• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • klarmogen
    såjävlaneggo skrev 2013-11-10 22:42:24 följande:
    Har berättat för föräldrar, syskon och dom bästa vännerna. Resten får det som julklapp då jag och min sambo firar vår årsdag.. ??
    Vi har också valt att berätta direkt. Med anledning av att min pappa drabbats av mycket tråkigheter den senaste tiden känns det otroligt att kunna föra in denna glädje i vardagen framöver.. Känns hur bra som helst!!
  • Ssr

Har ni andra berättat på jobbet?

Själv fick jag gå på en gång jag plussat då jag måste bli omplacerad direkt vid graviditet. Ni som inte har riskfyllda arbeten, när berättar ni?

Är det några av er som pendlar till jobbet?

• Turvion

Jag har bara berättar för en tjejkompis, sen är det bara jag och min sambo som vet:)
    Undrar om brösten någonsin under graviditeten kommer sluta göra förbannades ont :o och ont i ryggslutet på sidorna :/

• klarmogen

Jag berättade för min chef direkt. Jag har en svaghet/styrka i att vara ärlig mot min chef och det kändes så bra när min chef blev glad för min skull!!

• godisen

Zakira - jag har inte berättat och kommer nog vänta till mitten av dec. Det är iof HELT beroende på hur jag mår.

Som det är nu mår jag bättre än jag gjort på länge :)

Jag hittade för en tid sedan en artikel om just utsatta yrken och fram tills den dag magmusklerna tryter, alltså slappnar av och faller åt sidan, så ligger bebis skyddad av mig. Mina organ och muskler skyddar mer än man kan tro.

Det är även smitta och buller som kan vara skadligt.

Det som togs upp som faktisky hade skadat bebis eller gett missfall var bilbälte vid krock. Trycket som blir är så kraftigt och trycker så exakt mot livmodern att det kan ge skada.

Så för mig är det främst en bedömning hur jag mår, skulle jag någon gång ens tänka tanken på allvar att jag blir nervös så går jag till min chef och ber om omplacering.

Hoppas svaret hjälpte :)

• LovisaC

Jag har berättat för en vän som jag pratat lite om kampen med. Hon fick alldeles nyss en egen sessa! :)

Vi berättade för ett äldre par igår. Vi var där för att fira hans 70-årsdag men jag somnade tre gånger under kvällen... jag ville liksom bara förklara varför; att de inte var tråkiga! De har ingen koppling till vårt umgänge så det spelade liksom ingen roll.

Svärmor får en VUL-bild i julklapp och jobbet får veta när jag måste berätta. Jag träffar dem bara på konferenser ändå :)

• soetnoes

Känns som att jag har allt emot mig o bäbisen i magen.. Jag jobbar natt för de första inte mycket tunga lyft men ändå. Mat vanorna är oregelbundna. Och jag röker, fy skäms på mig jag vet. Men jag har på två dagar trappat ner till hälften och ska sluta. Ska ringa barnmorskan nu på måndag. Vad ska man säga egentligen?

• undrande03

Hoppar in här också. Plussade i lördags och är nu i vecka 5. Bf 16 juli.
    Hoppas att pyret vill stanna denna gången!

• KristinaS

Men tunga lyft är det farligt i början av graviditeten också?

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014