• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • KristinaS

Nu har det ju inte gott så lång tid, bara 1 vecka sedan jag fick första svaga svaga pluset. Men jag trodde jag skulle bli sockergalen och svullna rejält när jag blev gravid.

Men istället har mitt sockersug försvunnit helt, är inte sugen på godis/fika mm alls. Dessutom så har magen gått igång bra. Så jag har faktiskt gått ner 1,5 kg sen jag plussade och jag är mindre svullen om magen nu när jag inte äter godis. Jag hopas hoppas det håller i sig! Skrattande

• malin1985
    Fayme skrev 2013-11-10 09:53:27 följande:
    Hej! Jag hoppar in här om jag får! Fayme heter jag, 17 år och sambo med min fina M. Plussade igår och har oärligt sista mensens första dag BF 15 juli :)

Grattis och välkommen! :)
  • malin1985

Jag har gått upp 3,5 kg. Första veckorna mådde jag inte illa o va hungrig jämt så då åt jag nästan hela tiden, började må illa först förra lördagen (5+4) så denna vecka har vågen iallafall stått still. Går in i v 8 på tisdag :)

• KristinaS

Hittade en intressant sida om fosterutvecklingen. Jag tycker iallafall sånt där är jätteintressant. Det finns info och massa små video snuttar med helt sjukt bra bilder på fostret.

www.ehd.org/resources_bpd_illustrated.php&language=87

• MissUnik
    soetnoes skrev 2013-11-10 09:53:25 följande:

Är de någon här som också tycker om morgon kaffe men som mår Illa efter en klunk?

Jaag! Sambon skrattar åt mig varje morgon, är galen i kaffe.. Men morgon kaffet går bara inte.. Mår illa av doften och första klunken!
  • MissUnik

To day is the day!

Ska på middag hos mina föräldrar och jag ska äntligen få berätta! Presenten är inslagen och det ska bli kul att ge nånting annat än trisslotter eller strumpor i farsdagpresent! ;)

• KristinaS
    MissUnik skrev 2013-11-10 11:02:50 följande:
    To day is the day!
    Ska på middag hos mina föräldrar och jag ska äntligen få berätta! Presenten är inslagen och det ska bli kul att ge nånting annat än trisslotter eller strumpor i farsdagpresent! ;)
    Ooh spännande! Skrattande Berätta gärna hur det gick sen! Skrattande
  • MissUnik
    KristinaS skrev 2013-11-10 11:16:42 följande:
    Ooh spännande! Skrattande Berätta gärna hur det gick sen! Skrattande
    Jaa äntligen är det dags! :D det ska jag!
  • LovisaC
    MissUnik skrev 2013-11-10 11:41:06 följande:
    Vi bestämde oss för att vänta till jul om vi inte stöter på någon situation där vi måste ljuga. Helst av allt vill jag inte berätta för någon alls men då kommer de som står oss nära ta så himla illa upp när det börjar bli uppenbart... 
    Hans familj är så himla gullig och pluttig på ett sätt jag inte är men i detta fall måste jag nog anpassa mig.
    Bloppen kommer ju liksom inte att vara bra min! 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014