• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • KristinaS
    Humlan26 skrev 2013-11-10 15:35:11 följande:
    Jag är världens godisgris men är helt osugen på sötsaker nu nr jag blivit gravid. Konstigt! Chips däremot är gott! Har också tappat lite i vikt.
    Man får vara glad så länge det håller i sig så! Glad Kul att jag inte var ensam om att tappa sockersuget. Man skulle ju vara gravid jämt ju hehe.
  • LååångVägDit
    såjävlaneggo skrev 2013-11-10 20:46:22 följande:

Imorgon tänkte jag ringa BVC och "skriva in mig", men vad säger man? Bruden som hatar telefonsamtal.. :/

Jag sa bara att jag nyss fått reda på att jag är gravid o undrade om inskrivning. Sen frågar dom resten! ;) men ring till MVC o inte BVC! :) lycka till!!
  • Humlan26
    såjävlaneggo skrev 2013-11-10 20:46:22 följande:
    Imorgon tänkte jag ringa BVC och "skriva in mig", men vad säger man? Bruden som hatar telefonsamtal.. :/
    Jag ringde bara och sade att jag var gravid. Sen skötte de testen av snacket. de frågade hur det kändes och sen när jag haft min sista mens. Sen bokade vi in en tid.
  • LååångVägDit
    KristinaS skrev 2013-11-10 20:49:16 följande:
    Man får vara glad så länge det håller i sig så! Glad Kul att jag inte var ensam om att tappa sockersuget. Man skulle ju vara gravid jämt ju hehe.
    Har inte ätit godis på 7 år men har fortfarande sockersug.. Äter ju dock fika så jag underhåller väl det där sockerberoendet ändå..
  • såjävlaneggo
    MissUnik skrev 2013-11-10 20:08:30 följande:
    Tack så mycket! Det gick jätte bra! "Morfar" fattade inte riktigt presenten först men sen när jag förklara så vart han jätte glad och mamma började storböla ;p
    Va kul!! :)
  • mmod

Jag ringde ungdomsmottagningen i min hemstad och sa jag var gravid så ville skriva in mig så frågade hon om senaste mens, hur bag tänkte på graviditet och alkohol sedan fick jag en tid bara :) barnets far behöver inte vara med vid det samtalet :) min sambo jobbar och har svårt att ta ledigt då det blir en heldag eftersom jag bor för de mesta i Göteborg pga arbete men är fortf skriven i Dalsland & har lgh där med så lär ta två timmar en väg :) tycker det är viktigare att han följer med på ultraljud också så bättre han tar ledigt den dagen än nu för hälso träff :) är ju upp till var & en

• mmod

Jag ringde ungdomsmottagningen i min hemstad och sa jag var gravid så ville skriva in mig så frågade hon om senaste mens, hur bag tänkte på graviditet och alkohol sedan fick jag en tid bara :) barnets far behöver inte vara med vid det samtalet :) min sambo jobbar och har svårt att ta ledigt då det blir en heldag eftersom jag bor för de mesta i Göteborg pga arbete men är fortf skriven i Dalsland & har lgh där med så lär ta två timmar en väg :) tycker det är viktigare att han följer med på ultraljud också så bättre han tar ledigt den dagen än nu för hälso träff :) är ju upp till var & en

• KristinaS
    LååångVägDit skrev 2013-11-10 20:52:51 följande:
    Har inte ätit godis på 7 år men har fortfarande sockersug.. Äter ju dock fika så jag underhåller väl det där sockerberoendet ändå..
    Oj efter så lång tid men som du säger det kanske är fikat som underhåller det!
    I vanliga fall så har jag ett jäkla sockersug, så jag får kämpa för att hålla mig till 1 dag i veckan.
  • LååångVägDit
    KristinaS skrev 2013-11-10 21:04:04 följande:
    Oj efter så lång tid men som du säger det kanske är fikat som underhåller det!
    I vanliga fall så har jag ett jäkla sockersug, så jag får kämpa för att hålla mig till 1 dag i veckan.
    När jag slutade för 7 år sen så slutade jag med allt socker i några månader men sen blev de så tråkigt. Det var sommar då så jag började äta glass o sen fika. Men har inte tagit en enda godis sen dess! Det har blivit sån spärr så de skulle jag aldrig göra nu men däremot fikat.. Har så svårt att låta bli o kan inte tacka nej om det erbjuds.. (Alltså även innan jag blev gravid). Försöker hålla mig till en gång per dag... ;) haha!
  • Emmaa88

idag har humöret svängt upp o ner. så jobbigt. svårt att inte kunna hantera det. sen har tröttheten slagit till med dunder o bong. är så trött.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014