• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • mmod

Ah nu när du förklarade såg jag ju logiken i det hela haha ;) tänkte mest på så man säger helt fel vecka :) har en annan app som visar på vecka 5 i utvecklingen men då går jag efter den andra appen Gravid app eller vad det heter för då känns de som tiden går fortare ;) tack för snabbt svar :)

• såjävlaneggo

Gick in i vecka 7 idag <3

Första dagen jag mår illa på morgonen, men gjorde frukost på sängen åt min sambo ändå :) är de några fler som har firat fars dag? :)

• såjävlaneggo
    technicolour skrev 2013-11-10 17:11:58 följande:

I morgon ska ja på hälsosamtal, kanske börjar kännas verkligare då? Just nu känner jag inte så mycket symptom och ibland får ja nästan intala mig att jag faktiskt är gravid :) Ska försöka börja med lite hemmaträning, har en pilatesboll och tänkte försöka lära mig några övningar innan man blir klumpigare än man redan är :) Någon som har tips på bra övningar eller så ?

I tidningen 'vi gravida' fanns det träningstips med pilatesboll :)
  • Zakira

Grattis alla nya!! Jag är nu i v 7 (6+4), skrev för ett par dagar sen att jag var lite orolig för att jag inte hade så mycket symptom. Dagen efter kräktes jag för första gången, har sen mått mer eller mindre illa varje dag. Idag svimmade jag på ett av mina jobb (brukar ha lite lågt blodtryck och svajigt socker, men brukar aldrig någonsin svimma). Däremot står jag upp konstant på det jobbet så var väl det som inte riktigt funkade just idag. Ska ringa och boka tid till bm imorgon. Kissar dessutom minst en gång varje natt/tidig morgon.

godisen - Har du berättat för din arbetsgivare? Hur länge tänker du att du kan jobba innan du säger till och behöver bli omplacerad? (gissar att du är ute på fältet). Har nämligen ett jobb som jag eventuellt inte är... riktigt lika välkommen på när jag är gravid pga risker och så, men tänkte ta pass ett tag till iallafall då det är så nytt fortfarande.

• LååångVägDit
    mmod skrev 2013-11-10 17:21:58 följande:
    Ah nu när du förklarade såg jag ju logiken i det hela haha ;) tänkte mest på så man säger helt fel vecka :) har en annan app som visar på vecka 5 i utvecklingen men då går jag efter den andra appen Gravid app eller vad det heter för då känns de som tiden går fortare ;) tack för snabbt svar :)

Varsågod! Glad
    Jag har också "Gravid App"! Tycker den verkar bra! Glad Förstod inte heller det med veckorna förut men nu har jag nog kläm på det! Men som sagt, tror bm räknar på ett annat sätt.
  • MissUnik
    Humlan26 skrev 2013-11-10 16:12:05 följande:

I morgon ska jag och mannen på hälsosamtal. Fick ni datum för inskrivning när ni va på det?

Ja vi fick tid för inskrivning på en gång! Vi fick med oss lite info om kost,träning och lite böcker om att vara gravid och förlossningen.. Sen fick vi även med ett papper där vi skulle fylla i ärftliga sjukdomar i släkten att ta med till inskrivningen.. Även ett rör att lämna urinprov i..
  • MissUnik
    såjävlaneggo skrev 2013-11-10 16:27:38 följande:
    Hoppas allt gick bra!! :)
    Tack så mycket! Det gick jätte bra! "Morfar" fattade inte riktigt presenten först men sen när jag förklara så vart han jätte glad och mamma började storböla ;p
  • LadyGrace
    MissUnik skrev 2013-11-10 20:08:30 följande:
    Tack så mycket! Det gick jätte bra! "Morfar" fattade inte riktigt presenten först men sen när jag förklara så vart han jätte glad och mamma började storböla ;p
    Vad underbart!
  • såjävlaneggo

Imorgon tänkte jag ringa BVC och "skriva in mig", men vad säger man? Bruden som hatar telefonsamtal.. :/

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014