• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit

En liten påminnelse till er alla! Kom ihåg att teckna gravidförsäkring! (om ni vill alltså) Några försäkringsbolag har från vecka 10 så då ska jag göra det tänkte jag!

• Turvion

Lååångvägdit: vilket försäkringsbolag erbjuder från v10?:o jag har inget bra idagsläget som jag har som hemförsäkring.. Moderna försäkringar skit..

• malin1985
    Fayme skrev 2013-11-09 19:42:32 följande:
    Hej tjeje! Hoppar in här! Blogg senaste menedens sista dag är jag beräknad till 15 juli! Plussade imorse! :)

Grattis och välkommen :)
  • malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-09 20:26:23 följande:
    En liten påminnelse till er alla! Kom ihåg att teckna gravidförsäkring! (om ni vill alltså) Några försäkringsbolag har från vecka 10 så då ska jag göra det tänkte jag!

Varför har man gravid försäkring?
  • MissUnik
    LååångVägDit skrev 2013-11-09 20:26:23 följande:

Jag har inte hittar nån försäkring som går att teckna från vecka 10.. Vilket bolag är det? På tal om försäkring, nån som vet vilket bolag som är bäst?
  • såjävlaneggo
    MissUnik skrev 2013-11-09 20:48:45 följande:
    Jag har inte hittar nån försäkring som går att teckna från vecka 10.. Vilket bolag är det? På tal om försäkring, nån som vet vilket bolag som är bäst?
    Laddar du ner en app som heter gravid app eller gravidkalendern så får du en gratis försäkring från Trygg-Hansa, tänkte bara tipsa!
  • LååångVägDit

Länsförsäkringar (heter här "Dalarnas försäkringsbolag") har från v 10! En gravidförsäkring skyddar både dig o barnet om man skulle råka ut för en olycka till exempel. Om mamman eller barnet skulle avlida. Om barnet föds med någon sjukdom. Om mamman måste ligga på sjukhus under graviditeten får man ersättning. Med mera! Var med i en olycka för några år sedan o hade som tur va en väldigt bra sjukdom&olycksfallsförsäkring som jag fått jätte mkt hjälp ifrån. Har varit deltidssjukskriven i flera år pga olyckan så jag vet hur viktigt det är att va försäkrad! Familjeliv erbjuder även en gratis gravidförsäkring såg jag från v 10. Finns länk på eran "startsida"!

• LååångVägDit
    såjävlaneggo skrev 2013-11-09 21:14:31 följande:
    Laddar du ner en app som heter gravid app eller gravidkalendern så får du en gratis försäkring från Trygg-Hansa, tänkte bara tipsa!

Men den är från v 22 tror jag!?
  • LovisaC
    LååångVägDit skrev 2013-11-09 21:19:59 följande:
    Länsförsäkringar (heter här "Dalarnas försäkringsbolag") har från v 10! En gravidförsäkring skyddar både dig o barnet om man skulle råka ut för en olycka till exempel. Om mamman eller barnet skulle avlida. Om barnet föds med någon sjukdom. Om mamman måste ligga på sjukhus under graviditeten får man ersättning. Med mera! Var med i en olycka för några år sedan o hade som tur va en väldigt bra sjukdom&olycksfallsförsäkring som jag fått jätte mkt hjälp ifrån. Har varit deltidssjukskriven i flera år pga olyckan så jag vet hur viktigt det är att va försäkrad! Familjeliv erbjuder även en gratis gravidförsäkring såg jag från v 10. Finns länk på eran "startsida"!

Dalarna, månne? Finns du i närheten? ;)
  • LovisaC
    MissUnik skrev 2013-11-09 18:25:07 följande:
    Åh vad skönt att magen har kommit igång och att du gått ner på köpet! Själv har jag gått upp alldeles för många kilon redan..

Hur...? Jag blir väldigt nyfiken! Jag mår så illa och blir såklart extra noga med vad jag äter så all vätska jag bundit pga kolhydrater rinner bort :)
    Fayme skrev 2013-11-09 19:42:32 följande:
    Hej tjeje! Hoppar in här! Blogg senaste menedens sista dag är jag beräknad till 15 juli! Plussade imorse! :)

Välkommen! ;)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014