• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • nyttliv2014

I år ska jag och sambon fira jul med hans familj, dvs hans mamma, pappa och syster. Vi tänkte också berätta för dem då. Har kommit på en liten rolig ide som vi tänkte göra. Ska slå in varsin mugg med text farfar, farmor samt faster på =)

Snodde iden lite av min syster, hon gav vår mamma en mugg som det stod mormor på när hon skulle berätta. Listigt, roligt och lite annorlunda. Dessutom kommer en mugg nästan alltid till användning. Ogillar att ge saker som bara står och dammar =)

• Stjernfelt

Vi ska också berätta för blivande farmorn på julafton då vi firar jul där detta året, vi tänkte köpa en body med texten "farmors hjärta" på :) Hon kommer bli överlycklig! :D

• Pikku Enkeli

För min mamma och pappa tänker jag berätta i helgen. Jag måste ha mammas stöd... Gråter så fort jag lagt på luren efter samtal med mamma just nu... Hon frågar hur jag mår och jag får ljuga... Vill dock inte berätta över telefon så jag får stå ut till helgen... Tänkte skriva "Hej mormor & morfar, vi ses i juli!" på magen och be mamma kolla ett konstigt utslag jag fått på magen {#emotions_dlg.djavulsk}

Sambons föräldrar och släkt får nog veta på julafton...  Tomte

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • MissUnik
    KristinaS skrev 2013-11-13 14:47:36 följande:

Tyvärr blev det ingen bebis för min del, det är ett missfall jag har nu.

Men jag önskar er andra tjejer lycka till med era graviditeter! Tack för stödet och kramar till er.

Styrkekramar till er!
  • mmod

Tänkte berätta till jul men är osäker på om jag klarar hålla mig tills dess...ska köpa bebis sockar & packa in med ett kort där det står 'farmor & farfar vi syns i juli' lär nog bli före julafton...vill berätta för dem redan nu, svårt att ljuga och imorgon kommer de hit så får ta på mig den största tröjan jag har haha & till helgen kommer min pappa & lillasyster hit en snabbis...börjar bli svårt nu :p

• LovisaC

Två nyförlösta vänner vet redan men övriga får veta på julafton. Farmor till bebisen får något roligt med en VUL-bild och "farmor" kombinerat - typ en tröja, keps, mugg, ...

Min familj får inte veta alls. De får nog höra det ryktesvägen (liten stad...) men helst blandar jag inte in dem alls av tusen och en anledningar.

• LadyGrace

Vårt lilla knyte är planerat. Slutade med piller i januari, sen vart det en massa strul med min mens så i augusti fick jag pergotime för att få till ägglossning (hade massor av mogna ägg de ville bara inte släppa :) ). Så på andra försöket med dem så gick det vägen.

För oss blir det UL den 20:e dec så vi kommer berätta efter det och det blir med någon finurlig present till far- och morföräldrar.

• LååångVägDit
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-13 17:03:43 följande:

Jag är hemma sedan tidigare och det är verkligen superskönt att kunna glida runt och softa i mjukiskläder. Har väldig växtvärk, men mår inte super-illa. Känner mest motstånd till vissa saker, men undviker jag dem går det bra. Öm i brösten som tusan, och de har tyvärr svullnat... Vill inte ha större bröst helst, men det är väl oundvikligt.

Har alla här i tråden planerat att skaffa barn? 

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
    För oss krävdes de många månaders planering (av medicinska skäl) innan vi ens kunde börja försöka. Så de var verkligen planerat! Att de gick på andra försöket hade jag aldrig vågat hoppats på med tanke på hur lång vägen dit var.
  • Ssr

Jag måste få klaga av mig lite, sambon är nog ganska trött på att höra mitt tjat. Jag mår så fruktansvärt illa. Hur ska man stå ut?! Har inte jobbat, orkar inte göra något och kan inte heller sova pga illamåendet.

Ska få träffa en läkare nästa onsdag för att få medicin utskrivet, men det är nästan en hel vecka dit!! Kan inte äta och är inte sugen på något överhuvudtaget, jag håller på och bli galen snart.

Förlåt, behövde bara få skriva av mig.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014