• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Pikku Enkeli

Jag är hemma sedan tidigare och det är verkligen superskönt att kunna glida runt och softa i mjukiskläder. Har väldig växtvärk, men mår inte super-illa. Känner mest motstånd till vissa saker, men undviker jag dem går det bra. Öm i brösten som tusan, och de har tyvärr svullnat... Vill inte ha större bröst helst, men det är väl oundvikligt.

Har alla här i tråden planerat att skaffa barn? 

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Alltime
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-13 17:03:43 följande:

Planerat och planerat. Vi plussade på andra "försöket". Jag hade noll koll på ÄL utan vi körde bara på. Planerat så tillvida att det är väldigt välkommet och att vi väl räknade med att det skulle hända förr eller senare.
  • Pikku Enkeli
    Alltime skrev 2013-11-13 17:13:19 följande:
    Planerat och planerat. Vi plussade på andra "försöket". Jag hade noll koll på ÄL utan vi körde bara på. Planerat så tillvida att det är väldigt välkommet och att vi väl räknade med att det skulle hända förr eller senare.

Jo men då planerar man tycker jag =D
  • malin1985
    Jag är hemma sedan tidigare och det är verkligen superskönt att kunna glida runt och softa i mjukiskläder. Har väldig växtvärk, men mår inte super-illa. Känner mest motstånd till vissa saker, men undviker jag dem går det bra. Öm i brösten som tusan, och de har tyvärr svullnat... Vill inte ha större bröst helst, men det är väl oundvikligt.

Våran graviditet var planerad men vi hade inte trott att de skulle gå så snabbt ;)
  • Alltime
    malin1985 skrev 2013-11-13 17:21:20 följande:

Våran graviditet var planerad men vi hade inte trott att de skulle gå så snabbt ;)
    Lite så för oss också isf!
  • Pikku Enkeli

Här var det så oplanerat det kan bli...Vi har planerat för ett liv utan barn, vi tänkte inte ens försöka... Har kört avbrutet samlag i 10 år och EN enda gång avbröt vi inte, för jag sa att "har det inte blivit något på 10 år så är det nog så att vi inte kan få barn" (sambon har sjukdomshistoria med rätt stor risk att vara steril).  Så han lär ju vara skapligt fertil trots allt...

• mmod

Planerat var det men inte så fort kanske haha...slutade med p-piller och blev gravid på äl därefter så vi lyckades på första försöket fast jag sa till sambon att det kunde ta upp till ett år innan det blev något men det kom ingen mens & gravid är jag ;) däremot gjorde jag abort för ett år sedan och har hört att man har lättare att bli gravid efter missfall också :)

• Asjak

Vi har planerat denna lilla i flera år, så in i minsta detalj :)

• misskristina

Min kille bor i usa och allt är rätt så nytt mellan oss, så detta var inte planerat. Men vi är bägge väldigt glada och planerar nu för att han skall komma hit. Blev lite mycket på en gång bara.. puh..

längtar tills det gått lite tid, jobbigt att känna oro för mf och jobbigt att man inte kan säga till alla eftersom det är det enda som kretsat runt i huvudet!...

• nyttliv2014
    malin1985 skrev 2013-11-13 16:53:05 följande:

Jag har också lyckats undvika att spy än så länge fast det är nog bara en tidsfråga :/
    jo vissa tider på dagen är riktigt jobbiga. Får kväljningar, för mig brukar det hjälpa att få i mig något kex eller så.. har laddat kontoret med mariekex och salta kex Tungan ute
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014