Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Vi ska ju inte ta reda på kön på nåt ul men jag tycker det är lite roligt att amatör gissa. Läste om nån skallteori igår och om den nu skulle stämma så tror jag att vi får en av varje kön :). Enligt bikarbonat testet skulle vi få en tjej men jag vet inte om det funkar när det är två.

• LadyGrace
    Rebecka83 skrev 2014-03-13 23:24:39 följande:
    Nu har jag också börjat shoppa prylar :) Än så länge bara på Blocket. Fortfarande gott om tid att fynda!

Köpte en vit Ikea Gulliver spjälsäng för ynka 300 kr i fint skick och på köpet fick jag madrass, två spjälskydd, en bäddmadrass och ett täcke (tvättat och fräscht).

Köpte även ett Akta Graco Trilogic babyskydd med bas i grått tyg för 300 kr. Inkl instruktionsmanual, samt en personlig demonstration av förre ägaren :)

På lördag blir det nog en BabyBjörn bärsele (original, svart och kritstrecksrandig). Jag tycker att det blivit lite av en sport att hitta bra saker på Blocket nu!

Men ska även till babybutik på lördag och börja granska vagnar. Det blir troligen också en tur till Ikea för att köpa en ny stor byrå och så lite smått och gott som kakan till spjälsäng etc.

Hur materialistiskt det än låter så känns hela bebisgrejen verkligare nu när jag börjat köpa saker...

Jag håller med dig! Det är riktigt roligt att fynda på blocket! Köpte blan annat en spjälsäng med höj och sänkbar sida, tre lägen för botten med vyssan lull tassar för 350kr (vyssan lull tassarna nya kostar 299kr). Tvillingvagn komplett från emmaljunga 1700kr och acta graco babyskydd (2st med isofix och sån där platta) för 800kr.

Även om jag nu har det mesta så kan jag inte sluta titta på blocket :).

Har dock fått nya täcken, kuddar och madrasser av min mor och far :). Kändes gott med helt nytt i sängarna.

Ska försöka lägga in en bild nån dag på rummet. Det är inte klart men en bit på väg.
  • LadyGrace

Idag ska jag till BM. Första gången sen jag bytte. Hoppas det blir bättre än med den första. Undrar om de ska börja mäta magen och om jag får lyssna på hjärtljud? Är i v.25 (24+3) och har inte fått lyssnat på det innan.

• LadyGrace

Lycklig! Det klickade direkt med nya BM. Hon är supergullig och jag kände direkt att jag kunde prata med henne. Så skönt.

Fick lyssna på de smås hjärtan och allt var toppen.

• LadyGrace
    LååångVägDit skrev 2014-03-17 12:03:02 följande:
    Imorse kl 05.30 så la min sambo ett paket på min mage. Jag blev jätte paff.. I paketet var det en ask med förlovningsringar!! :) blev super glad o började grina direkt.. Sen vi träffades för 7 1/2 år sen har han sagt tvärnej till både förlovning o att gifta sig så jag blev sjukt förvånad kan jag säga! Så idag är jag glad!!! :)

Nä men Grattis!! Vad roligt för er!!
    LååångVägDit skrev 2014-03-17 12:18:38 följande:
    Skönt att den nya va bättre!! Mysigt att du fick lyssna! Mätte hon magen oxå? Min bm sa att man gör de från 24+0 o framåt! Men hon smygstartade sist o då var jag i 23+1!

Ja hon mätte magen men jag följer ju inte direkt den vanliga kurvan eftersom det är två. Låg redan en bra bit över det normala vid en enlings graviditet :). Men så länge det ökar i en jämn takt och TUL ser bra ut så är det lugnt.

Var lite roligt när vi skulle lyssna på tv2 så började hen sparka som en tok :). Ville nog inte bli störd :).

Såg en "kändis" på mvc oxå. Ilmerud från familjen annorlunda var där. Lite skojigt så här på landet ;).
  • LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-03-17 19:34:56 följande:
    Jag jobbar inte, men studerar högskolan, jag har bara till i juni kvar på denna kursen, men dom senaste veckorna har jag fått tvinga mig själv för jag kräker på det, vill inte längre liksom, allt är bebis, bebis, bebis :p Har suttit som en dåre idag för att göra klart tentan som ska in nästa vecka, (har haft två månader på mig men som sagt..)

Hade jag jobbat kvar på mitt tidigare yrke (kock) så hade jag varit sjukskriven nu pga jätteproblem med foglossning och sjukdom. Dessvärre kan man inte bli sjukskriven från skolan :P

Har för mig att man kan bli sjukskriven från skolan. Fast jag kanske minns fel. Sen ksnske det skiljer om man läser fristående kurser eller program.
  • LadyGrace
    Rebecka83 skrev 2014-03-17 21:18:08 följande:
    Förresten, hur tränar ni andra nu?

Som vanligt (typ styrketräning, kondition/gruppträning?) eller bara promenader, eller ingenting?

Jag tränade ganska regelbundet fram tills i januari men sen tog mitt träningskort slut och sedan dess har det i princip blivit ingenting alls (förutom 10 min till jobbet på cykel). Är helt velig nu om jag ska köpa gymkort eller ej. Är så dålig på att komma ut och röra på mig efter jobbet (och har stillasittande jobb).

Men funderar på att iaf börja träna lite med hantlar hemma nu, fick lite panik i helgen när vi var på Babyringen och tittade på barnvagnar. Det kommer ju bli sjukt tungt att bära mjuklift (minst 3kg) + bebis (minst 3kg och tyngre varje dag) upp till fjärde våningen! 8 halvtrappor liksom.. gaaah... 

Jag tränade ju väldigt lite (ca 1,5 timmes promenad med hundarna totalt/dag) innan. Sen när foglossningen började så simmade jag en gång i veckan 45-60min. Nu klarar jag inte det heller men nästa vecka ska jag på vattengympa för gravida och hoppas det kommer funka.
  • LadyGrace
    MiniV skrev 2014-03-18 07:54:41 följande:
    Jag tycker att det låter som om du kan sjukskriva dig nu. Boka en tid med läkare och prata - i annat fall kan det ju bli på deltid ett tag framöver?

Jag köpte kort för att gå och simma men har nu varit förkyld i snart två veckor, så det har inte blivit av på ett tag... Gå orkar jag inte eftersom jag börjar få så ont i ryggen... Så jag vet inte vad man ska göra med träning riktigt.

Hör med din bm om vattengympa. Det kanske kan funka :)
  • LadyGrace
    Esperanza80 skrev 2014-03-18 17:47:46 följande:
    Grattis till förlovningen!!

Har fått mitt moderskapsintyg (fick det i v.20) skickat det till försäkringskassan och fått papper tillbaka från den som jag skickade till löneavdelningen.

Tydligen ska inte sambon göra nåt förrän barnet är fött..?

Jag har klippkort till både gym och simhall men det har ändå bara blivit promenader. Och inte ens det längre pga ryggvärk och foglossning. Både träningskläder och bikini är nog för litet nu också men ska kolla om jag hittar nåt billigt i Ullared på fredag. Vill träna nånting 1-2ggr per vecka helst.

Just nu är jag väldigt trött och undrar om det snart är dags för järntabletter. Ska ta blodprov om 1,5v. Då är jag i v.25.

Jag frågade FK och för sambon räckte det med att skicka in en kopia på ett lönebesked.

Konstigt att det är så olika!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014