Rebecka83 skrev 2014-03-13 23:24:39 följande:
Nu har jag också börjat shoppa prylar :) Än så länge bara på Blocket. Fortfarande gott om tid att fynda!
Köpte en vit Ikea Gulliver spjälsäng för ynka 300 kr i fint skick och på köpet fick jag madrass, två spjälskydd, en bäddmadrass och ett täcke (tvättat och fräscht).
Köpte även ett Akta Graco Trilogic babyskydd med bas i grått tyg för 300 kr. Inkl instruktionsmanual, samt en personlig demonstration av förre ägaren :)
På lördag blir det nog en BabyBjörn bärsele (original, svart och kritstrecksrandig). Jag tycker att det blivit lite av en sport att hitta bra saker på Blocket nu!
Men ska även till babybutik på lördag och börja granska vagnar. Det blir troligen också en tur till Ikea för att köpa en ny stor byrå och så lite smått och gott som kakan till spjälsäng etc.
Hur materialistiskt det än låter så känns hela bebisgrejen verkligare nu när jag börjat köpa saker...
Jag håller med dig! Det är riktigt roligt att fynda på blocket! Köpte blan annat en spjälsäng med höj och sänkbar sida, tre lägen för botten med vyssan lull tassar för 350kr (vyssan lull tassarna nya kostar 299kr). Tvillingvagn komplett från emmaljunga 1700kr och acta graco babyskydd (2st med isofix och sån där platta) för 800kr.
Även om jag nu har det mesta så kan jag inte sluta titta på blocket :).
Har dock fått nya täcken, kuddar och madrasser av min mor och far :). Kändes gott med helt nytt i sängarna.
Ska försöka lägga in en bild nån dag på rummet. Det är inte klart men en bit på väg.