• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Aikotakara

Tröttheten och illamåendet har slagit till på riktigt ..

Har mått illa konstant igår och idag. Har nästan sovit bort dagen pga illamående. Usch :'( Jag längtar ju inte till att hoppa på den tidiga bussen imorgon mot jobbet. Är otroligt åksjuk när jag är gravid.

Någon som har fixat eller ska fixa medicin mot illamåendet? Jag funderar starkt på att få medicin utskriven av läkare då jag inte fungerar när jag sitter helt "butter" med mitt illamående. Dagen funkar som inte.. O hur ska det inte bli på jobbet då :/

• klarmogen

Hej och hopp.

Jag är gravid (fortfarande otrolig känsla att kunna skriva detta...) och om jag och min sambo beräknar rätt så är BF 14/7 2014. Jag tycker det är jätteroligt att kunna dela tankar här med varandra.

På tisdag ska jag träffar barnmorska för första gången.. är det något speciellt man ska tänka på? Kan ni andra oroa er för missfall?

Jag njuter varje dag av att vara gravid och min sambo pratar redan med magen.. Känns otroligt roligt att kunna skapa en ny familjemedlem!

• Ssr

Hej jag hoppar in här också! Gravid i v 7 med bf 3 juli. Roligt att det är så många man kan följa :)

• BebisPåGång2014

v 6 (5+1) Usch vilket humör man har då! Gör inte mycket annat än och fräser, stackars min sambo! Än sålänge mest kvälls-illamående och en lagom trötthet. Det som utmärker sig mest är den evigt svullna magen haha hoppas det lägger sig snart. Är det förövrigt någon annan här som redan haft sömnlösa nätter?

• klarmogen
    Aikotakara skrev 2013-11-10 21:51:44 följande:

Har mått illa konstant igår och idag. Har nästan sovit bort dagen pga illamående. Usch :'( Jag längtar ju inte till att hoppa på den tidiga bussen imorgon mot jobbet. Är otroligt åksjuk när jag är gravid.

Någon som har fixat eller ska fixa medicin mot illamåendet? Jag funderar starkt på att få medicin utskriven av läkare då jag inte fungerar när jag sitter helt "butter" med mitt illamående. Dagen funkar som inte.. O hur ska det inte bli på jobbet då :/
    Hej!

Medicin mot åksjuka ska hjälpa bra mot illamåendet. Värt att prova kanske?
  • LillSmurfis

Halloj! Hoppar in här jag. Är i v. 5 vad jag förstår. Oj så mycket nytt det är med det här men ooo så spännande och skrämmande Flört. Plussade igår då jag gått 4 dagar över och berättade för maken att nästa fars-dag kommer vara hans dag om allt går vägen Glad

• LovisaC
    klarmogen skrev 2013-11-10 22:10:10 följande:
    Hej!

Medicin mot åksjuka ska hjälpa bra mot illamåendet. Värt att prova kanske?
    Många vänner till mig får Lergigan utskrivet men det är en tablett som gör en väldigt dåsig. Calma finns ju på apotek och det gör en inte riktigt lika dåsig.
    Mint kan lindra; tex tuggummi eller halstabletter.
    Aikotakara skrev 2013-11-10 21:51:44 följande:

• klarmogen
    LillSmurfis skrev 2013-11-10 22:23:50 följande:
    Halloj! Hoppar in här jag. Är i v. 5 vad jag förstår. Oj så mycket nytt det är med det här men ooo så spännande och skrämmande Flört. Plussade igår då jag gått 4 dagar över och berättade för maken att nästa fars-dag kommer vara hans dag om allt går vägen Glad
    Vilket härligt sätt att berätta för pappan.. :)
  • såjävlaneggo
    klarmogen skrev 2013-11-10 22:14:12 följande:

Har förresten ni berättat för familj/släkt/vänner att ni är gravida?

Har berättat för föräldrar, syskon och dom bästa vännerna. Resten får det som julklapp då jag och min sambo firar vår årsdag.. ??
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014