Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Smultronbebisar skrev 2014-05-12 20:25:58 följande:
    Va olika det kan vara med vilka symtom man får. Det där ögonflimmret är det som stjärnor som flyger runt? För det har ja haft vid ngt enstaka tillfälle.

Ja precis. Prickar eller stjärnor :). Det svåra ärväl arr många av symptomen är oxå vanliga graviditets besvär så här i slutet.

Förstföderskor och tvillinggraviditet har en högre risk att få hf.

Om det inte var bättre på min återkontroll till vecka är risken stor att jag skulle bli inlagd så jag hoppas att det inte är nåt.
  • LadyGrace

Håller med Asjak. Ju äldre bebisarna blir dessto svårare att se dem bra på UL. Fast det är ändå häftigt att se hur hjärtklaffarna slår och BM brukar kunna peka ut en hand eller fot om man inte ser det själv .

Min navel har inte heller ploppat ut. Tror inte den kommer göra det heller. Har däremot fått en del bristningar runt naveln.

Har inte heller fått läckande bröst. Men det är jag glad för. Det får gärna vänta tills de kommer.

• LadyGrace

De där samtalen är verkligen guld, Asjak.

jag är nästan tröttare nu än i början. Skulle kunna sova hela dagarna.

• LadyGrace
    Esperanza80 skrev 2014-05-14 22:26:38 följande:
    Är det någon av er som inte gått en profylaxkurs men som sett dvd:n "Innan du föder" eller läst boken "Att föda"?

Funderar på att köpa boken och dvd:n. Blir cirka 250kr på aldibris. Tror ni det är värt pengarna?

Jag har inte gått profylax kurs. Lånat "att föda" tyckte den var bra och gav mycket bra information. Skulle inte köpa den dock.
  • LadyGrace
    bumbie81 skrev 2014-05-15 19:31:41 följande:
    Ni som har mycket foglossningar.. Vart gör de ont och när gör de ont? Går de över? Hur länge sitter de i?

För mig gör det ont i hela bäckenet men mest i blygdbenet. Det är lite olika värk beroende på om jag sitter, står eller ligger. Blygdbenet får jag en illlande/huggande värk speciellt vid vissa rörelser. Övrigt är det mest molvärk.

För mig har har de funnits där sedan v.20 men blir lindrigare om jag vilar mycket.
  • LadyGrace

Jaha och så vart man inlagd. Sammandragningar och förkortat livmodertapp. Fick spruta för att stoppa sammandragningar och en annan för att ge barnens lungor lite extra hjälp om det kommer till FL. Vilket vi inte hoppas på. Hoppas på få åka hem imorgon.

• LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-05-16 11:32:16 följande:
    Exakt samma för mig, var bättre idag efter all vila och sprutor för att minska sammandragningarna. Fick åka hem med en sjukskrivning och löfte p, att komma tillbaka om det blev det minsta värre! Håller tummarna för dig!

Vad skönt för dig att få komma hem. Jag hoppas få åka hem imorgon. Jag har inte haft regelbundna sammandragningar på hela dagen men mer symptom på hf.
  • LadyGrace
    Salladshuvud skrev 2014-05-16 13:36:34 följande:
    Stackars er, hoppas att det blir bättre med sammandragningarna och att LadyGrace kan åka hem snart!

Känns som petitesser men haft en jättejobbig natt med spring på toa och sura uppstötningar/illamående så att jag tillslut somnade sittandes i en ngn slags kompromissvinkel i soffan som inte är bakåt (illamående när jag lutar mig bak även om det är i "slösittande" position och ej bakåtliggande) efter 4-tiden i morse. Ute är det 20 plusgrader och jag hade eg tänkt gå ut på mysig romantisk promenad och upptäcka fina grönområden etc med min man som för en ggns skull är ledig idag.

Jaja, man blir lätt känslig för ingenting, men är så jävla less nu på denna graviditet och mina insulinsprutor som jag tar under graviditeten och blodsockret som åker hit å dit.

Men som sagt, det är ju ingenting mot vad ni andra får vara med om. Ville bara skriva av mig.

Nu vill jag att tiden fram till förlossnigen ska gå jäkligt fort!

Vi tävlar som tur inte i vem som har det värst . Låter riktigt jobbigt faktiskt! Min sambo har diabetes och det önskar jag inte min värsta fiende ens. Det är mycket att Hålla koll på och man blir ju känslig för bs sväningar och med lite gravidhormoner på det så måste det vara sjukt jobbigt.

Hoppas det blir fint imorgon så vi får komma ut då.
  • LadyGrace

Jag är ganska säker på att du inte nekad men du har ju en skyldighet att meddela i skälig tid. Fast det kanske inte gäller pappans 10 dagar.

tråkigt Turvion att du ska behöva diskutera nåt sånt nu. Hoppas han tar sitt förnuft tillfånga.

• LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-05-18 19:05:20 följande:
    Vi låter folk hälsa på så fort dom vill efter förlossning, dom får komma redan på bb om dom känner för det eller när vi kommit hem :) Idag har varit en tveksam dag till att inte ringa förlossningen, haft 22 sammandragningar redan och då är det lång tid kvar innan kvällen är slut, och vid en period var det bara några minuters mellanrum väldigt kraftiga sådana. Jag vill inte ringa i onödan och mannen är ändå på fotboll till 21 ikväll. Men fortsätter det vara såhär så blir jag tvungen att ringa.

Oj att du vågar vänta! Jag skulle ringa och se vad de säger asap
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014