förstår ju inte allt som har med graviditeten att göra. Det har börjat en tjej via ett bemannings företag som också är gravid, så vi har pratat lite grann men nu när jag är hemma har det typ runnit ut i sand.

Så vet ni? Ni är (förutom min familj) de enda jag kan öppna mig inför och prata om min graviditet med. Jag känner mig inte jobbig när jag berättar saker för er. Det känns skönt, för ni lyssnar och ger feedback. Och vi har ju pratat med varandra ungefär sen den dag vi plussade. Slarvigt inlägg kanske, precis vaknat ur min dvala.. ;)

Håller med dig såjävlaneggo!

Min närmaste vän är min sambo och en min mamma. I övrigt är det nästan bara er jag kan prata och berätta saker för gällande graviditeten .

Skickar en stor kram till er alla och tackar för att ni finns!
  • LadyGrace

Pratade med förlossnings läkare igår och det står nu i min journal att jag vill försöka vaginalt med om jag tycker det blir flr jovbigt har jag rätt att avbryta och bli snittad. Känbs helt rätt för mig.

• LadyGrace
    Asjak skrev 2014-05-19 22:47:07 följande:
    Åh jättebra jag har tänkt massa på dig!

Jag önskar att alla får förlossningen dom önskar

Tack Asjak! Jag hoppas oxå att alla får en bra och positiv upplevelse av sin förlossning oavsett vilket sätt de små liven kommer ut på.

Idag är det mycket på schemat. Bilen ska fixas med barnskydden. Kontroll och TUL av barnen samt faderskapsintyg skrivning å kommunen. Tur att sambon tagit ledigt så han fixa med bilen för jag kommer vara däckad efter det andra.
  • LadyGrace
    Heje skrev 2014-05-21 19:33:06 följande:
    Va tillbaka på spec. mödravården på fm idag, blodtrycket va jättehögt, dem tog även urinprov, blodprov, kurva och gjorde ett tillväxtultraljud. Det slutade med att jag blev inlagd och insatt på medicin och måste stanna tills de har trycket under kontroll och inte äggvitan stiger mera. Är fruktansvärt stickrädd och dem behövde ett prov nu på em men dem skulle vänta och ta det tillsammans med dem andra imorgon bitti. Hann lagom andas ut så kom en annan in med en stor spruta med kortison och stack mig, fick jag för jag trodde jag skulle slippa bli stucken!! :P

Bebisen mår bara bra, hjärtat slår, rör sig och väger ca 1570gr :)

Usch! Vet vad du går igenom. Håller tummarna för att blodtryck och allt går ner och blir stabilt.
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2014-05-21 20:05:29 följande:
    Någon som börjat tvätta bebiskläder ännu? Börjat packa bb-väskan? jag skrev en packningslista igår ialla fall, så nu vet jag vad osm skall packas ner.

Här är allt tvättat, bäddat och färdig packat sen nån vecka. När jag tänker efter så är qllt klart för deras nedkomst .
  • LadyGrace
    Heje skrev 2014-05-21 22:21:20 följande:
    Nej men är så slut och mår så dåligt så skulle ligga likadant även om jag va hemma och som du skriver är det skönt och vara där det finns personal som kan :) men hoppas att det inte blir alltför många dagar iaf :) tack så mycket vi håller tummen för det :) är glad att vi hunnit fixa så pass mycket till lillen innan detta :)

Du får se det lite som ett "studiebesök" och genrep inför bb-tiden . Men som sagt så är det skönt med tryggheten av att de bara är ett knapptryck bort och våga fråga.

Ett tips om du tecknat nån gravidförsäkring eller har en person försäkring så kan du få ut lite pengar.

jag har Trygg-Hansas gravid med tillägg och personförsäkring och fått ut nästan 6000kr för Hf och att jag legat inne. Skulle visst även kunna få ut för foglossning sjukskrivningen.

skickar en styrkekram!
  • LadyGrace
    Asjak skrev 2014-05-21 23:45:40 följande:
    Herregud vi ska flytta nästa helg så vi har inte gjort ngt alls ännu :)

Börjar få lite panik då jag nog är först här med att få ut bebis!

När kommer bebisen?

Alla ska de ut så ta ett djupt andetag och njut av sista tiden som gravid
  • LadyGrace

Samma här (20/6) om de inte bestämmer sig för att komma tidigare .

Ja och det går ju att fixa efteråt oxå om man känner att man saknar nåt

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014