• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • mmod

Malin1985; ursch förstår hur du känner :( jag är verkligen jätte svullen jag med :( har stora bröst sedan tidigare men de är så stora. ..fick köpa bh igår som håller dem uppe :( ska hemtill pappa idag och tänkte ta med mig stora kläder så det inte syns :)

• malin1985
    mmod skrev 2013-11-09 13:05:52 följande:
    Malin1985; ursch förstår hur du känner :( jag är verkligen jätte svullen jag med :( har stora bröst sedan tidigare men de är så stora. ..fick köpa bh igår som håller dem uppe :( ska hemtill pappa idag och tänkte ta med mig stora kläder så det inte syns :)

Mm jag hade velat va lite finklädd men alla mina fina kläder sitter så tight så man ser min svullna mage :/ så de blev ett par jeans som alltid varit lite stora (passar bra nu) och en munkjacka (döljer både magen o brösten). Inte så fint men de duger.
  • LovisaC
    MissUnik skrev 2013-11-09 08:55:22 följande:
    Välkommen hit och grattis till plusset!

Jag sitter själv i en bil hela dagarna och det är verkligen ett helvete det här med kissandet! Man skulle haft ett kontorsjobb där man har tillgång till toan jämt! :p

Är det nån som slipper gå upp flera gånger på natten?
    Haha jag springer också upp flera gånger per natt. Det är så himla sjukt att jag påverkas så starkt REDAN! För tusan, jag gick bara in i v5 idag!?!

Jag måste ladda upp bilen med toapapper och tvättlappar så jag kan stanna längs vägen. Urk vad jobbigt det blir i vinter bara?! Hur gör man då?! 
  • malin1985
    LovisaC skrev 2013-11-09 13:21:58 följande:
    Haha jag springer också upp flera gånger per natt. Det är så himla sjukt att jag påverkas så starkt REDAN! För tusan, jag gick bara in i v5 idag!?!

Jag måste ladda upp bilen med toapapper och tvättlappar så jag kan stanna längs vägen. Urk vad jobbigt det blir i vinter bara?! Hur gör man då?! 

Jag har kissat jätteofta sedan innan bim. Vad jobbar du med? Om de finns bensinmackar så brukar ju dom ha toaletter. :)
  • LååångVägDit

Turvion: Hittade chokladen på en hemslöjdsbutik! Glad

Jag började med vitaminer 3 månader innan vi började försöka, det är väl rekommendationen tror jag, iaf med folsyra! Och dom fortsätter jag med nu!

mmod: Jag tänkte också vänta tills jul o berätta men det känns såååååå länge tills dess så vi säger nog innan. Men det hade varit skoj och ge bort det som julklapp! Tomte

Jag kissar också på nätterna. Jag kissar innan jag lägger mig, sen efter en stund måste jag gå upp igen innan jag somnar. Sen på natten.. Men hela den här veckan har jag gått upp vid 03.30-04.15 o sen har jag inte somnat om igen.. så jag känner mig lagomt pigg nu när jag ska åka till jobbet...   

• LovisaC
    malin1985 skrev 2013-11-09 13:41:14 följande:

Jag har kissat jätteofta sedan innan bim. Vad jobbar du med? Om de finns bensinmackar så brukar ju dom ha toaletter. :)
    Jag kör runt i ett ganska stort distrikt (jag rullar ungefär 200 mil/vecka) och besöker butiker. Jag är säljare :)
    Haha, ja, men på vissa vägar finns det inga toaletter....  
  • Turvion

Fyfan vad jobbigt och sitta och köra bil och vara kissnödig.. Jag tycker de kan av jobbigt att hålla mig från jobbet -> hem och de tar 20 minuter med bilen haha!
    Så nu är klänningen på och vi ska iväg på fika/middag hos svärmor och jag stod nyss och halvböla för att jag ser jättegravid ut (är bara svullen men ser verkligen ut att va typ i 4e månaden) och min sambo skrattar: ah nu kommer alla att se att du är en fatty!;) haha så elakt..

• LovisaC
    Turvion skrev 2013-11-09 15:52:41 följande:
    Fyfan vad jobbigt och sitta och köra bil och vara kissnödig.. Jag tycker de kan av jobbigt att hålla mig från jobbet -> hem och de tar 20 minuter med bilen haha!
    Så nu är klänningen på och vi ska iväg på fika/middag hos svärmor och jag stod nyss och halvböla för att jag ser jättegravid ut (är bara svullen men ser verkligen ut att va typ i 4e månaden) och min sambo skrattar: ah nu kommer alla att se att du är en fatty!;) haha så elakt..
    Det är inte ovanligt att man får lite förstoppning i början och det syns på magen eftersom tarmarna blir fulla ;)
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-09 16:04:25 följande:
    Det är inte ovanligt att man får lite förstoppning i början och det syns på magen eftersom tarmarna blir fulla ;)
    Jag är tvärtemot förstoppad.... ;)
  • MissUnik
    LovisaC skrev 2013-11-09 13:21:58 följande:

Ja jag har sprungit upp på nätterna sen jag plussa och går snart in i vecka 9.. Men undrar när det lägger sig igen.. Tills man blir så pass stor att det trycker på..

Ja mitt problem är att jag kör en större skåpbil inne i Sthlm så det tar ett tag innan jag hittar en parkering och en toa! Men toa och tvättlappar är det redan laddat med!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014