• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit
    KristinaS skrev 2013-11-13 14:47:36 följande:

Tyvärr blev det ingen bebis för min del, det är ett missfall jag har nu.

Men jag önskar er andra tjejer lycka till med era graviditeter! Tack för stödet och kramar till er.

Fy så tråkigt. Lider verkligen med er! Ta hand om dig nu! Många kramar
  • mmod

Missunik: jag kokade ägg förut men de blev lösa i äggulan så jag kräktes men kokade nya nu som jag åt men nu vill jag kräkas igen...bara tanken på mat gör mig äcklad så sambom får nog sköta matlagningen framöver :( haha

jag arbetar i hemtjänsten så jag blir tvungen att köpa mamma byxor snart för dessa är tajta i midjan och håller inte många veckor till...hade prprecis slutat med mina p-piööer i början av oktober när jag var och provade och beställde arbetskläder men vi hade ingen tanke på att de skulle gå på första så men nu är de för små...tur jag har stor jacka iaf så jag slipper frysa i vinter :) innan arbetarbetskläderna kom hade jag leggings men de steamar och är obehagligt...

Nej min sambo började säga honom eftersom han vill ha en mini av sig själv. Jag var mer inne på tjej med rosa kläder och guligull men jag tycker bara de är fjantiga nu och har köpt mer mot kille och tittat på kläder till en pojk så de vore kul om det i slutet blir en kille när vi känt såhär haha

• Ruffsan

Men jag önskar er andra tjejer lycka till med era graviditeter! Tack för stödet och kramar till er.

Åh vad tråkigt att höra, måste kännas tungt. Hoppas det går över snabbt så ni kan hoppa upp på hästen igen snart.
  • mmod

Herregud vad jag inte kan stava på denna nya mobilen....

• Alltime

Stor kram!
  • nyttliv2014

Stackars dig, jag vet precis hur du känner, jag satt i samma båt för bara några veckor sedan. Fredagen den 13e september fick jag mitt missfall.. Men lova att inte ge upp eller bli avskräckt nu. När kroppen återhämtat sig så är det bara gå på igen. Jag blev gravid på första försöket efter mitt missfall. Så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det går vägen.

Lycka till!  {#emotions_dlg.flower}
  • nyttliv2014

Fy va hemskt att så många är hemma från jobbet för illamåendets skull.. jag mår själv ganska illa nästan hela tiden men jag har inte behövt kräkas än även om de känns som det är nära ibland.

Att gå hemma är så tråkigt så jag hoppas att jag slipper. Hoppas ni kommer ur det värsta snart!

• LadyGrace

Kramar!
  • malin1985
    nyttliv2014 skrev 2013-11-13 16:13:37 följande:
    Fy va hemskt att så många är hemma från jobbet för illamåendets skull.. jag mår själv ganska illa nästan hela tiden men jag har inte behövt kräkas än även om de känns som det är nära ibland.

Att gå hemma är så tråkigt så jag hoppas att jag slipper. Hoppas ni kommer ur det värsta snart!

Jag har också lyckats undvika att spy än så länge fast det är nog bara en tidsfråga :/
  • malin1985

Vad tråkigt :( hoppas ni plussar igen snart! Kram
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014