• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • godisen

Jag känner med tanke på att jag mår så bra vänta till jul med att berätta.

Dock berättade jag för min vän/kollega idag. Hon blev jätteglad och sa att hon och hennes man fick ligga i så att vi kan vara mammalediga samtidigt :)

Känner fortfarande inget mer än näsan..

Jag tänker också att det blir så himla länge om vi berättar nu i v6.

Jag kör på som vanligt ett tag :D

• MissUnik
    LovisaC skrev 2013-11-09 16:04:25 följande:
    Det är inte ovanligt att man får lite förstoppning i början och det syns på magen eftersom tarmarna blir fulla ;)
    Åh jag är tvärförstoppad och har inte ens börjat med järntabletter ännu
  • LovisaC
    MissUnik skrev 2013-11-09 16:28:12 följande:
    Åh jag är tvärförstoppad och har inte ens börjat med järntabletter ännu
    Jag är normalt förstoppad (massa allergier så jag får inte alltid i mig fibrer eftersom jag är lite dålig på att äta spenat). 
    Nu däremot fungerar min kropp normalt så jag har nog droppat 2kg bara på att magen tagit fart, hehe :D 
  • såjävlaneggo

Nu har jag köpt lite farsdag presenter till min sambo, det blev en body där det står I <3 dad, och lite smått och gott från lagerhaus. Tänkte göra frukost på sängen imorgon, hoppas han blir glad :)

• MissUnik
    LovisaC skrev 2013-11-09 17:31:53 följande:
    Jag är normalt förstoppad (massa allergier så jag får inte alltid i mig fibrer eftersom jag är lite dålig på att äta spenat). 
    Nu däremot fungerar min kropp normalt så jag har nog droppat 2kg bara på att magen tagit fart, hehe :D 
    Åh vad skönt att magen har kommit igång och att du gått ner på köpet! Själv har jag gått upp alldeles för många kilon redan..
  • Stjernfelt
    Alltime skrev 2013-11-09 11:44:48 följande:
    Nej, det tror jag inte att det är! Folk i alla tider har ju fött friska barn utan massa vitaminer och "tillsatser". Det bästa är en varierad kost, tyvärr är jag superdålig på att äta varierat pga mitt jobb (får bara ta med vakuumförpackade maträtter (=frysrätter) in på jobbet (jobbar i en steril miljö), och är därför lite rädd att jag inte ska få i mig allt jag behöver. Hade jag kunnat hade jag också ätit som du och struntat i vitaminerna.

På Apoteket har de vitaminer för "gravida och ammande", det är sådana jag har. En liten cocktail av vitaminer, folsyra, järn etc.
    Tack för svar :) Vad bra. då köper jag inga vitaminer om inte barnmorskan säger till mig när jag träffar henne :) 
  • Stjernfelt

Det är bara min mamma som vet om det än, men hon fick veta det direkt, resten av våra familjer får vänta tills jul, där är jag i v 11 eller 12. :P

Jag har börjat känna av illamående mycket nu, SPECIELLT när jag åker bil, varje gång jag åker faktiskt.. SÅ det är lite jobbigt faktiskt, men får hoppas att jag slipper det under hela graviditeten.  

• mmod

Jag får försöka hålla mig till jul jag med :) shit vilken julklapp haha har planerat i år att den gången jag blir gravid ska jag berätta genom att köpa baby sockar med ett kort och typ skriva 'god jul morfar/moster & farmor/farfar vi syns i juli kram grodan :)' så måste försöka hålla mig :) haha

Med symptom också så är jag illamående så på kvällarna oftast men det brukar hjälpa att lägga sig ner och smeka magen lite samt dricka vatten för mig :) var mer kissenödig innan jag plussade än jag är nu men kissar olika från dag till dag :) ont i min stackars rygg ibland så jag vill gråta & samma med växtvärken i magen...däremot så är magen trög och det känns som förstoppning vid vissa tillfällen men det är inte tvärstopp så antar det hör ihop med växtvärken :) min mage är dock sjukt svullen och har gått upp några kilon...äter inte mer men lite oftare kanske :)

• Turvion

Ja ska bli kul imorgon och ge honom bodyn :)
    Japp tvärförstoppad jag med! Inte gjort nr2 på en vecka minst :/ tom köpt katrinplommonpure för bebisar för de skulle sätta igång skiten men de har inte funkat :/

• Fayme

Hej tjeje! Hoppar in här! Blogg senaste menedens sista dag är jag beräknad till 15 juli! Plussade imorse! :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014