• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LadyGrace

Lider med er alla som mår illa mm. Vet hur det känns. Var däckad fram till 13 igår. Då var jag tvungen att gå upp för att släppa in hantverkare. Däckade igen i soffan vid 20. Idag masade jag mig ur sängen vid 8 återigen för att släppa in hantverkare. Känns som om jag ska svimma och spy samtidigt just nu. Inte roligt alls när man borde ligga i och skriva på sitt ex-jobb.

• Stjernfelt
    malin1985 skrev 2013-11-13 07:50:37 följande:
    Inatt drömde jag att jag var på ul och det visare att vi skulle få FYRLINGAR!!! Hoppas att det inte är en sanndröm ;)
    Haha ja jag har med haft såna drömmar men inte med fyrlingar. Och inte nog med det så säger min man att det är tvillingar så att vi har det gjort direkt :P 
  • mmod

Är hemma ifrån jobbet idag...mår illa och känner hur magen bubblar...har inte fått i mig någon mat ännu mer än ett par pepparkakor och vatten...känns lite som jag borde berätta för chefen snart då de troligen inte lär bli så glada att jag är hemma jämt men....känner hur jag mår dåligt av olika maträtter...är jätte sugen på kokt ägg just nu men ligger & tänker på hur äckligt det luktar haha

Jag har inte drömt nånting ännu om att jag är gravid vad jag kan minnas men har köpt någon enstaka body också och konstigt nog så dras jag mer till killkläder och både min sambo & jag kommer på oss själva med att säga 'honom' hela tiden :p lite mysko så men haha

Fick arbetskläder på jobbet igår och jag valde 42 i byxor (har vanligtvis 38-40) men de var så tajta...fick sätta en snodd mellan knappen & hålet och jag är bara i v. 6 (5+5)...tog ut min navelpiercing igår med :) den skaver mot byxor också så lika bra så kanske jag slipper det värsta med bristningar runt där :)

• Pikku Enkeli

Hej!

Det verkar som det kommer en liten till oss, någon gång i juli tror vi... Totalt oplanerat och oväntat, men det är väl så livet fungerar antar jag... Tungan ute

Det vore fint om någon här hade lust att gå in på min presentation och kika om det går att se var jag bor, har försökt ta bort allt sånt, men vet ej om jag lyckats. Är inga som vet om detta ännu... 

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Stjernfelt
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-13 12:58:14 följande:
    Hej!

Det verkar som det kommer en liten till oss, någon gång i juli tror vi... Totalt oplanerat och oväntat, men det är väl så livet fungerar antar jag... Tungan ute

Det vore fint om någon här hade lust att gå in på min presentation och kika om det går att se var jag bor, har försökt ta bort allt sånt, men vet ej om jag lyckats. Är inga som vet om detta ännu... 
    Vad roligt, Gratulerar! :) 

Det står ingenting om var du bor på din presentation :)  
  • Pikku Enkeli

Tack!

Åh vad bra då har jag lyckats få bort allt =)  

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • KristinaS

Tyvärr blev det ingen bebis för min del, det är ett missfall jag har nu.

Men jag önskar er andra tjejer lycka till med era graviditeter! Tack för stödet och kramar till er.

• MissUnik
    mmod skrev 2013-11-13 12:09:12 följande:

Är hemma ifrån jobbet idag...mår illa och känner hur magen bubblar...har inte fått i mig någon mat ännu mer än ett par pepparkakor och vatten...känns lite som jag borde berätta för chefen snart då de troligen inte lär bli så glada att jag är hemma jämt men....känner hur jag mår dåligt av olika maträtter...är jätte sugen på kokt ägg just nu men ligger & tänker på hur äckligt det luktar haha

Jag har inte drömt nånting ännu om att jag är gravid vad jag kan minnas men har köpt någon enstaka body också och konstigt nog så dras jag mer till killkläder och både min sambo & jag kommer på oss själva med att säga 'honom' hela tiden :p lite mysko så men haha

Fick arbetskläder på jobbet igår och jag valde 42 i byxor (har vanligtvis 38-40) men de var så tajta...fick sätta en snodd mellan knappen & hålet och jag är bara i v. 6 (5+5)...tog ut min navelpiercing igår med :) den skaver mot byxor också så lika bra så kanske jag slipper det värsta med bristningar runt där :)

Ååh, jag har också varit sugen på kokt ägg flera gånger och har kokat i ordning men sen inte kunnat äta just pga av doften, tror att jag ska spy varje gång ;p

Ang detta med kläder så har jag också handlat en del, och det är nog bara "killkläder"..

Jag har sagt honom från början och det tig inte lång tid innan sambon började göra det med.. ;p

Jag var och köpte nya arbetskläder för 3 veckor sen och köpte då förstora var tvungen att ha skärp annars ramlade dom av, nu är dessa för små i midjan :O

Frågan är hur gör man sedan? Får man fråga vad du har för jobb?

Jag har ett jobb där jag behöver rejäla hantverkarbyxor med många fickor.. Vet inte hur man ska göra sedan, kan liksom inte ha mammajeans eller leggings på mitt jobb :/
  • Stjernfelt
    KristinaS skrev 2013-11-13 14:47:36 följande:

Men jag önskar er andra tjejer lycka till med era graviditeter! Tack för stödet och kramar till er.
    Gud vad tråkigt! Massor av styrkekramar till dig!
  • Asjak
    KristinaS skrev 2013-11-13 14:47:36 följande:

Beklagar verkligen, alla tankar till dig och din sambo!

Kramar
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014